Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Festyniarski festyn naukowy

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek

Festyniarski festyn naukowy
Depressed about his science project.jpg
Baljeet w depresji
Sezon 1
Kod produkcji 123A
W kolejności emisji 42
Tytuł oryginalny Unfair Science Fair
Fabuła Bobby Gaylor
Martin Olson
Scenariusz i
scenografia
Elizabeth Ito
Aliki Theofilopoulos
Reżyseria Dan Povenmire
Zac Moncrief
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2009-05-11 11 maja 2009
Międzynarodowa premiera 2009-02-17 17 lutego 2009
Połączone z
"Festyniarski festyn naukowy, inna historia"
Chronologia
Poprzedni "Miłośnicy sztuki"
Następny "Festyniarski festyn naukowy, inna historia"

"Ajaj! Zostanę niekompetentnym dyletantem na zawsze!" Zawsze! Zawsze! Zawsze! Echo dodałam sama.

Izabela cytująca Baljeet'a.

Chłopcy pomagają Baljeet'owi zbudować teleport na Marsa na wystawę wynalazków. W międzyczasie Fretka rywalizuje z inną dziewczyną o posadę w pracy obok Jeremiasza. Jednak podczas konkursu na największą ilość hot-dogów, dziewczyny wytraciły wszystkie przyprawy w walce. Konkurs zakończył się tym, że żadna z dziewcząt nie zdobyła pracy.

Fabuła Edytuj

Fineasz i Ferb myślą, co by dzisiaj zrobić. Ich rozważania przerywa Izabela, załamana stanem Baljeet'a. Okazuje się, że chłopiec chce wystartować w festynie naukowym z teleportem na Marsa, ale musi zrobić prototyp. Inaczej grozi mu 5-. Poprzez piosenkę "Prototyp" prosi przyjaciół o pomoc. Tymczasem, Pepe zostaje wysłany na kolejną misję: Dundersztyc kupił m.in. sodę kuchenną i lederwerki (spodnie).

Chłopcy w końcu budują prototyp maszyny i przewożą go do Googolplex. Następnego dnia, Fretka podgląda Jeremiasza w pracy. Po krótkiej rozmowie dowiaduje się, ze punkt z hot-dogami potrzebuje pracowników. Fretka decyduje się wystartować. Zaraz jednak wpada jej potencjalna rywalka, Wendy. Wtem wychodzi menadżer - jest tylko jedno wolne miejsce, więc Fretka i Wendy muszą rywalizować.

Pepe zakrada się do furgonetki Dundersztyca i od razu zostaje uwięziony w pułapce wyglądającej jak dziecięcy fotelik. Po chwili słychać jakiś męski głos, każący doktorowi przestawić samochód. Okazuje się to być... kobieta! Dla Heinz'a źle to się kończy - solidnie oberwał po twarzy...

Na festynie jest spora kolejka, wśród której stoi... Dundersztyc! Ten w końcu opowiada Pepe swoją historię: kiedy był mały stworzył swój pierwszy inator, zwany "Inatorem". Stanął więc do walki na festynie, lecz przegrał z wulkanem na sodę kuchenną. Rok później, Heinz ponownie wystartował z większym "Inatorem". Znowu przegrał z wulkanem na sodę. I tak co rok... Dlatego teraz stworzył wielki wulkan na sodę kuchenną.

W innym miejscu, Baljeet przy swoim nauczycielu uruchamia teleport. Maszyna zaczyna działać. Chłopiec dostaje wymarzoną, najlepszą ocenę.

Dundersztyc również musi uruchomić swój wulkan. Odłącza więc inny wynalazek od prądu... tak się składa, ze to był teleport Baljeet'a! W tym momencie podeszli sędziowie. Nieświadomy Baljeet usiłuje włączyć swoją maszynę, a tu klops. Znudzeni jurorzy odchodzą.

Zadaniem Fretki i Wendy jest polać wszystkie hot-dogi ketchupem i musztardą. Dziewczęta jednak zaczynają wzajemnie się wyzywać i oblewać sosami.

Pepe uwalnia się z pułapki. Nachodzi Dundersztyca od tyłu, gdy ten wlewa sodę kuchenną do wulkanu. W efekcie naukowiec również ląduje w wulkania. Wulkan eksploduje. W międzyczasie nauczyciel podłącza z powrotem teleport - do wtyczki z wysokim napięcie. Portal startuje ponownie, teleportuje jednak Dundersztyca na Marsa i, ku zszokowaniu profesora, znika!

W tym momencie wracają sędziowie. Ich uwagę odwraca dziewczynka, która chciała się zapisać. Użyła ona mechanicznych rąk do zbudowania... wulkanu na sodę kuchenną! Na nieszczęście Heinz'a, wygrywa ona konkurs.

Menedżer stoiska z hot-dogami powraca, aby stwierdzić, że po oblaniu siebie sosami - ani Wendy, ani Fretka nie dostają pracy. Chwilę później bracia, Baljeet i Izabela jedzą corn-dogi. Powraca Pepe. Izabela jest zaskoczona, że chłopcy zbudowali wynalazek i go nie przetestowali... czy aby na pewno? Ale to już inna historia.

Zakończenie Edytuj

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

123A-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

Kontroler: Czy nie jesteś aby trochę za stary na festyn naukowy?

Dundersztyc: Skąd! Dlaczego pan tak myśli? Ja...Nie widzi pan, że noszę Lederwerki?

Kontroler: Dobrze, możesz wejść.

Kwestia Ferba Edytuj

Izabela: Zrobiliście teleport i nawet sami przez niego nie przeszliście?

Fineasz: A, przeszliśmy!

Ferb: Ale to już inna historia.

Co robicie? Edytuj

brak

Fineasz: Co będziemy dziś robić? Budować podwodny skatepark? Brzmi nieźle. Latać na turbo-nietoperzo-skrzydłach? Super! Uczyć Pepe sztuczek? Coś mi się zdaje, że dziobaki raczej nie robią sztuczek.
Fineasz śpiewa w piosence Prototyp

Fineasz: Już wiem co robić będziemy dziś. Ferb i ja już mamy plan. Z pomocą Ci przyjdziemy byś

ocenę dobrą miał!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz kończy piosenkę Prototyp

Fineasz: Hej, posłuchajcie chwilę mnie. Gdzie Pepe? Gdzie Pepe?

Baljeet: A czy w ogóle z wami przyszedł?
Fineasz: No proszę gdzie pepe?

W szufladzie otwieranej za pomocą książki z regału.

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Inne informacjeEdytuj

AluzjeEdytuj

  • Portal na Marsa wygląda jak Gwiezdne Wrota.

Błędy Edytuj

  • Po tym jak Izabela mówi, że sama dodała echo, jej skarpetki znikają.

NawigacjaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki