FANDOM

Ikona odcinek
Pojedź sama, a ja się przejdę... A może pobiegnę?

Fretka Flynn

Fineasz i Ferb tworzą parę szybkich butów. Fretka zakłada je na nogi, aby móc być w dwóch miejscach na raz. Okazuje się jednak, że to zawodne prototypy. Spółka zło zostaje wystawiona na sprzedaż z powodu długów Dundersztyca. Pepe Pan Dziobak namawia go, żeby pożyczył pieniądze od Charlene - jego byłej żony.

Fabuła Edytuj

740px-Rcr1
Fineasz i Ferb oglądają w telewizji program o gepardach - najszybszych lądowych zwierzętach. Fineasz wpada na pomysł budowy butów pozwalających im poruszać się z zawrotną prędkością. Fretka słysząc to stwierdza tylko, że nic ją to nie obchodzi, bo dziś nie zamierza ich przyłapać - ma w planach spędzić dzień na Rodzinnym Pikniku Jeremiasza. Z rozmarzenia wyrywa ją jednak Linda przypominając, że obiecała iść z nią dziś do biblioteki, poczytać książki dzieciom, podczas gdy ona poukłada książki kucharskie. Fretka całkowicie o tym zapomniała nadmieniając jeszcze, że to dziwne, bo rzadko jej się to przytrafia. W tym samym momencie dzwoni Stefa w przebraniu konia pytając nastolatkę gdzie się podziewa, bo za chwilę wchodzą na scenę. Fretka odkłada słuchawkę i zakłopotana mówi, że to pomyłka. Linda mówi, że za 15 minut wychodzą, na co Fretka stwierdza tylko, że i tak nie miała nic dziś do roboty. Fineasz pyta ją co z piknikiem, ta zaś ze złością pyta go, czy nie ma akurat innej kwestii do powiedzenia.

Agent P otrzymuje od Majora Monograma informację, że Dundersztyc zaczął zalegać z ratami za hipotekę. Nadmienia też, że prawdopodobnie wydaje pieniądze na jakieś niecne cele, gdyż w przeciwnym razie poprosiłby o pożyczkę byłą żonę.

Z tyłu domu Fineasz i Ferb badają motorykę swoich ciał chcąc stworzyć super-buty. Po licznych próbach
Run, Candace, Run
wydajnościowych udaje im się to. Fretka zaś zaczyna panikować, gdyż chciałaby być w dwóch miejscach na raz - a jest to niemożliwe. W tym samym czasie Fineasz testując buty stwierdza, że są świetne, i dzięki nim może być niemalże w dwóch miejscach jednocześnie. Kiedy chłopcy odchodzą Fretka zabiera leżące obok buty i postanawia pobiec do biblioteki. Nie zauważa jednak, że jest to pierwsza wersja mocno zawodnych prototypów. Kiedy Pepe dociera do Spółki Zło okazuje się, że bank wystawił lokal na sprzedaż. Dundersztyc widząc go
740px-She'll say I told you so
stwierdza, że nie ma czasu na czynienie zła, bo ma teraz kłopoty i zaprasza go tam gdzie będzie wkrótce mieszkał - prawdopodobnie w jakimś kartonie na ulicy. Agent P sugeruje mu, żeby zadzwonił do byłej żony, ten jednak odmawia, mówiąc, że z pewnością wypomni mu bezsensowny zakup gargulców, który dokonał w ostatnim czasie, i z którego to wynikły zresztą jego kłopoty finansowe. Podsumowuje to jednak jako dobrą inwestycję, która podniosła wartość mieszkania. Postanawia jednocześnie zniechęcić ludzi do zakupu mając nadzieję, że w ten sposób uda mu się jakoś wybrnąć z kłopotów.
740px-Rcr9
Chłopcy testują swoje nowe buty. Pierwszą próbą jest pojedynek z samochodem wyścigowym, który Fineasz wygrywa bez większego wysiłku. Stwierdza przy tym, że te buty są świetne, w przeciwieństwie do pierwszej wersji zawodnych prototypów, które stworzyli na początku. I ma racje, Fretka bowiem ma bardzo duży problem z kontrolowaniem butów. Wbiega do biblioteki i w ostatniej chwili zatrzymuje się na krześle, na którym miała siedzieć. Linda przedstawia ją dzieciom, daje jej książkę i wychodzi układać książki. Ta zaś zamiast czytać szybko zrzuca swój obowiązek na jedną z obecnych dziewczynek i wybiega na spotkanie z Jeremiaszem i jego rodziną. Kiedy dobiega na miejsce nie może się zatrzymać i wpada na stolik przy którym stał jej chłopak. Nie do końca panuje nad butami, dlatego od czasu do czasu zdarzają jej się gwałtowne odruchy. Jeremiasz przedstawia ją swoim rodzicom oraz innym członkom rodziny, w tym babci Hildegardzie, która z góry zaznacza, że jej nie lubi. Fretka pod pretekstem pójścia po lemoniadę biegnie szybko do biblioteki, gdzie akurat przychodzi do niej Linda. Mama stwierdza, że chętnie posłucha jak Fretka czyta. Ta więc zaczyna patrząc cały czas nerwowo na zegarek. W pewnym momencie jedna z dziewczynek stwierdza, że musi iść do toalety, Fretka wykorzystując sytuacje szybko wypycha matkę z małą dziewczyną i wraca na piknik.
740px-Rcr24
Tymczasem w mieszkaniu Dundersztyca znajdują się potencjalni kupcy, którzy są praktycznie wszystkim zachwyceni. Nie skłania go to jednak do zadzwonienia do byłej żony, mimo licznych namów dziobaka. Chłopcy w tym czasie testują w dalszym ciągu buty osiągając prędkość dźwięku. Fretka nie mogąc się zatrzymać niszczy kapliczkę zaginionej 20 lat temu Annabelle. W wyścigu taczek Fretka narzuca zbyt duże tempo przez co przewraca Jeremiasza i razem przetaczają się w błocie na metę - jednak wygrywają wyścig. Fretka nie ma czasu się cieszyć - biegnie znów do biblioteki. Linda w tym czasie odprowadza dziewczynkę na miejsce i wraca do układania książek.

Fineasz i Ferb nadal testują buty, tym razem starają się zmierzyć z prędkością światła - okazuje się to jednak niemożliwe, gdyż jest ona zbyt wysoka.

Dundersztyc stara się koniecznie odwieść parę od kupna swojego mieszkania, jednak im bardziej się stara tym bardziej utwierdza ich w przekonaniu, że chcą to mieszkanie. Agent nieruchomości idzie przygotować dokumenty, Pepe zaś kolejny raz sugeruje mu zadzwonić do byłej żony. Fretka nie mogąc się zatrzymać przebiega po tarasie Dundersztyca wpadając i porywając ze sobą kobietę, która chciała kupić dom. W tym samym czasie członkowie rodziny Jeremiasza postanowili minutą ciszy uczcić urodziny babci Hildegardy. W tym momencie z łoskotem na przyjęcie wpada Fretka, na rękach zaś ma nikogo innego tylko, Annabelle. Wszyscy zaczynają się cieszyć z wielkiego powrotu, babcia Hildegarda zaś poucza Jeremiasza, żeby uważał
740px-Rcr30
na Fretkę, bo ta dziewczyna to skarb.

Mieszkanie Dundersztyca nie zostało ostatecznie sprzedane, pracownik banku stwierdza zatem, że trzeba będzie je zburzyć. Ostatecznie Dundersztyc dzwoni do Charlene, ta zaś wypomina mu od razu, że mówiła, że tak będzie. Ten przyznaje jej rację.

Zakończenie Edytuj

Z napisami końcowymi leci piosenka Agenta P, jednak w wersji oryginalnej, po angielsku.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

Początek

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

brak

Co robicie? Edytuj

brak

Spiker telewizyjny: Dziś na kanale Incovery przedstawimy najszybsze lądowe zwierze na świecie. Biegnący z pełną szybkością gepard nie ma sobie równych.

