Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Czas dojrzeć

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij
Odcinek

Czas dojrzeć
S04E47 Fineasz i Ferb jako nastolatki.jpg
Sezon 4
Kod produkcji 426
W kolejności emisji 221
Tytuł oryginalny Act Your Age
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 14 marca 2015
Międzynarodowa premiera 9 lutego 2015

Czy pokażemy Fineasza i Ferba jako nastolatków? Tak, jak najbardziej.

— Jeff “Swampy” Marsh and Dan Povenmire

Minęło 10 lat od momentu rozpoczęcia serialu. Fineasz podczas rozmowy o wyborze przyszłej szkoły zastanawia się, czemu Izabela go nie odwiedza i dowiaduje się od przyjaciół, że Izabela była w nim zakochana, jednak on zajęty dotychczas wynalazkami nie zauważał tego. Dziewczyna dopiero w tym roku uznała, że Fineasz jej nigdy nie pokocha. Chłopak pragnie ją spotkać, zanim dziewczyna wyjedzie do szkoły. Tymczasem Dundersztyc chce przeżyć kryzys wieku średniego i konstruuje w tym celu inator.

Fabuła Edytuj

Odcinek rozpoczyna się od tego, że Dan i Swampy - twórcy serialu odpowiadają na pytania widzów, które pojawiły się w czasie emisji odcinków. Jednym z nich jest pytanie czy zobaczymy odcinek, w którym Fineasz i Ferb są dorośli. Dan i Swampy przytakują i akcja przechodzi do kreskówki... Fineasz i Ferb tak jak ich przyjaciele są dorośli i zastanawiają nad wyborem przyszłej szkoły. Fineasz posiada całą masę pozytywnych odpowiedzi od wszystkich szkół wyższych, do których wysłał prośby o przyjęcie. Do dyskusji dołącza Baljeet i Buford. Dowiadujemy się, że Fretka poszła na prawo.

Tymczasem w O.B.F.S. zaszły zmiany. Irving jest jednym z pracowników, zaś funkcję majora pełni Carl (major Monogram jest na wczasach na Bora Bora). Z podsłuchów i systemów wykrywających zło wynikło, że Dundersztyc wrócił do niecnej działalności, którą poprzestał po tym, gdy został nauczycielem w klasie Vanessy (nawiązanie do "Dusiek 101"). Agent P zostaje posłany do akcji.

W międzyczasie Fineasz pyta o Izabelę (która ostatnio mało się pokazywała). Baljeet powiedział, że zawsze obstawiał, iż Fineasz i Izabela będą razem, a ten odpowiedział, że chciałby, ale dla Izabeli zawsze był tylko postrzegany jako przyjaciel. Chyba jako ostatni w mieście dowiedział się, że Izabela od zawsze była w nim po uszy zakochana.

Dundersztyc w swojej kryjówce pracuje nad inatorem, który spowoduje, że gdy go założy, będzie mógł przeżywać kryzys wieku średniego (bo go nie ma, a bardzo by tego chciał). Pepe ma zamiar asystować mu do końca dnia w jego zmaganiach z kryzysem.

Po zakończonej pracy u mamy w restauracji Izabela chce się spakować i wyjechać na uniwersytet. W restauracji siedzą jeszcze wszystkie przyjaciółki dziewczyny (Ginger jest dziewczyną Baljeeta). Postanawiają one razem z chłopakami zeswatać czym najprędzej Fineasza i Izabelę.

Fineasz próbuje się spotkać z Izabelą, jej babcia udziela mu wskazówki, by poszukał dziewczyny w restauracji matki. Okazuje się, że Izabela postanowiła dać sobie wreszcie spokój i dopiero w tym roku uznała, że Fineasz jej nigdy nie pokocha. Dlatego nie przychodziła do Fineasza na podwórko w ostatnim roku i dlatego też chce jak najszybciej wyjechać na Trójstanowy Uniwersytet - by móc zapomnieć o Fineaszu. Żegna się ona z matką i wychodzi z pracy. Z portfela wypada jej zdjęcie Fineasza, zdaje ona sobie sprawę, że niestety nie wyparła całkowicie z umysłu pamięci o chłopaku. Fineasz wpada do restauracji i pyta się Vivian gdzie jest Izabela, ta zaś odpowiada, że przed chwilą wyjechała. Tam dowiaduje o tym, że Izabela już wyjechała i tak samo jak inni informuje Fineasza o jej dawnym uczuciu do niego. Chłopak wybiega i stara się dogonić dziewczynę.

