FANDOM

Ikona odcinek
Zarządzam!

Fretka Flynn

Po napisaniu uroczystego eseju o występkach Fineasza i Ferba, Fretka zostaje wybrana, aby przejęła władzę nad Danville i została nowym burmistrzem. W tym czasie Pepe musi powstrzymać Dundersztyca przed zniszczeniem jego brata Rogera podczas partii golfa.

Fabuła

709px-CandaceandRoger1
Fretka wygrywa w konkursie na burmistrza dnia i dzięki temu otrzymuje ona od Rogera stanowisko burmistrza na jeden dzień. Wygrała konkurs dzięki temu, że opisała jak nieznośni są jej bracia. Fineasz z Ferbem postanawiają, że zbudują mini miasto bez użycia technologi- jak dawni pionierzy. Fretka tymczasem przybywa do ratusza i dostaje swoje oficjalne miejsce jako jednodniowy burmistrz. Wysyła starą sekretarkę Melani na płatne wakacje i dzwoni do Stefy. Fretka zaczyna rządzić miastem a jej nowa sekretarka - Stefa wszystko zapisuje.
Mayorpromo1
Po powrocie do domu bracia rozpoczynają powolną pracę nad mini miastem. Tymczasem burmistrz Fretka stwarza nowe zasady: dzień darmowych ubrań dla burmistrza, wszystko ma być ładne i kolorowe, swój wizerunek na dolarach.

Tymczasem na polu golfowym znajduje się Dundersztyc i czeka na swojego brata- Rogera. Przybywa Pepe.

Fretka do dochodzi do wniosku, że to czas by przyłapać swoich braci. Przygotowuje wszystko do ich przyłapania, oczywiście pomaga jej w tym Stefa.

Dundersztyc opisuje swój nowy inator, którego zamierza użyć, by przyśpieszyć grę w minigolfa ze swoim bratem.

713px-Perry-and-dr-d 020
Linda i Lawrecne są eskortowani do domu za rozkazem burmistrza. Jadą bardzo wygodną limuzyną w stronę swojego domu, gdzie czeka na nich Fretka z zamiarem przyłapania braci.
549px-Old Kut
Jednakże machina ma pewną wadę...w każdym momencie może zakłócić czasoprzestrzeń lub zniszczyć wszechświat. Pepe uszkadza ją i czas cofa się akurat, gdy mama miała dać chłopcom szlaban za wybudowanie miasta, do samego początku dnia, jednak tym razem jednodniowym burmistrzem zostaje Stary Wariat.

Zakończenie

brak

Scenariusz

Piosenki

Galeria

231A-tytułowy

Stałe elementy

Za młody na...

brak

Kwestia Ferba

Ferb: Nie róbmy tego więcej.

Co robicie?

Izabela: Co robicie?

Fineasz: Budujemy miasto tak, jak amerykańscy pionierzy, wykorzystując do tego jedynie przedpotopowy zestaw narzędzi taty.

Wiem co dziś będziemy robić!

Fineasz: Bez dzisiejszych narzędzi i technologii? Ferb, wiem co będziemy dzisiaj robić.

Gdzie jest Pepe?

Fineasz: (...) I o to chodzi! Ej, gdzie jest Pepe?

Wejście do kryjówki Pepe

brak

Dżingiel zła

Pamiętne cytaty

Dundersztyc: (Przez telefon) Tak, mamo. Wiem, że obiecałem, że spędzę trochę czasu z bratem, ale żeby golf? No, wiesz? Nie, nie, nie jestem dużym dzieckiem.

Roger: Głowa do góry, Heinz. Wiesz, jak mawiają, "nie trafisz naraz do wszystkich dołków". Przyznasz, że śmieszne.
Dundersztyc: Co? Kto tak mawia?
Roger: No wiesz, oni. Ci, co stoją, o tam.
Bliźniacy: (Głosem zombie) Nie trafisz naraz do wszystkich dołków...

Roger: Dziwaki... Przez cały dzień próbuję ich zgubić.

Stary wariat: Co za stado baranów!
Izabela: Kto to jest?

Fineasz: To stary wariat. W każdym miasteczku taki był.

Fineasz: Kochani, udało się. W stu procentach autentyczne miasteczko tutejszych pionierów.
Baljeet: Tak. Z zagrodami dla koni.
Buford: I z wężami.
Baljeet: I z kleszczami.

Buford: I z wrzodami, które mam od miesięcy.
Fretka: Nie wszystko jest metaforą!

Inne informacje

  • Fretka potrafi trochę mówić w języku hiszpańskim i francuskim.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym Pepe nie nosi kapelusza.
  • To pierwszy raz kiedy Stefa ma związane włosy.
  • Podczas przewijanej sceny są pokazane sytuacje, które nie pojawiły się wcześniej w odcinku. Takie jak :
    • Fretka i Stefa ukazane ze zdjęciem Fretki na ścianie w tle,
    • Dundersztyc i Pepe Pan Dziobak ćwiczący razem (prawdopodobnie zabawna usterka w czasoprzestrzeni),
    • Kosmita wyrywający dziurę w ekranie, podczas gdy inator się zniekształca.

Powiązanie z serią

Aluzje

  • Hope - logo kampanii wyborczej Fretki parodiuje słynny plakat Prezydenta Baracka Obamy pt. "Hope" stworzonego przez Shepherda Fairey'a w 2008 roku.
  • Lśnienie - "Oni" przypominają bliźniaczki Grady z horroru Lśnienie.
  • Beethoven - Stefa nuci pierwsze cztery dźwięki z Piątej Symfonii Beethovena.
  • She's the Sheriff i She's the Man - oryginalny tytuł odcinka jest prawdopodobnie parodią serialu She's the Sheriff (1987-89), w którym wystąpiła Suzanne Somers. Ten tytuł może także być parodią filmu She's the Man (2006), z Amandą Bynes.
  • Powrót do Przyszłości - kiedy Dundersztyc mówi o wadzie swojego wynalazku, czyli to, że może uszkodzić kontinuum czasoprzestrzenne, a nawet zniszczyć Wszechświat. Bardzo podobnie mówił Doc w tej serii filmów.
  • Katty Perry - pomocnik Rogera ma na imię Katy, a pomocnikiem Dundersztyca jest Agent P (którego imię w oryginalnej wersji językowej brzmi Perry), co sprawia że razem pomocnicy nazywają się Katy i Perry, chociaż prawdopodobnie nie było to zamierzone.

Błędy

  • W początkowej scenie usta mężczyzny obok Lindy są ciemnobrązowe, w późniejszej scenie zmieniają kolor na różowy, by w końcu stać się koloru skóry.
  • "Miska z miętówkami" jest tak naprawdę "miską z żelkami"
  • Kiedy Stefa mówi że złamała ołówek, nie używa ołówka tylko długopisu.
  • kiedy Fretka mówi "Wszystko musi być ładne", budynek ratusza jest w normalnych kolorach, ale gdy "kamera" robi zoom, wszystko jest w kolorze różowym.
  • Kiedy Lawrence i Linda jadą limuzyną nazwa na gazecie Lawrence'a jest koloru czarnego, jednak później zmienia kolor na niebieski i pozostaje taka do końca odcinka.

Poprzedni:
"Max Modem"

Odcinki

Następny:
"Lemoniada"