Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Dziób

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Dziób
Z odcinka dziób.jpg
Fineaszowo-Ferbowa totalnie szalona antygrawitacyjna deskorolkowa rampa z przeszkodami
Sezon 2
Kod produkcji 227
W kolejności emisji 107
Tytuł oryginalny The Beak
Fabuła Scott Peterson
Scenariusz i
scenografia
Jon Colton Barry
Piero Piluso
Reżyseria Jeff "Swampy" Marsh
Assistant: Jay Lender
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2010-11-13 13 listopada 2010
Międzynarodowa premiera 2010-03-08 8 marca 2010

"Superbohater przybywa do Danville." autorstwa Izabeli Shapiro. "Dałam mu na imię Dziób." Ej, całkiem fajnie!

Fineasz Flynn

Fineasz i Ferb budują niezniszczalny skafander do swojej wielkiej rampy. Dzięki niemu stają się bohaterem, którego Izabela w swojej gazecie nazwała Dziób. Czarny charakter Kaka Pu Pu postanawia wkroczyć do akcji, by wszyscy mieszkańcy Okręgu Trzech Stanów mieli złe dni tak, jak on. Dziób próbuje go powstrzymać, a Izabela jako dzielna reporterka fotografuje i opisuje zdarzenia do gazety Ogników. Tymczasem Roger oddaje swoje stanowisko bratu Heinzowi, by inni nie obwiniali go o walkę Dzioba z Kaka Pu Pu.

Fabuła Edytuj

TB-X1.png
Fineasz i Ferb tworzą super rampę z przeszkodami. Na ich nieszczęście tor okazuje się śmiertelną pułapka, więc zamiast doznać cierpień, chłopcy postanawiają dostać się na dół schodami. W tym czasie Fretka wbiega do pokoju dentysty w którym jest jej mama Linda i powiadamia ją o konstrukcji jej braci. Mama oznajmia jej, że jest teraz zajęta i każe jej wyjść z gabinetu.

Jak co dzień do Fineasza i Ferba przychodzi Izabela. Mówi, że prowadzi gazetę (którą rozdają Ogniki) i potrzebuje ciekawego tematu na artykuł. Chłopcy powiadamiają dziewczynie, że ich dzieło jest na razie śmiertelną pułapką, którą muszą udoskonalić, by móc przeżyć. Izabela więc postanawia wrócić za godzinę do swoich przyjaciół. Wiedziała, że może liczyć na chłopców.

TB-X2.png
Po pewnym czasie bracia uświadamiają sobie, że nie muszą ulepszyć "zjazdu śmierci", by ujść z życiem, tylko samych siebie. Tworzą kombinezon, a raczej skafander, do którego dodają kilka ulepszeń, np. latanie, itd. Zjeżdżają w kombinezonie z "rampy" i uchodzą z życiem! Gdy byli już na dole, usłyszeli swym ulepszonym słuchem, że Buford ma kłopoty i polecieli mu na ratunek. W tym samym czasie Izabela weszła do ogródka chłopców, ale ich nie zastała i zawiodła się na nich. Udała się więc na miasto w poszukiwaniu sensacji.

Chłopcy ruszyli na pomoc Bufordowi, którego kujon (Baljeet) utknął na drzewie. Bohaterzy pomogli mu bezpiecznie znaleźć się na ziemi. Tego samego dnia gdy Fineasz i Ferb odkryli się jako Dziób, do miasta wkracza nowy problem. Tym razem czarny charakter Kaka Pu Pu postanawia zniszczyć spokojne życie mieszkańcom Danville. Fineasz i Ferb idą z pomocą miastu.

"Zawiodłam się na Tobie"
Fretka wracając do domu na rowerze zobaczyła latającego człowieka. Od razu domyślnie się, że to są Fineasz i Ferb. W przeciwieństwie do Izabeli, która nie wiedziała, że super bohater to tak naprawdę jej sąsiedzi, ale korzystając z okazji tego, że zaobserwowała całe zdarzenie, opisała je w gazecie. Bohatera nazwała Dziób. Dziewczyna się również zawiodła na swoich przyjaciołach, którzy (jak sądziła) wystawili ją do wiatru. Później Fineasz i Ferb pogodzili się z Izabelą przez telefon. Fretka zobaczyła w gazecie Dzioba i uznała że to czas na wpadkę. Przebrała się za super drania i nazwała Żyło-Żyrafą.

TB-X3.png
Gdy Dziób czuwał nad bezpieczeństwem mieszkańców, do akcji wkroczył nowo odkryty super złoczyńca Kaka Pu Pu. Zbudował potwora, którym by pokonał Dzioba. Powiadomił go, że zniszczy wszystko, co dla niego jest najważniejsze. Dziób (Fineasz i Ferb), by chronić Izabelę nie zdradzili jej kim naprawdę są. Obawiali się, że jeśli dziewczynka będzie z nimi korespondować, Kaka Pu Pu weźmie ją (dla nich) za najważniejszą.

TB-X4.png
Tymczasem Fretka (w swoim kostiumie) próbowała ukraść mamie torebkę, by Dziób przyleciał jej na pomoc i żeby on (Fineasz i Ferb) wpadł. Potem Fineasz i Ferb, gdy jechali na deskorolkach, spotkali Izabelę. Przeprosili ją. Później dowiedzieli się o kłopotach w mieście. Izabela chciała iść sfotografować zdarzenie z Dziobem. Fineasz i Ferb, ponieważ sami byli Dziobem, nie zgodzili się z nią. Izabela po raz drugi się na nich zawiodła. Później, gdy Dziób walczył w mieście i gdy Izabela robiła zdjęcia z wieżowca, bohater uderzył w budynek i Izabela prawie spadła. Złapała się krawędzi. Fineasz wyskoczył z kombinezonu i złapał Izabelę w ostatnim momencie. Później Izabela mu podziękowała, a Fineasz wrócił do kombinezonu. Pokonał złoczyńcę, a Izabela dowiedziała się że Dziób to tak naprawdę chłopcy.

Zakończenie Edytuj

Piosenka To Dziób.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

227-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Izabela: A tak przy okazji - byłeś bardzo dzielny.
Fineasz: Dzięki. I ty również.

Ferb: Halo! A ja byłem nogami tego superbohatera... Eh, góra zawsze zbiera całą chwałę.

Co robicie? Edytuj

Izabela: Izabela Garcia-Shapiro z "Tygodnika Ognikowego". Co dziś robicie?

Fineasz: Właśnie zbudowaliśmy Deskorolkową Super Rampę z przeszkodami.

Narrator: Co zrobią nasi bohaterowie? Dowiecie się już w następnym odcinku przygód Dzioba!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: (...) Razem moglibyśmy zostać najlepszym skejtem w historii! Ej, gdzie jest Pepe?

brak

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Fineasz: Oto i ona! Fineaszowo-ferbowa totalnie szalona jak babcie kocham antygrawitacyjna deskorolkowa rampa z przeszkodami.
Linda tymczasem u dentysty
Dentysta: W porządku Lindo. Możesz poczuć lekki ucisk.

Fretka: Tutaj jesteś!
Linda :Córeczka?!
Fretka: Fineasz i Ferb zbudowali na dachu antygrawitacyjną deskorolkową rampę śmierci! Musisz ze mną..przerywa jej Linda
Linda: Co, zebrało cie się na żarty? Jeśli nie zauważyłaś to jestem tak jakby troche zajęta.
Fretka: Po jakiemu to było?
Linda i Dentysta: Wyjdz.Fretka wychodzi
Fretka: Już dobrze, dobrze. Rajciu, nie wściekajcie się na mnie. Ja jestem ta dobra, tak?
Dentysta: Dobrze, wróćmy więc do tej dziury w szóstce.

Linda: O, całe szczęście.
Izabela: Cześć Fineasz!

Fineasz: Cześć Izabelo. Co to za przebranie?
Izabela: Zdobywam odznakę dzielnego reportera. Mogłabym opisać to co robicie?
Fineasz: Pewnie!
Izabela: Super! Izabela Garcia-Shapiro z tygodnika ognikowego. Co dziś robicie?
Fineasz: Właśnie zbudowaliśmy z Ferbem deskorolkową super rampę z przeszkodami.

Izabela: Czułam, że wymyślicie materiał na artykuł roku!

Inne informacje Edytuj

  • Po raz pierwszy pojawia się Kaka Pu Pu.
  • Okazuje się, że Fineasz lubi tańce ludowe.
  • Jest to pierwszy odcinek, kiedy Izabela nie ma na sobie różowej kokardy.
  • Krzesła są wiele razy używane w tym odcinku:
    • Pepe rzuca krzesłem w Dundersztyca.
    • Kaka Pu Pu wiele razy został trafiony krzesłem przez swoją żonę.

Aluzje Edytuj

  • Scooby-Doo - kiedy Izabela przez telefon mówi "Fineasz, gdzie jesteś?" jest to aluzją do kreskówki "Scooby-Doo, gdzie jesteś?".
  • Iron Man - kostium niektórymi elementami przypomina kostium Iron Man'a.
  • Spider-'Man' - piosenka Dzioba była podobna do filmowego utworu Spider-Mana.

Błędy Edytuj

Niepotrzebna głowa Fineasza
  • Mimo faktu, że Fineasz opuścił kostium, nadal widać było jego głowę.
  • Kiedy Linda mówi coś do Fretki u dentysty jej usta nie poruszają się.
  • Fretka z niektórymi momentami na kostiumie nie ma wielkiej litery "D".
  • Kiedy Izabela zauważa "Dzioba", jej napis na kapeluszu nie jest po prawej, lecz po lewej stronie.

Poprzedni:
"Lato to wrażeń moc"

Odcinki

Następny:
"Rozdwojona osobowość"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki