Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Czwarta ściana

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja5 Udostępnij

Czwarta ściana — to "mur" oddzielająca trójwymiarową rzeczywistość postaci występujących w kreskówce (ale także w filmie, sztuce teatralnej, itp.) od widza. Łamanie czwartej ściany to sytuacja, w której bohater zwraca się bezpośrednio do widza, patrzy bezpośrednio na niego lub po prostu zdaje sobie sprawę z jego obecności - lub faktu iż jest postacią jakiejś fikcyjnej fabuły.

Lista scen, gdzie łamana jest czwarta ściana Edytuj

Czołówka Edytuj

  • W polskiej wersji na koniec czołówki Fretka mówi po prostu: "Mamo, Fineasz i Ferb znów hałasują". W oryginale donosi mamie, że nagrywają czołówkę, łamiąc w ten sposób czwartą ścianę.
  • Pod koniec czołówki otwierającej odcinek "To Duch!" oraz "Klątwa Fretki", Fretka mówi "Mamo! Fineasz i Ferb robią odcinek halloweenowy!".

Sezon 1 Edytuj

  • Pepe łamie czwartą ścianę patrząc wprost w kamerę i ruszająć porozumiewawczo brwiami ("Jednostrzałowiec").
  • Kiedy Linda mówi, że chłopcy jeżdżący na koniach są słodcy, Fineasz patrzy na widza i mówi "Chciała być miła" ("Kilku wspaniałych").
  • Fretka łamie czwartą ścianę patrząc w kamerę podczas piosenki "To Fretka". Oburza się na szybki tok słów nieznanego piosenkarza - "Poznać chciałbym ją, bo w dzień jest damą, a w nocy śni o karierze filmowej i lubi nosić oldschoolowe ciuchy" ("Wystarczy jeden porządny strach")
  • Fineasz zastanawia się skąd wzięło się tło w piosence "Historia Danny'ego" ("Stary, zbieramy znów kapelę").
  • Ferb wspomina, że zbudowanie ich projektów zajmuje zazwyczaj kilka scen ("Wyprawa do głębi Buforda").
  • W odcinku "Przygoda z uliczną kamerą" Pepe patrzy na widza po zakończonej procedurze likwidacyjnej.
  • Pepe patrzy się w kamerę, kiedy zauważa, że winda jest zepsuta ("Uczciwa gra?").
  • Na początku Fineasz i Ferb stoją na scenie, przed czerwoną kurtyną i zapowiadają odcinek, aby wprowadzić nastrój grozy. Później Fretka prosi Reginalda, aby opowiadał w kolorze, ale Fineasz zwraca uwagę, że lepiej pasują ciemne kolory ("Potwór Fineasza i Ferbensteina").
  • Kiedy Tańco-Inator trafia w Dundersztyca i Pepe, naukowiec patrzy prosto w kamerę i informuje widza, że to dziobak prowadzi.

Sezon 2 Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Sezon 4 Edytuj

  • Dundersztyc łamie czwartą ścianę gdy mówi, że to lato trwa 4 lata, ponieważ jest to 4 sezon ("Mucha").
  • Pepe łamie czwartą ścianę, gdy patrzy wprost na widza po tym jak Major Monogram mówi mu o misji ("Pierwotny Pepe").
  • Pepe i Dundersztyc łamią czwartą ścianę patrząc wprost na widza, gdy są razem w parku ("Pierwotny Pepe").
  • Dundersztyc spadając z wodopadu łamie czwartą ścianę, ponieważ mówi, że zaraz będzie zaciemnienie i odcinek się skończy. ("Pierwotny Pepe")

"Fineasz i Ferb: Podróż w drugim wymiarze" Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki