Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Czupiradło

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Czupiradło
Bad Hair Day Image1.jpg
Sezon 3
Kod produkcji 307A
W kolejności emisji 128
Tytuł oryginalny Bad Hair Day
Fabuła Jim Bernstein
Lance LeCompte
Scenariusz i
scenografia
Kim Roberson
Kaz
Reżyseria Robert F. Hughes
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2012-02-05 5 lutego 2012
Międzynarodowa premiera 2011-06-24 24 czerwca 2011
Połączone z
"Pieczeniowa niespodzianka"

To alarm fryzurowy, ciężki przypadek.

Stefa Hirano

Fretka zostaje źle ostrzyżona i musi skorzystać z urządzenia Fineasza i Ferba na porost włosów, aby naprawić swoją fryzurę, gdyż idzie na Spotkanie na Rzecz Zagrożonych Gatunków z Jeremiaszem i jego mamą. Nieoczekiwanie działanie urządzenia wymyka się spod kontroli. W tym czasie doktor Dundersztyc buduje Bardzo, Bardzo Zły-Inator.

Fabuła Edytuj

Na początku odcinka widzimy Stefę, która rozmawiając przez telefon z Fretką wbiega do domu Flynn-Fletcherów z powodu paniki Fretki. Otwiera drzwi do pokoju dziewczyny i widzi Fretkę z nienaturalnie pociętymi włosami. Fretka tłumaczy, że chciała się ostrzyc na spotkanie o zagrożonych gatunkach, na które miała iść z Jeremiaszem i jego mamą. Całą winę zwala na internetowy kurs fryzjerski. W tym samym czasie do pokoju wchodzą Fineasz i Ferb, którzy po namowie siostry zgadzają się przywrócić jej dawną fryzurę.

Pepe trafia do swojej bazy, gdzie Monogram mówi mu, że Dundersztyc bardzo często przesiaduje w swej piwnicy i zbiera części ze starych inatorów.

640px-Bad Hair Day Image10.jpg
Tymczasem bracia zakończyli maszynę do włosów. Radzą Fretce usiąść na krześle z urządzeniem na głowie i włączyć na poziom 5 przez 30 minut. Chwilę później Jeremiasz dzwoni do Fretki i oznajmia jej, że będzie po nią za 10 minut. Stefa za namową Fretki ustawia maszynę na 20 poziom, a po dziesięciu sekundach włosy Fretki powracają do normy. Jednak nastolatki nie zauważają, że na szyi Fretki także pojawia się pojedynczy kosmyk włosów.
640px-Bad Hair Day Image18.jpg
Pepe wchodzi do kryjówki Dundersztyca, gdy ten gra na organach. Dziobak zostaje unieruchomiony w jednym z organów. Dundersztyc pokazuje mu swój Bardzo-Zło-Inator i wyjaśnia mu, że został on zbudowany z pozostałości po poprzednich inatorach. Dodatkowo wyjawia mu, że sam nie wie, co robi jego inator, i dowie się włączając go nad miastem.
640px-Candace's moustache.jpg
Tymczasem Fretka, Jeremiasz i jego mama docierają na spotkanie i zajmują stolik. Fretce niespodziewanie wyrastają włosy na nogach. Jeremiasz mówi nastolatce, że ma resztki jedzenia na ustach. Ta wystraszona kryje się pod pobliski stół i odkrywa, że wyrosły jej wąsy. Fretka dzwoni do Fineasza skarżyć się na wynalazek i prosić o pomoc.

Pepe wraz z Dundersztycem unoszą się nad Danville na wahadłowcu Dundersztyca.

Fretka używając stołu jako ukrycia przenosi się za kulisy sceny. Tam przypadkowo potrąca profesora, który miał właśnie przemawiać. Fretka pozbawiona ukrycia pojawia się na scenie. Jest już cała pokryta pomarańczowym futrem, więc Mama Jeremiasza myli ją z orangutanem mandarynkowym. Dziewczyna rzuca się do ucieczki, a pani Johnson biegnie tuż za nią. Fineasz i Ferb przybiegają pod budynek z depilatorem i widzą jak Fretka wspina się na dach.

Tymczasem Dundersztyc postanawia coś zjeść. Pepe wydostaje się z pułapki i zaczyna walczyć z swoim nemezis. Podczas walki słoik masła orzechowego wylewa się na Dundersztyca.

640px-Bad Hair Day Image48.jpg
Funkcjonariusz kontroli zwierząt przybywa na dach budynku, by uśpić orangutana (Fretkę). Oddaje strzał z broni na usypiające strzałki, lecz chybia. Strzała odbija się po kolei od wielu rzeczy i trafia w jego tyłek. Spokojny głosem mówi jeszcze do Pani Johnson i oddaje jej broń. Ta zaczyna czytać instrukcję dołączoną do broni.

Fineasz odpala depilator. Wszystkie niepotrzebne włosy zlatują z Fretki i powraca jej normalna fryzura.

Pepe przejmuje kontrolę nad wahadłowcem i uniemożliwia Dundersztycowi złapanie równowagi. Po chwili włosy, które zwiały z Fretki, przyklejają się do miodu, którym Dundersztyc jest pokryty. Doktor spada z wahadłowca na dach biblioteki.

640px-Bad Hair Day Image57.jpg
Pani Johnson kończy czytanie instrukcji do broni i wystrzeliwuje celny strzał w kierunku Dundersztyca. Ten upada prosto w ramiona Fretki. Pani Johnson składa gratulacje dziewczynie, że udało jej się go złapać.

Następnie widzimy Dundersztyca w rezerwacie dla orangutanów mandarynkowych. Ten zaczyna śpiewać o swojej aktualnej sytuacji, jednak po chwili traci przytomność

Zakończenie Edytuj

Piosenka Ktoś strzelił mi prosto w zad.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

BadHairDayGallery.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Fineasz : Po co? Wyglądasz łatwastycznie.
Ferb: Dygnęłaś głową do tyłu?

Co robicie? Edytuj

brak

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Stefa: Ej, gdzie jest Pepe? Co? Jeszcze tylko ja nigdy tego nie mówiłam.

Pepe wchodzi na drzewo i siadając na jajku będącym w gnieździe, otwiera przejście.

Dżingiel zła Edytuj

Oto jest Spółka Zło Dundersztyca! (grane przez Dundersztyca na organach)

Pamiętne cytaty Edytuj

Inne informacje Edytuj

  • Mama Jeremiasza w tym odcinku występuje w najdłużej roli.
  • Pierwszy raz Dundersztyc nawet nie wypróbował swego inatora.
  • Czwarty raz Fretka spotyka się z Dundersztycem.
  • Odcinek nie wyjaśnia, po raz pierwszy, co robi inator Dundersztyca.
  • Matka Reginalda pojawia się na Kweście Na Rzecz Zagrożonych Gatunków,
  • Odcinek ten nie wyjaśnia, w jaki sposób Dundersztyc powrócił do Danville z rezerwatu orangutanów mandarynkowych.

  • Fretka ponownie ubiera swoją różową suknię ("Pan Dziobak").
  • Dziewczyna z reklamy "Super Młodej", pojawia się ponownie, w filmie wideo na temat pięknych włosów ("Atak 15-metrowej siostry").
  • Jest to drugi epizod, który pokazuje wydarzenia od rana do nocy ("Pan Dziobak").
  • Dyskobol występuje po raz trzeci ("Lato to wrażeń moc", "Grecki jak błyskawica").
  • Inator Dundersztyca jest wykonany z inatorów, które występowały wcześniej, więc wszystkie one pojawiają się po raz drugi.
  • Dundersztyc mówi: "Czy to włosy?" kiedy zostaje pokryty włosami Fretki. Ona mówi to samo w odcinku "Fineasz i Ferb nakryci", kiedy razem z Jeremiaszem ląduje w kontenerze z włosami.
  • Fretka w ten sam sposób kalkuluje i przyśpiesza działanie maszyny na porost włosów, jak Stefa w odcinku "Księżycowa farma", przyśpieszyła czas gotowania żeberek.
  • Drugi raz Fretka nie chce przyłapać braci ("Biegnij, Fretka, biegnij").

Aluzje Edytuj

  • Legend of Zelda: Ocarina of Time - Dundersztyc gra na organach przed wyjaśnieniem swego planu tak jak Ganodorf przed ostatnią bitwą.
  • King Kong - gdy Fretka i Dundersztyc są na szczycie muzeum jest to scena podobna z filmu "King Kong"
  • Futurama - profesor na spotkaniu zagrożonych zwierząt nazywa się profesor Herbert Farnsworth Weatherman Jones, dając podobieństwo do szalonego naukowca z Futuramy - profesor Hubert J. Farnswortha.

Błędy Edytuj

  • Stefa narzeka, że jeszcze nigdy nie powiedziała "Gdzie jest Pepe?", chociaż powiedziała to w odcinku "Przestań grać w tego golfa".
  • 830px-Behind Stacy's Eye.jpg

    Oko Stefy

    Kiedy Stefa stoi przy Fretce w jej pokoju, lampka z lustra przebija się przez jej oko.
  • Kiedy Major Monogram rozmawia z Pepe, obok agenta widać gniazdo z jajkiem, ale kiedy dziobak wychodzi, w gnieździe znajduje się pęknięte jajko.
  • Buty Jeremiasza zmieniają kolor od czarnego do zielonego, kiedy stoi przed wejściem do muzeum.
  • Kiedy Stefa mówi "Gdzie jest Pepe?", laptop Fretki znika.
  • Kiedy Fineasz strzela w Fretkę depilatorem, wszystkie jej włosy powinny zostać usunięte.
  • Gdy Fretka mówi "bardzo pani dziękuję" z jej naszyjnika znika wisiorek, a po sekundzie znów się pojawia.
  • Gdy Jeremiasz szuka Fretki, oprawki okularów pani Fletcher znikają.

Poprzedni:
"Prawdziwy chłopiec"

Odcinki

Następny:
"Pieczeniowa niespodzianka"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki