Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Żyj i pozwól jechać

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek

Witamy poprzednio na kaucji w Montevillebad

— Adrian

Pepe wyrusza do czarującego miasteczka Montevillebad, aby powstrzymać Doktora Dundersztyca przed wygraniem Grand Prix i zdobycia mnóstwa pieniędzy. Kiedy Dundersztyc używa Mam-To-Gdzieś-Inator, aby sabotować wyścig i wyeliminować przeciwników, w tym międzynarodową legendę jazdy włosko-szwajcarsko-szkocko-holenderskiego pochodzenia Paolo Vanderbeeka, Agent P musi chwycić za kierownicę i zmierzyć się ze swoim przeciwnikiem. 

Fabuła Edytuj

Zakończenie Edytuj

Początek piosenki Złoczyńców zamiana chat.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

S04E24 Żyj i pozwól jechać.png

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

Fretka: Ale widzicie, ze to tylko samochody stojące w rzędzie?
Linda i Lawrence: Tak. I o to chodzi!

Kwestia FerbaEdytuj

brak

Co robicie? Edytuj

brak

Wiem co dziś będziemy robić!Edytuj

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fretka: (Sarkastycznie) O tak. Tak pascjonujące, że aż padnę. To może sprawdzę gdzie się podział Pepe.

O, tu jesteś, PepeEdytuj

brak

Pepe na swoim krześle wjeżdża do bazy.

Dżingiel złaEdytuj

Dundersztyc siedzi w kasynie!

Pamiętne cytaty Edytuj

Inne informacje Edytuj

  • W oryginalnej wersji, głosów Adrianowi, Nigelowi i Ianowi (komentatorom wyścigu) użyczyli Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May, wieloletni prowadzący popularnego brytyjskiego magazynu motoryzacyjnego Top Gear.
    • Wygląd komentatorów był odwzorowany na samych prowadzących program.
    • Co ciekawe, przed premierą odcinka; udział jego samego, Clarksona i Maya został potwierdzony przez Hammonda w jednym z wywiadów.
  • Także, w oryginale, głos Paolowi Vanderbeekowi podłożył wieloletni kierowca wyścigowy, Patrick Dempsey.

Aluzje Edytuj

  • Seria o Jamesie Bondzie:
    • Buźka - metalowe zęby Norma przypominają zęby Buźki.
    • Doktor No - przebranie Heinza przypomina Doktora No.
    • Goldfinger - Pepe zdejmujący kombinezon mając pod nim garnitur i jadący wzdłuż wybrzeża do Montevillabad.
      • Piosenka Złoczyńców zamiana chat przypomina tę z czołówki Goldfingera. Co ciekawe, kobieta śpiewająca piosenkę, przypomina Shirley Bassey (śpiewała utwór w filmie).
    • Nigdy nie mów nigdy - Heinz zacytował tytuł filmu w kasynie.
    • Żyj i pozwól umrzeć - zarówno polski jak i oryginalny tytuł odcinka nawiązują do tytułów ósmego filmu o agencie 007.
    • Żyje się tylko dwa razy - mężczyzna, który zamienił ziemie z Heinzem przypomina Ernsta Stavro Blonfelda.
  • Dario Franchitti - postać Paolo Vandebeeka jest odwzorowana na nim.
  • Olson Martin - marka samochodu, którym jedzie Pepe, nawiązuje do jednego z twórców tego odcinka.
    • Aston Martin - nazwa ta również parodiuje Astona Martina. Co ciekawe, auta tej marki pojawiły się w 9 filmach o Bondzie.
  • Odlotowe wyścigi - w kasynie Dundersztyc zachowuje się, jakby ukradł książkę z oszustwami Dicka Dastardly'ego.
  • Fox NFL - muzyka użyta podczas wyścigu przypomina tę z czołówki programu.
  • Terminator 2 - Heinz powiedział "Pasta la basta-wamy, baby", parodiując Hasta la vista, baby. To najsłynniejszy cytat Arnolda Schwarzeneggera z tego filmu.
    • W oryginale, sparodiował to słowami "Hasta la pasta, baby".
  • Formuła 1 - tor wyścigu przypomina ten znajdujacy się w Monako.
  • Top Gear - Arnold pod koniec wyścigu powiedział Tą niespodzianką.... W oryginale wypowiedział on słowa And on that bombshell.... Tak samo Jeremy Clarkson kończył każdy odcinek programu.

Błędy Edytuj

  • Kiedy widać ogólny widok wnętrza kasyna, dłonie Heinza znajdują się na stole. Natomiast, kiedy następuje zoom na Dundersztyca, trzyma on karty.
  • Kiedy Dundersztyc wylądował w basenie, mężczyzna czyszczący obiekt powiedział: "Gladys, j'ai une autre." W wolnym oznaczeniu oznacza to: "Gladys, mam jeszcze jednego". Natomiast lektor przeczytał to jako: 'Gladys, mamy jeszcze jednego".

Poprzedni:
"Powrót zbuntowanego królika"

Odcinki

Następny:
"Ultimatum Klimpaloona"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki