FANDOM

Ikona odcinek

Fineasz i Ferb w roli mieszkańców starożytnych Chin, w których księżniczka Izabela została porwana przez złego władcę Dunder Khana. Chłopcy muszą zrobić wszystko, by ją uratować. Ich śladem podąża Fretka, starająca się przyłapać braci.

Fabuła Edytuj

739px-Reveal
Chiny, rok 1542. Podczas parady jest okropny tłum, więc Fineasz i Ferb używają swojego nowego wynalazku- platformy, by wraz z Baljeetem i Bufordem móc ją obejrzeć. Podczas parady Fineasz zachwyca się urodą księżniczki Izabeli. Tymczasem Księżniczka kłóci się z ojcem, że chce żyć jak inne dzieciaki. Ojciec boi się, że porwie ją Dundus Chan. Nagle na paradzie wyskakują ninja i porywają Księżniczkę Izabelę. Chłopcy postanawiają ją uratować i znaleźć legendarnego wojownika Pepe, który jako jedyny potrafi pokonać Dundus Chana. Fretka podąża za nimi by ich przyłapać. Pepe jednak nie chce wracać i pomóc cesarzowi, jednak uczy przyjaciół tajemniczej sztuki walki zwanej "ścieżką dziobaka". Chłopcy dziękują mu za to i idą na pomoc księżniczce. Nadal podąża za nimi Fretka.
662px-Doofus Khan and Isabella
Tymczasem Dundus Chan ukrywa księżniczkę w tajnym pokoju zabezpieczonym wieloma pułapkami, w które on tylko wpada. Gdy chłopcy docierają do spółki zło Dundus Chana, Buford i Baljeet zostają na dole i walczą z ninja, a Fineasz i Ferb idą na górę, omijając wszystkie pułapki i uwalniają księżniczkę. Dundus Chan leci odebrać im Księżniczkę dzięki pomocy mechanicznego smoka. Fineasz i Ferb używają własnego robota terakotowego i walczą ze sobą. Po krótkim czasie, chłopcy wygrywają a Dundus Chan przegrywa. Izabela szczęśliwa biegnie do ojca. Po jakimś czasie, Izabela proponuje braciom zbudować mur ze szczątków terakotowego wojownika. Chłopcy się zgadzają na propozycję. Pod koniec odcinka są pokazani starzy Fineasz i Ferb, gdy skończyli budować Wielki Mur Chiński.

Zakończenie Edytuj

Ostatnie wersy piosenki Droga Dziobaka.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

Dynastia Dunów

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Fineasz: Co on robi?
Ferb: To falowane rozmycie, pewnie przeżywa retrospekcję.

Co robicie? Edytuj

Fineasz: Co on robi?

Fineasz: Ha! Wiem, co będziemy dzisiaj robić!
Izabela: Wiecie co... Z tego można by zrobić wielki mur!
Fineasz: Ferb, już wiem, co będziemy robić jutro!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

brak

Dżingiel zła Edytuj

Dunder Khan mieszka sobie tu!

Pamiętne cytaty Edytuj

Inne informacje Edytuj

  • Odcinek rozgrywa się w 1542 roku, gdy Chiny były pod panowaniem Dynastii Ming.

Aluzje Edytuj

  • Star Wars - zielony mistrz sztuk walki z "bagiennej planety" przypomina Yodę.
  • Mulan - w tym odcinku było wiele odniesień do bajki Mulan. Jednym z nich jest nauka sztuk walki oraz piosenka w trakcie treningu na wojnę.
  • Czyngis-chan - postać Dunder Khana parodiuje tą postać historyczną.

Błędy Edytuj

  • Baljeet - błąd

    Baljeet ma cztery dłonie?

    Kiedy Buford po raz drugi staje na ramionach Baljeeta, ma on cztery dłonie.
  • Po pachami mechanicznego smoka wcale nie było włosów.
  • Z początku wcale nie było klucza na plecach wojownika terakoty.
  • Kiedy Fretka próbuje pokazać Lindzie co zrobili chłopcy, na ziemi leżą wyraźne resztki wojownika z terakoty, ale z jakiegoś powodu Linda ich nie zauważa.

Poprzedni:
"Okręg Trzech Jaskiń"

Odcinki

Następny:
"Ekskaliferb"