Izabela wraca jeszcze na chwilę na swoje stare sąsiedztwo, by pożegnać się z Fineaszem. Tam też chłopak i dziewczyna się spotykają. Fineasz mówi jej, że dowiedział się od Baljeeta, iż była ona w nim od zawsze zakochana i że żałuje tego, bo chciałby z nią chodzić. Izabela z westchnieniem mówi, iż szkoda, że nie będą mieli na spotkana już czasu. Fineasz wtedy decyduje się, by wybrać ten sam  uniwersytet co Izabela. Baljeet i dziewczyny obserwują całą sytuację i zaczynają klaskać kiedy wreszcie wszystko wskazuje na to, że Fineasz i Izabela będą ze sobą chodzić. Chłopak i dziewczyna tulą się, przez chwilę wahają się czy się nie pocałować, ale rumienią się tylko i żegnają. Izabela odjeżdża a pod dom podjeżdża Vanessa (dziewczyna Ferba). Brat pyta się Fineasza czy go gdzieś nie podwieźć, ten po chwili zastanowienia odpowiada, że jest jedno miejsce.

Trójka przyjaciół dogania Izabelę. Fineasz wyskakuje z samochodu i zagląda przez szybę samochodu dziewczyny. Ta zaskoczona wychodzi i pyta się go co robi. Fineasz chwyta ją, i całuje. Izabela na chwilę przerywa, mówi że warto było czekać i wraca do całowania chłopaka.

Akcja kreskówki kończy się, a my wracamy do twórców serii. Swampy się rozpłakał, wspomina jak jeszcze tak nie dawno rysowali ich takich małych w pierwszych odcinkach, a teraz są dorośli. Dan próbuje go uspokoić i po chwili mówi, że kończy im się czas i muszą kończyć.

Zakończenie Edytuj

Końcówka piosenki Jak mogło być. W tle słychać płacz Swampy'ego Marsha, którego Dan później ucisza.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

GaleriaEdytuj

S04E47 Czas dojrzeć.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

Swampy: (czyta list) Czy pokażemy Fineasza i Ferba jako nastolatków?
Dan: Tak, jak najbardziej.
Izabela: To co, widzimy się za dwa tygodnie.
Fineasz: Tak, właśnie tak.
Izabela: (po pocałunku z Fineaszem) No... Warto było czekać.
Fineasz: Tak, było warto.

Kwestia FerbaEdytuj

Fineasz: Proszę, Ferb. Pomóż mi coś wybrać.

Ferb: Właź do budki.
Fineasz: O, super! Wszystkie potwierdzenia z uczelni. Pozwólmy, by zdecydował za mnie los. Dobra: Akademia Kiupstak. Która to była?
Ferb: Świetny wydział fizyki. Norwegia.

Fineasz: Trochę nie jestem gotów na ich mroźne zimno.
Baljeet: To co, Ferb? Będziesz studiował w Anglii?

Fineasz: Tak, jedzie na Camford na Oxberze. He he. Camford na Oxberze. Brzmi jak szkoła czarodziejów.

Ferb: To nie jest szkoła czarodziejów. No może, troszeczkę.
Adyson: A kiedy ich tutaj zjawimy i wszystko zobaczą, spojrzą na siebie i na pewno się w sobie zaraz zakochają, co jest im od dawna przeznaczone.

Ferb: Ale wiesz, tego im się nie da narzucić.

Adyson: Ej, przestań. Dziewczyny robią to na co dzień.
Ferb: To co, idziesz na Stanowy? I dobrze.
Ferb: Może gdzieś się podrzucić?
Fineasz: Hmm... Tak właściwie, to...
Vanessa: Nie miałam pojęcia, że jest w nim zakochana.

Ferb: Naprawdę?

Vanessa: Nie żartuj sobie. Wszyscy wiedzieli.

Co robicie? Edytuj

Fineasz: Czyli ona... wyjedzie?

Baljeet: Tak. Hah. Zawsze myślałem, że w końcu będziecie razem.
Fineasz: Chciałbym. Ale dla niej jestem tylko przyjacielem.
Baljeet: Ty sobie żartujesz? Od lat jest w tobie zakochana po uszy. Chyba o tym wiesz?
Fineasz: Eee... Skąd?

Buford: Nie no, co ty! Przecież to oczywiste. Przez 11 lat codziennie do ciebie przychodziła tylko po to, by spytać co robisz.
Fineasz: (podchodzi do Izabeli siedzącej na schodach) Co tu robisz? He he.
Izabela: Fineasz, co ty robisz?
Fineasz: To. (całuje Izabelę)

Wiem co dziś będziemy robić!Edytuj

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

brak

O, tu jesteś, PepeEdytuj

brak

Pepe opala się na wierzchu drzewa, po czym całe miejsce, w którym się znajdował, wraz z leżakiem, obraca się tak, że znika we wnętrzu drzewa.

Dżingiel złaEdytuj

Oto jest Spółka --- Dundersztyca!

Pamiętne cytaty Edytuj

Fineasz:Czyli ona wyjedzie?

Baljeet: Tak. Zawsze myślałem, że w końcu będziecie razem.
Fineasz: Chciałbym! Ale dla niej jestem tylko przyjacielem.

Baljeet: Ty sobie żartujesz? Od lat jest w tobie zakochana po uszy, chyba o tym wiesz?
Fineasz:Wiesz, co? Baljeet powiedział mi coś dziwnego. Że niby byłaś we mnie zakochana w podstawówce.Izabela: Oo, tak. Byłam bardzo zakochana.

Fineasz: Jej. Nie miałem pojęcia.
Izabela: Serio? A ja myślałam, że to takie oczywiste.
Fineasz: A ja niczego się nie domyśliłem. Przepraszam.
Izabela: Poddałam się jak poszliśmy do liceum.
Fineasz: Ta. Ja chyba wtedy zacząłem się kochać w tobie.

Izabela: No.. To nam się nie udało zgrać.

Inne informacjeEdytuj

  • Baljeet łamie czwarta ścianę wspominając serduszka w oczach Izabeli w pierwszym odcinku. Teoretycznie nie mógł tego zauważyć, gdyż nie był wówczas przyjacielem Fineasza i Ferba i nie brał udziału w ich projektach.
  • Wcześniej Greta była najniższą dziewczyną w Zastępie, jednak kiedy dorosła, stała się najwyższa.

Aluzje Edytuj

BłędyEdytuj

S04E47... Błąd u Grety.png

Oko na okularach

  • Kiedy dziewczęta z Zastępu Ogników rozmawiają i odzywa się Adyson, widać, że Greta ma jedno oko... na okularach.
  • Średnia długość życia dziobaka to 15 lat więc Pepe prawdopodobnie mógłby już nie żyć w tym odcinku.
  • Podczas piosenki Fineasz w retrospekcjach prawa noga nastoletniej Izabeli wydaje się stać na lewej stopie dorosłej Izabeli.
  • W napisach końcowych błędnie napisano imię Milly jako Millie.
  • Gdy Vanessa podjeżdża żółtym samochodem sportowym ma tylko dwa miejsca. Kiedy zatrzymuje się obok samochodu Izabeli ma dodatkowe trzecie siedzenie z tyłu. Dodatkowo nie ma dodatkowych miejsc obok jedynego miejsca z tyłu.
  • Gdy Izabela wsiada do samochodu, by wyjechać, nie ma żadnych bagaży na dachu auta. Lecz gdy dojeżdża do tablicy wyjazdowej z Danville, ma już dużo walizek.

Poprzedni:
"Dusiek 101"

Odcinki

Następny:
"Ostatni dzień lata"

Więcej w Fandom

Losowa wiki