Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Bamber w akcji

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Bamber w akcji
RagingBully.jpg
Fineasz otrzymuje wsparcie od zawodowca
Sezon 1
Kod produkcji 105a
W kolejności emisji 6
Tytuł oryginalny Raging Bully
Fabuła Jeff "Swampy" Marsh
Dan Povenmire
Martin Olson
Scenografia Wendy Grieb
Kent Osborne
Reżyseria Dan Povenmire
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2008-02-04 4 lutego 2008
Międzynarodowa premiera 2008-02-04 4 lutego 2008
Połączone z
"Światła, Fretka, akcja"
Chronologia
Poprzedni "Światła, Fretka, akcja"
Następny "Fretka traci głowę"

Przemoc prowadzi tylko do gorszej przemocy.

Baljeet

Rodzina Flynn-Fletcher wybiera się do galerii. Fineasz wchodzi w sprzeczkę z Bufordem, plamiąc mu spodnie lodem. Osiłek uważa, że został publicznie upokorzony i domaga się zemsty w postaci pojedynku. Fineasz jest wspierany przez znanego boksera. Dundersztyc tworzy Zniwelator, żeby wszyscy robili, to czego będzie chciał w jego urodziny.

Fabuła Edytuj

Raging Bully title card.jpg
Fretka siedzi na fotelu i ogląda zdjęcia Jeremiasza na telefonie. Linda wybiera się do centrum handlowego, żeby zagrać ze swoim Trio Jazzowym. Proponuje Fretce, żeby wraz z chłopcami też tam poszła. Dziewczyna zgadza się, ale tylko ze względu na spotkanie Jeremiasza w jego pracy. Na miejscu Linda zaczyna grać ze swoim zespołem, a Fretka daje chłopcom trochę pieniędzy i idzie do Jeremiasza. Fineasz w tym czacie zastanawia się gdzie jest Pepe.
736px-Timing melting ice cream.jpg
Po chwili Pepe zmierza do swojej kryjówki przez automat z napojami. Zatrzymuje się zjeżdżając i musi sam się odpychać. Monogram mówi mu, że facet od woskowania pojechał na działkę. Potem dowiaduje się, że Dundersztyc kupił 4 łopatki śmigła, 24 balony i 6000 żarówek. Major nadal miał zdjęcie 6000 żarówek na ekranie i prosi Carla by je usunął, po czym Agent P wyrusza na misję.

Fretka idzie do Jeremiasza. Udaje, że dzwoni jej telefon i robi Jeremiaszowi zdjęcie. Tymczasem Fineasz i Ferb robią test, by zobaczyć za ile lód stopnieje. Baljeet dziwi się, czemu się nie uczą. Fineasz odpowiada, że są wakacje. Po chwili przysiada się Buford, wypija sok Baljeetowi i wywala mu książki. Fineasz mówi, że to miejsce było zajęte. Buford każe im iść gdzie indziej. Fineaszowi się ten pomysł nie podoba, ale Baljeet mówi, żeby go nie denerwować. Nagle z rąk Fineasza wypada lód na spodnie Buforda. Wszyscy się z niego śmieją. Buford zaczyna grozić Fineaszowi, ale pojawia się Izabela i zaczyna bronić swoją sympatię, przed Bufordem. Pojawia się dawny zapaśnik i mówi, żeby chłopcy bili się honorowo. Zapaśnik zaczyna trenować Fineasza, a Buford tymczasem ćwiczy w jakieś innej siłowni sam. Podczas treningu pojawia się piosenka To jest kołek.

Milly tymczasem rozdaje ulotki na walkę w galerii. Fretka widząc to wpada w złość i od razu idzie do Fineasza. Mówi, że nie można budować ringu w galerii. Odchodząc, robi zdjęcie Jeremiaszowi.

660px-Perry trapped in cake mix.jpg
Tymczasem Pepe udaje się do Dundersztyca. Ten po schwytaniu Pepe opowiada mu o retrospekcję z dzieciństwa. Musiał sam obchodzić swoje urodziny, a potem tort zjadły mu nietoperze. Okazuje się, że dziś też są jego urodziny, w związku z czym ma zamiar za pomocą Zniwelatora władać ludźmi. Pepe uwalnia się za pomocą gwizdką, który przywołuje na początku wieloryba, a potem nietoperze, które zjadają ciasto, w którym Pepe jest uwięziony.

Fineasz i Buford szykują się na walkę na kciuki, który wcześniej zbudowali bracia. Fretka tymczasem szuka czegoś co może pokazać mamie. Postanawia zrobić zdjęcie. Jeremiasz zaczyna popisywać się przed Fretką by zrobiła mu zdjęcie, lecz ma za mało pamięci w telefonie i musi z tego zrezygnować.

Pepe jest już na balonie Dundersztyca. Heinz uderza w niego czapeczką "zagłady". Zaczynają się bić.

Phineas losing match.jpg

Bitwa na kciuki się rozpoczyna. Fineasz nie radzi sobie za dobrze w walce, ale trener, Ferb i Izabela go dopingują. Dundersztyc zrzuca Pepe z platformy i uderza w niego klawiaturą. Widzowie walki wpadają w trans. Fretka robi zdjęcie i biegnie do mamy, by jej je pokazać. Lecz zdjęcie jej nie wyszło i bierze mamę ze sobą. Dundersztyc żegna Pepe "deserowo". Nagle Pepe gwizdkiem przywołuje wieloryba, który zrzuca lody na dół. Fineasz już prawie zostaje pokonany przez Buforda gdy nagle z latającej platformy Dundersztyca spada lód prosto na jego głowę. Chłopcy uznają, że jest remis-czeremis bo Fineasz, tak jak wcześniej Buford, został publicznie upokorzony. Dundersztyc urywa śmigło w platformie i twierdzi, że to jego najgorsze urodziny. Pepe ucieka na balonie. W ostatniej chwili ratuje urodzinowy tort i ucieka na śmigle, ale tort na niego spada i jedzą je nietoperze.

Pinching pressure point on neck.jpg
Wszyscy dziękują zawodowemu zapaśnikowi. Pojawia się Pepe. Gdy Fretka przyprowadza mamę na ring już go nie ma, ponieważ wynalazek Dundersztyca kazał widowni posprzątać po imprezie. Na koniec odcinka Ferb obezwładnia Buforda mówiąc, że skakał mu do gardła.

Zakończenie Edytuj

brak

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

105A-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

Fineasz: Nie jesteś za stary na zawodowego boksera?
Evander: Taa... Tak jestem.
Fineasz: Super!

Kwestia Ferba Edytuj

Ferb: Bo rekiny muszą płynąć do przodu, inaczej utoną.
Buford: Wyzywasz mnie od rekinów?!
Fineasz: Ferb...
Ferb: No co? Skakał mi do gardła.

Co robicie? Edytuj

brak

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fretka: Dobra szczawie, wasza działka. Wrócę za 2 godziny. A teraz wybaczcie- bardziej kręci mnie Jeremiasz.
Fineasz: Ej, gdzie jest Pepe?

O, tu jesteś, Pepe Edytuj

Fineasz: Tu jesteś Pepe.

Przez ruchomy automat z napojami dostaje się do "zjeżdżalni" prowadzącej do bazy.

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Fretka: Dobra szczawie, wasza działka. Wrócę za 2 godziny. A teraz wybaczcie - bardziej kręci mnie Jeremiasz.
Buford: Wyzywasz mnie od rekinów?!

Inne informacje Edytuj

  • Dowiadujemy się, że Ferb zna kung-fu.
  • Pierwszy raz w serii Ferb posiada dłuższą kwestię.

Aluzje Edytuj

  • Rocky - w czasie, kiedy Fineasz trenował, muzyka oraz etapy jego ciężkiej pracy były podobne do tego filmu.
RagingBully - FerbWeirdEye.png

Oczy Ferba

  • Punisher - koszulka Buforda jest w tym stylu.
  • Star Trek - na końcu odcinka Ferb wygrał z Bufordem w taki sam sposób jak w Star Treku.

Błędy Edytuj

  • Gdy Buford dołącza do braci, oczy Ferba są po złej stronie (prawe oko znajduje się tam gdzie normalnie lewe, a lewe tam gdzie prawe).
  • Gdy Fretka robi zdjęcie, nie widać jej kciuka przed obiektywem, jednak później okazuje się, że sfotografowała swój kciuk.
  • Brwi Dundersztyca znikają w kilku scenach.

NawigacjaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki