Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Drusselstein

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Drusselstein
The Country of Drusselstein.jpg
Drusselstein na mapie
Kontynent Europa
Lokalizacja Wschodnia Europa
Znane wioski Gimmelshtump
Polityczne informacje
Polityka Monarchia
Ogólne informacje
Znani mieszkańcy Heinz Dundersztyc
Dr. Gevaarlijk
Roger Dundersztyc
Pan Dundersztyc
Pani Dundersztyc
Jedynak
Księżniczka Baldegunda
Debiut "Plażowa impreza w cieniu krasnalowego terroru"
Drusselstein — fikcyjne europejskie państwo, w którym urodził się Heinz Dundersztyc i jego brat Roger. Stolicą Drusselstein jest prawdopodobnie wioska Gimmelshtump, ponieważ w odcinku "Szafa Grająca" w tym mieście jest widoczny zamek królewski (są to jednak tylko spekulacje, nie zostało to nigdzie potwierdzone). Kraj ten wydaje się być parodią państw takich jak Niemiecy, Szwajcaria, Austria, Węgry i Rumunia. Sąsiaduje z Morzem Bałtyckim.

Położenie Edytuj

Druelselstein.PNG
Styl budynków (Fachwerkhäuser), jedzenie i ubrania silnie sugerują, że Drusselstein jest gdzieś w Bawarii, prawdopodobnie w pobliżu Monachium. Jednak ojciec Dundersztyca nosi dziwny hełm i ubranie wikinga i mówi z wyraźnie północno-niemieckim akcentem. Możliwe, że jego ojciec w rzeczywistości pochodzi z landu Schleswig-Holstein. W odcinku "Placek z Dunderkami" okazuje się, że Drusselstein jest bardzo długim, ale wąskim krajem we wschodniej Europie. Sprzecza się to z innymi informacjami. Prawdopodobnie jest to błąd twórców serialu.

Ludzie i tryb życia Edytuj

Ludzie w Drusselstein prowadzą bardzo wiejski styl życia. Dzieci w Gimmelshtump grają w gry takie jak Schtumpel a dorośli w gry typu dźgnij Goozima ostrym kijem, a także w baseball, ponieważ istnieje mała liga Drusselstein. Grą wydającą się, najważniejszą dla rodziny Dundersztyców jest kickball. Jest to szczególnie ważne dla Pani Dundersztyc, która całą swoją miłość ofiarowała Rogerowi - najmłodszemu synowi, dzięki jego niesamowitej kickball'owej umiejętności. Przysmaki to placek z Dunderkami i Dunderki. Państwo zachowuje status królestwa a głową państwa, jest król i królowa w tym ich córka Księżniczka Baldegunda.

Więcej w Fandom

Losowa wiki