Fretka patrzy na zegarek wyczekująco po czym wskazuje na Fineasza

Fineasz: Ferb, wiem co będziemy dzisiaj robić. Zbudujemy szybkie buty, żeby biegać jak gepard!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fretka: (zdenerwowana) Nie masz jakiejś innej kwestii do powiedzenia?

Fineasz: O czym ona znowu mówi? Hej, widziałeś może Pepe? (Ferb wzrusza ramionami) Nie wiem, gdzie jest.

brak

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Fretka: Pojedź sama, a ja się przejdę.

Linda: Dobrze. Do zobaczenia!

Fretka: Niecnym uśmiechem A może pobiegnę?
Fretka: Niecierpliwie patrząc na zegarek [...] Co zrobi nasz Smarkuś?

Mała dziewczynka: Ja muszę do toalety.

Fretka: Tak, mamo, weź ją!
Annabelle: Zachwycona [...] Nie trzeba nawet przemalowywać!

Pepe wyciąga telefon

Dundersztyc: Nie zadzwonię do Charlene!

Inne informacje Edytuj

  • W tym odcinku Fretka łamie czwartą ścianę pytając Fineasza, czy nie ma jakiejś innej kwestii do powiedzenia.
  • Po raz pierwszy Fretka nie chce przyłapać braci, wynalazek nie znika na wskutek działania inatora Dundersztyca oraz Pepe z nim nie walczy.
  • To pierwszy odcinek 3 sezonu, w którym nie występują przyjaciele chłopców, za to pojawia się siostra Jeremiasza.
  • To pierwszy odcinek, w którym widzimy rodziców Jeremiasza.
  • Jeremiasz przypomina Fretce że poznała jego babcię na urodzinach, jednak poznała ją na turnieju wrotkarskim.

Aluzje Edytuj

  • Kanał Incovery to nawiązanie do znanego kanału naukowego Discovery Channel.
  • Tytuł odcinka może być nawiązaniem do filmu "Biegnij, Lola, biegnij" lub do fragmentu z filmu "Forrest Gump", kiedy Jenny krzyczy: "Biegnij, Forrest, biegnij!".
  • Brytyjski fotograf Eadweard Muybridge zasłynął między innymi z tworzenia sekwencyjnych zdjęć przedstawiających biegnącego konia, za pomocą których badał stadium ruchu. Tą samą techniką posłużyli się chłopcy.
  • Statuy lwów przed biblioteką w Danville są nawiązaniem do Nowojorskiej Biblioteki Publicznej - jednej z największych bibliotek na świecie.

Błędy Edytuj

ERROR Candaces skirt is red

Czerwona spódnica Fretki

Error-girl loses head after left

Po lewej, dziewczynka bez głowy

  • Podczas jednej ze scen kiedy Fretka czyta książkę, głowa jednej z dziewczynek znika.
  • Kiedy Fretka przybiega na piknik rodzinny Johnsonów, jej spódnica jest czerwona.
  • Lewa noga Fretki jest widoczna w spódnicy kiedy ma ona wziąć udział w wyścigu na trzy nogi z Jeremiaszem.
  • Podczas piosenki, gdy Jeremiasz wiąże buty z Fretką, widzimy że namiot w tle jest bez balonów.
  • Zależnie od sceny czasem na podeszwach butów widać napis "Niestabilny prototyp" a czasem nie.
    ERROR About to Run

    Noga Fretki w spódnicy

  • Prędkość dźwięku zaprezentowana w filmie jest dużo za niska.
  • Na początku buty mają obaj chłopcy, potem jednak tylko Fineasz je testuje, a Ferb ma swoje normalne buty.
  • Kiedy Fretka czyta książkę po raz pierwszy na dole okładki widnieje napis "Family Picnic" ("Rodzinny Piknik"). Podczas kiedy książkę widać kolejny raz - napisu nie ma.
  • Kiedy Fineasz pyta Ferba gdzie jest Pepe jego pasek jest ciemniejszy od spodni. W kolejnej scenie jest już jaśniejszy.

Poprzedni:
"Kolejka: Musical"

Odcinki

Następny:
"Ostatni pociąg do wpadki"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki