FANDOM

Ikona odcinek
..Albo mogłabyś poczytać. Razem z Ferbem napisaliśmy 28 tomową powieść science fiction-piracko-historyczno-miłosno-przygodowo-romansowo-tajemniczo-komercyjno-awangardowo-tragikomiczno-instruktażową.

Fineasz Flynn

Fretka skręca sobie kostkę i musi cały dzień leżeć w łóżku. Postanawia więc zrobić wszystko, by zwrócić uwagę mamy na wynalazek chłopców. Nieoczekiwanie pomaga ona przyjacielowi chłopców, astronaucie Siergiejowi w uniknięciu zderzenia z asteroidą. W tym czasie doktor Dundersztyc planuje zalać rosołem cały Okręg Trzech Stanów.

Fabuła Edytuj

Candace-MCYHM
Fretka leży w łóżku ze skręconą kostką i opowiada Stefie przez telefon, że skręciła ją kiedy zamyślona o Jeremiaszu spadła ze schodów. Teraz nie może ruszać się z łóżka, bo jeśli wszystko się nie zrośnie, przegapi koncert Małych Kowbojów. Wtedy do pokoju wchodzi Linda, która informuje, że będzie dziś sadzić rośliny w ogrodzie i słuchać muzyki, którą dał jej Lawrence. Natomiast Fineasz i Ferb przynoszą siostrze pudełko z zabawkami na nudę, wielotomową powieść ich autorstwa oraz telewizor, na którym Fretka może oglądać wszystko co dzieje się w domu i na podwórku.

Major Monogram mówi Agentowi P, że Dundersztyc kupił kilka produktów żywnościowych, które są na pewno zapowiedzią czegoś złego. Pepe szybko opuszcza swoją kryjówkę za pomocą plecaka odrzutowego.

Help me Stacy
Izabela stara się przywitać z Lindą w ogrodzie, jednak ta nie słyszy jej z powodu słuchawek na uszach. Buford i Baljeet słuchają jak Fineasz wyjaśnia im, że dziś są urodziny ich znajomego rosyjskiego kosmonauty, Sergeia Kushnarova i z tej okazji planują wysłać w przestrzeń kosmiczną życzenia. W tym samym czasie Sergei czeka w Stacji Kosmicznej na niespodziankę, którą chłopcy mu obiecali.
Perry in the pickle-like trap (1)

W pokoju Fretki, Stefa ogląda jej zagipsowaną nogę. Zauważa też, że chłopcy znowu coś budują, więc Fretka próbuje wstać z łózka i iść ich przyłapać. Stefa zatrzymuje ją i ostrzega, że z nie wyleczoną nogą ominie ją koncert. Wtedy Fretka prosi przyjaciółkę, by ta przyłapała jej braci za nią.

Pepe pojawia się w Spółce Zło i zostaje złapany w piklową pułapkę. Dundersztyc opowiada mu, że kilka dni temu poszedł do restauracji Toniego, by zjeść rosołu, ale w zupie pływała mucha. Kiedy to zgłosił odpowiedziano mu, że to rodzynek, a na potwierdzenie udał się nawet do entymologa. Postanawia stworzyć niecny rosoło-inator, który zaleje rosołem znienawidzoną przez niego restaurację (Aby dostać zniżkę na zupę, musiał wcześniej kupić ogromną ilość różnych produktów żywnościowych).

Stefa udaje się do ogródka, a Fretka ogląda całą akcję na ekranie telewizora. Kiedy Stefa każe się Lindzie odwrócić, ta zauważa tylko dostawcę z kwiatami, a nie wielki wynalazek.

W tym samym czasie, Pepe by uciec z pułapki zdejmuje swoją fedorę. Kiedy Dunderaszty to zauważa, wydaje mu się, że w pułapce siedzi zwykły dziobak i wypuszcza go na wolność. Wtedy Pepe znów zakłada kapelusz i uderza do ataku, ku zdezornientowaniu Dundersztyca. Obydwoje rzucają w siebie wcześniej wspomnianymi produktami.

Mindy Mimic with a helicopter
Fretka jest zirytowana. Rzuca więc różnymi rzeczami w okno, mówiąc przy tym "mamo". W pudełku od braci znajduje helikopter i lalkę Mandy papugę, która powtarza to co się powie. I wpada na pomysł. Przywiązuje lalkę do helikoptera i mówi do niej "spójrz za siebie". Za pomocą pilota steruje helikopterem, który zanosi lalkę do Lindy. Na Stacji Kosmicznej Sergei wciąż czeka na niespodziankę. Kiedy jego koledzy chcą by z nimi świętował, ten dołącza do grupy, a asteroida coraz bardziej zbliża się ku nim.

Helikopter z lalką stara się zwrócić uwagę Lindy, ale ta w ogóle go nie słyszy. Wtedy Fretka decyduje się wziąć sprawy w swoje ręce i wstaje z łóżka. Z bólem zwleka się po schodach w kierunku ogrodu, a Fineasz i Ferb szykują się do nagrania urodzinowych życzeń. Nispodziewanie, helikopter z nagraną wiadomością zbliża się do mikrofonu i zamiast "sto lat" w kosmos zostają wysłane słowa "spójrz za siebie". Dzięki tej wiadomości, astronauci odkrywają zbliżającą się asterodie i unikają z nią zderzenia,a przy okazji odkrywają tak długo poszukiwany tunel czasoprzestrzenny.

Candace downstairs
Tymczasem Pepe wciąż walczy z Dundersztycem na jedzenie. Wtedy w inator trafia strącona z toru lotu asteroida i niszczy go, a Pepe ucieka z budynku. Fretka desperacko krzyczy na Lidnę, by ta wreszcie się odwróciła, ale wynalazek został zniszczony przez asteroidę, zanim ta zdążyła go zauważyć. Widzi jedynie przekopaną ziemię i myśli, że chłopcy zrobili to by ułatwić jej sadzenie kwiatów.
Phineas trying to call Sergei
Fineasz był smutny, że nie udało im się złożyć życzeń Sergei'owi i próbował do niego dzwonić, ale z marnym skutkiem. Mówi też, że pewnie nigdy nie uda im się złożyć mu życzeń, ale Ferb odpowiada słowami "Nigdy nie mów nigdy". Gdzież za Jowiszem i poza czasem, stary Sergei leży w łóżku i widzi Ferba-kosmitę, który życzy astronaucie "wszystkiego najlepszego".

Zakończenie Edytuj

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

brak

Galeria Edytuj

Czy mnie słyszysz mamo-Gallery

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Linda: O, popatrz, dzieci zrobiły miejsce dla moich wyrzylinów. Ktoś tutaj zasłużył na ciasto.
Fineasz, Ferb, Izabela i Buford: Hura!

Fineasz: Chyba nigdy nie będziemy mieć okazji, by złożyć mu życzenia.

Ferb: Cóż, nigdy nie mów nigdy.
Ferb jako kosmita składa życzenia Sergeiowi

Ferb: Najlepszego!

Sergei: Jednak pamiętali, wspaniali chłopcy.

Co robicie? Edytuj

Izabela: Dzień dobry Pani Flynn-Fletcher. Co Pani robi? E, mówiłam... Izabela zauważa, że Linda ma na uszach słuchawki Nie ma jak słuchawki w plenerze.

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Lawrence śpiewa w kuchni
Lawrence: Ej, gdzie jest Pepe?

brak

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Linda: ...Jesteś w stanie sama zapewnić sobie rozrywkę?
Fretka: Spoko, policzę zbędne kończyny. Jedna.
Fineasz i Ferb mówią Fretce co może robić leżąc w łóżku
Fineasz: ...Albo mogłabyś poczytać. Razem z Ferbem napisaliśmy 28 tomową powieść science fiction-piracko-historyczno-miłosno-przygodowo-romansowo-tajemniczo-komercyjno-awangardowo-tragikomiczno-instruktażową.
Fineasz: (...) Które właśnie za kilka godzin znajdą się dokładnie nad naszym ogródkiem.

Baljeet: Oby nie opróżniali wtedy sanitariatu.

Buford: Czy ty naprawdę musiałeś najpierw pomyśleć o tym?
Stefa: No tylko zobacz, spuchnięta i zbędna. Jesteś żałosną, mumio-nożną, starą hipohondryczką.
Fretka: Dlaczego taka dla mnie jesteś?
Entymolog: (Po zbadaniu muchy z rosołu) To rodzynek.

Dundersztyc: Ugh! (Wychodzi wściekły)

Entymolog: ... Ale z drugiej strony to mucha.
Linda: (po zauważeniu, że Fretka leży w jej kwiatach) Tylko nie w kwiaty córciu, właśnie je posadziłam.
Fretka: Piękne, mamo.

Inne informacje Edytuj

Aluzje Edytuj

Błędy Edytuj

  • Kiedy Fretka rzuca Kaczuszką Momo w okno, zabawka w następnej scenie znika.
  • Kiedy Fretka mówi do lalki Mindy "Nuda!" oraz "Też coś", zabawka powtarza jej słowa tylko raz, ale kiedy mówi do niej "Mamo, spójrz za siebie" lalka powtarza jej słowa w nieskończoność.

Poprzedni:
"Pieczeniowa niespodzianka"

Odcinki

Następny:
"Wycieczka"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki