Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Festyn Plackowy

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek

Festyn Plackowy
Potato gremlins.jpg
Sezon 3
Kod produkcji 316B
W kolejności emisji 140
Tytuł oryginalny Lotsa Latkes
Scenariusz i
scenografia
Jon Colton Barry
Jim Bernstein
Reżyseria Jay Lender
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2012-03-18 18 marca 2012
Międzynarodowa premiera 2011-11-18 18 listopada 2011
Połączone z
"Ferb Łacina"

Z Danville znikają wszystkie ziemniaki, więc Izabela nie może przygotować placków ziemniaczanych na doroczny festiwal placków organizowany przez jej babcię. Fineasz i Ferb postanawiają jej pomóc używając frytek ziemniaczanych Buforda. Niestety DNA Buforda łączy się z kodem genetycznym ziemniaka, powodując powstanie ziemniaczanych gremlinów które demolują miasto. W tym czasie doktor Dundersztyc używa napędzany siłą ziemniaka Historyczno-Armio-Inator, aby z pomocą Spartan podbić Okręg Trzech Stanów. Niespodziewanie zamiast Spartan pojawia się Mongolska armia. Fretka i Linda wyruszają na przejażdżkę rowerami, która zmienia się w pościg za Fineaszem i Ferbem.

Fabuła Edytuj

Zakończenie Edytuj

Scenariusz Edytuj

Aby zobaczyć pełny scenariusz odcinka kliknij tutaj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

LLCard.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Fineasz: A dlaczego Pepe jest w pręgierzu?

Ferb: Tak właściwie to dyby. W pręgierzu człowiek stoi wyprostowany żeby ludzie w okół mogli go trącać i poszturchiwać.

Fineasz: Wow. Spodziewałbym się, że tak konkretną wiedzę posiadałby ktoś starszy, choćby 60-latek, lub na przykład 70-latek.

Co robicie? Edytuj

brak

Fineasz: Buford, pokaż na chwilę tego czipsa. Ferb, wiem co będziemy dzisiaj robić!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: Wykorzystamy kod DNA tego czipsa, żeby stworzyć własne ziemniaki. Ej, gdzie jest Pepe?

O, tu jesteś, Pepe Edytuj

brak

brak

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Izabela: (po stwierdzeniu, że nie uda im się zrobić placków z powodu braku ziemniaków w całym mieście) I co ja teraz zrobię? Widzieliście kiedyś tłum wściekłych emerytów? To powolne tornado pełne balkoników i sztucznych szczęk!
Fretka: Lato to nuda. Strasznie się nu-nu-nu-nu-dzę.

Linda: Zadzwoń do Jeremiasza
Fretka: Pracuje.
Linda: Może do Stefy?
Fretka: Ma szlaban.
Linda: Do Jenny?
Fretka: Na wiecu.
Linda: A może przyłapiesz barci?

Fretka: Ciekawa propozycja jak na ciebie, ale nawet nie ma ich w ogródku.
Buford: Aw, spójrzcie na tych maluszków! Moje małe łobuziaki. Czuję jednocześnie wielką dumę i śmiertelne przerażenie!
Fineasz: Tak! Jeśli odwrócimy ciąg silnika naszej pyrkownicy i połączymy te przewody, moglibyśmy wessać wszystkie ziemniaki do jacuzzi i problem zniknie sam.

Izabela: Jacuzzi? Dlaczego w pyrkownicy zrobiliście jacuzzi?

Fineasz: Myślę, że ważniejsze jest pytanie: dlaczego by nie?

Inne informacje Edytuj

  • Dowiadujemy się, że Fineasz i Ferb prowadzą listę słów rzadko używanych przez dzieci.
  • Okazuje się, że Izabela ma babcię o imieniu Nana Shapiro.
  • Po tym, jak Monogram mówi o Charlene Dundersztyc, można przypuszczać, że podkochuje się w niej.

Aluzje Edytuj

  • Gremliny rozrabiają - ziemniaki siejące zniszczenie w mieście są parodią Gremlinów, głównych bohaterów filmu z 1984 roku, o istotach niszczących przeróżne rzeczy
  • 300 - Dundersztyc zakłada na siebie identyczny kostium spartańskiego wodza jak generał w filmie.
  • Family Guy - Buford i Baljeet śpiewają piosenkę Wrogociele, która może być odniesieniem do piosenki Brian'a i Stewie'go "You and I Are So Awfully Different" z odcinka "Droga do Europy", gdzie został wyreżyserowany przez Dan'a Povenmire'a.

Błędy Edytuj

  • W piosence, kiedy Buford i Baljeet śpiewają "W noc i dzień nasza walka ciągle trwa" kijek Buforda zamienił się w laskę, a po chwili, przy wersie "Wrogociele z nas, ty i ja!" z powrotem stał się zwyczajnym kijkiem.
  • Skarpetkowa pacynka Buforda mruga w trakcie opowiadania żartu przez pacynkę Baljeeta.
  • Kiedy Baljeet mówi do Buforda "Niby co teraz zrobimy? Mieliśmy ich czymś zabawić, trzeba szybko coś wymyślić", a Buford odpowiada "Uhhh...", jego piegi znikają.
  • Linda nie ma kieszeni w spodniach, dlatego nie mogła schować do nich gazety.

Poprzedni:
"Ferb Łacina"

Odcinki

Następny:
"Okręg Trzech Jaskiń"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki