FANDOM

Ikona odcinek
Już wiem! Gdybyśmy byli kreskówką moglibyśmy mieć wszystkie moce!

Fineasz Flynn

Chłopcy budują studio animatroniczne, aby zrobić własną kreskówkę. Umieszczają w niej postaci przedstawiające siebie, Izabelę, Baljeet'a, Buforda, oraz Fretkę jako czarny charakter. Wieczorem w ogródku wyświetlają dla znajomych premierę filmu. Tymczasem Dundersztyc buduje maszynę, która zmusza wszystkich do niekontrolowanego tańca.

Fabuła

Pierre
Fineasz wraz z Ferbem oglądają ze swoim ojcem jego starą bajkę z dzieciństwa - Pinhead Pierre. Zaczyna się kreskówka. Chłopcy z ojcem bawią się doskonale, śmiejąc się i żartując. Zaczynają się przygody Kapitana Nieobłudnika. Lawrence tłumaczy chłopcom, że posiada od wszystkie super moce. Pod koniec kreskówki, Pinhead pyta publiczność, gdyby mogli wybrać jedną super mocą, to jaką. Fineasz wpada na pomysł i idą z Ferbem do ogródka. Lawrence zauważa brak Pepe.

Pepe znika w tajnym przejściu w ogródku i trafia do bazy. Major Monogram informuje go, że Dundersztyc trafił na okładkę magazynu złoczyńców dzięki swojemu nowemu inatorowi. Jego inator sprawia, że ludzie tańczą bez żadnej kontroli.

Tymczasem na podwórku chłopcy pokazują Fretce swoje studio do nagrań. Wszystko tworzy się tam. Chłopcy stworzyli swoje postacie dzięki animatorowi 5000. Fineasz ma dla Fretki rolę, lecz dziewczyna jest nią nie
Phineas & Ferb Studios
zainteresowana. Lecz Fineaszowi to nie przeszkadza w nagrywaniu dla niej roli. Fretka odchodzi i przychodzą przyjaciele. Wszyscy weszli do studia i Ferb zaprezentował odgłosy balonu. Następnie Fineasz pyta przyjaciół jaką by chcieli mieć super moc. Izabela postanawia wykorzystać tęczę, jednorożce i magię by chronić to co sprawiedliwe. Chciałaby zostać tęczynką. Buford chce być bekmenem. Bekaniem będzie łapać przestępców. Baljeet też chciał zostać tęczynką, lecz wybrała ją Izabela. Fineasz próbuje go pocieszyć faktem, iż ma dobre oceny, jest dobrym uczniem. Nagle Baljeet wpada na pomysł, że zostanie latającą niebieską małpą by niszczyć co tylko się da.
The platypus is leading
Dundersztyc ćwiczy do piosenki Bettys i nagle łapie Pepe. Heinz postanawia opowiedzieć mu o swoim inatorze. Na początku miała być to zwykła suszarka do ubrań, ale coś mu nie wyszo, lecz nie narzeka. Pepe uwalnia się z pułapki i wpada przez pomyłkę na inator Dundersztyca, który ich trafia i zaczynają razem tańczyć.

Fretka dzwoni po mamę lecz włącza się poczta głosowa. Właśnie wtedy chłopcy prezentują swoją nową kreskówkę Niewiarygodna drużyna. Gdy wszyscy uważają Fretkę za złą, przez kreskówkę chłopców, ponieważ została ona Świronatorką. Potem ona krzyczy na chłopców, że została przez wszystkich znienawidzona. Fineasz zaprzecza, twierdząc, że wszyscy teraz kochają czarne charaktery.

Tymczasem Pepe i Dundersztyc nadal ze sobą tańczą. Pepe używa lustra by zmienić kierunek promienia i promień strzela w inator, który zaczyna tańczyć.

On stage after the cartoon
W ogródku kreskówka już się kończy. Buford informuje, że są bogaci. Gdy Fineasz mówi, że wstęp był bezpłatny, Buford chowa skrzynkę z pieniędzmi za sobą. Wszyscy udają się na scenę.

Dundersztyc tańczy Makarenę, ale Pepe odłączył się od niego i podstępem zrzucił inator do basenu, który wystrzelił ostatni raz. Promień trafia w wielki telewizor w ogródku chłopców i zaczyna tańczyć. Linda jadąc samochodem i słysząc muzykę, mówi, że ma ochotę potańczyć. Wszyscy w tańcu wychodzą z ogródka w co Fretka nie może uwierzyć. Gdy przychodzi mama, pyta się gdzie jest ten niby wynalazek chłopców. Fretka odpowiada, że wstało sobie, a potem odeszło tańcząc. Mama pyta ponownie, ale Fretka odpowiada to samo, w końcu się poddaje.

Zakończenie

Scenariusz

Piosenki

Galeria

126A-tytułowy

Stałe elementy

Za młody na...

brak

Kwestia Ferba

Śmieje się z Fineaszem i tatą

Fineasz: Ty byłaś tą złą. Mam rację?
Ferb: Lubimy bohaterów, ale kochamy czarne charaktery.

Co robicie?

Izabela: Cześć, Fineasz.

Buford: Co dziś ro...
Izabela trąca Buforda łokciem

Izabela: Co dziś robisz?

Wiem co dziś będziemy robić!

Lawrence: I oto mi chodzi! Programy dla dzieci nie stawiają obecnie ważnych pytań.
Fineasz: Już wiem! Gdybyśmy byli kreskówką, moglibyśmy mieć wszystkie moce! Ferb! Wiem co będziemy dzisiaj robić!

Gdzie jest Pepe?

Lawrence: No cóż... Przynajmniej Pepe sobie ze mną poogląda. Prawda Pepe? Pepe?

O, tu jesteś, Pepe

brak

Wejście do kryjówki Pepe

Przypadkiem wpada do dziury w ziemi.

Dżingiel zła

brak

Pamiętne cytaty

Fretka: Jedną chwilę, karaluchy! Zanim o wszystkim doniosę, a wiecie, że muszę, powiecie mi chociaż, co kombinujecie?
Fineasz: Budujemy studio animacyjne, żeby stworzyć naszą własną kreskówkę!
Fretka: Myślałam, że to robią komputery...

Fineasz: To prawda. To tylko na pokaz.

Fineasz: (...) I nie wiadomo jakim sposobem pojawia się w końcu na ekranie. Widzicie? Mamy super moce!

Fretka: Teraz to super wpadliście. Idę to powiedzieć mamie!

Buford: Wiesz, Izabela... jesli chodzi o to, co dziś robisz, to...

Izabela: Bla bla bla! Później o tym pomówimy.

Fineasz: Pewien małogłowy człowiek kiedyś zapytał: gdybyście mogli mieć jedną supermoc, co wybierzecie? (...) Bamber, co wybierasz?
Buford: To bardzo ciekawe pytanie, poruszające kwestie genezy nie tylko naszych pragnień i motywów działań, ale i największych lęków... Ja będę Bekmenem.

Bekmen

Inne informacje

  • Pedro, bohater drugoplanowy ma swoją pierwszą kwestię od odcinka "Kolejka".
  • Kosmici z odcinka serialu Kapitan Nieobłudnik mogą prawdopodobnie cytować refren piosenki "Gitchee Gitchee Goo".
  • Kawałek czołówki Niewiarygodnej drużyny brzmi tak samo, jak muzyka w tle, gdy to Fineasz i inni wyruszają szukać Fretki w odcinku "Kręgielnia".
  • W tym odcinku nie pojawia się Dżingiel Zła.

Powiązanie z serią

Aluzje

Błędy

Nawigacja