FANDOM

Ikona odcinek
Pozostaje też kwestia waszej siostry uwięzionej na odległej planecie...

Baljeet

Fretka sądzi, że przyjaciele jej unikają. Dziewczyna używa teleportu braci, który przenosi ją na Marsa, gdzie zostaje królową Marsjan. Fineasz i Ferb wyruszają ją odnaleźć. Dundersztyc chce wygrać konkurs naukowy, więc buduje największy wulkan na sodę kuchenną, z którym przegrywał w przeszłości.

Fabuła Edytuj

Who to call
Tymczasem gdy Baljeet zaczyna śpiewać swoją piosenkę Prototyp, Fretka dzwoni do wszystkich przyjaciół, ale nie może się z nikim skontaktować, twierdzi, że zaczęli jej unikać. Po chwili Stefa wysłała jej sms'a, który dziewczyna odebrała negatywnie. Myśli, że dziewczyna nie chce się na nią potwornie obraża i zrywa znajomość. W tym czasie Pepe dostaje się do swojej bazy przez tajne przejście schowane za półką. Fretka myśląc, że przyjaciółka się na nią obraziła, jedzie na przejażdżkę rowerem i po drodze zauważa rowery Fineasza i Ferba pod domem Baljeet'a.
Candace flynn is out, PEACE
 dziewczyna wbiega do domu i pyta się chłopców, co robią. Fineasz oznajmia jej, że budują teleport w bardzo odległe miejsce dla Baljeet'a. Fretka myśląc, że bracia chodzi o miejsce na Ziemi i twierdząc, że nic więce do szczęścia jej więcej nie potrzeba, przechodzi przez teleport, który wysłała ją na Marsa. Po przejściu dziewczyny nagle ze znikomych przyczyn teleport się psuje i siostra Fineasz i Ferba nie może się wydostać z bezludnej planety. Bo całym zdażeniu, Baljeet zaczyna załamywać się zła oceną, odtrącając jednocześnie temat Fretki. Jednak Fineasz i Ferb pragną jej pomóc.

Tymczasem
It's win-win!
Pepe wdrapuje się na Spółkę Zło. Gdy wchodzi okazuje się, że Dundersztyc jest dopiero w fazie planu i prosi Pepe, żeby mu pomógł. Naukowiec mówi, że najpierw zrobią zakupy.

Fretka
Queen of Mars
zaprzyjaźnia się z Marsjanami, którzy koronowali ją na swoją królową. Marsjanie nie wiedzą co to muzyka, więc Fretka zaczyna śpiewać piosenkę Królowa Marsjan.

Pepe i Dundersztyc są w sklepie. tam spotykają przez przypadek Majora Monograma i Carla. Dundersztyc i Pepe są zmieszani. Fretka chce wracać do domu, jednak Marsjanie nie dają jej jednak ani trochę prywatności i wszędzie za nią chodzą, więc gdy chłopcom udaje się naprawić teleport, Ferb próbuje się dogadać z Marsjanami, lecz nie udaje mu się. Rodzeństwo ucieka z planety. Kosmisi daremnie próbują ich zatrzymać. Fineasz dzwoni do Baljeeta by włączył teleport i tym sposobem uciekają z planety. Fretka zastanawia się, skąd Fineasz ma zasięg w telefonie.

Dundersztyc dziękuje Pepe za pomoc z zakupami. Dziobak zauważa jakiś inator a Dundersztyc mówi, że to jego pierwszy inator i jutro mu wszystko opowie. Dundersztyc żegna się z Pepe, zamykając mu drzwi przed nosem.

Unknown guy is out, peeaaaccce!
Fretka przyjeżdza nagle na podwórko. Linda chce jej pokazać nowy teleskop. Dundersztyc przez pomyłkę wciska przycisk w jego pierwszym inatorze i wysyła promień w kosmos. Fretka chce pokazać mamie jej podobiznę na Marsie. Jednak inator Dundersztyca trafia w Marsa i jej podobizna znika. Potem okazało się, że jej przyjaciele z Ziemi byli zajęci przez cały dzień i nie mogli poświęcić jej czasu. Nienazwany chłopak mówi, że jako jedyny jej unikał oraz, że kazali mu to powiedzieć Stefa, Jenny i Jeremiasz. Chłopak odchodzi.

Zakończenie Edytuj

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

123B-tytułowy

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Fretka: Świetnie, Królowa zielonych kujonów. Możesz im powiedzieć że chcę pobyć trochę sama?
Ferb: Ferb mówi po marsjańsku Zgadzają się, ale nie bez nich.

Co robicie? Edytuj

brak

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

brak

Wskakuje do szuflady.

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Kierownik: Ja również szukam Jeremiasza. Musi jutro przyjść do pracy. Nasz kucharz właśnie przeszedł do pracy w Jako-Taco. A żeby was sanepid zamknął!
Baljeet: W duchu jestem wam niezmiernie wdzięczny, choć może do końca tego po mnie nie widać.
Fineasz: Witaj na Marsie.
Fretka: Marsie?!
Baljeet: O nie, teleport się popsuł! Och, teraz nie dostanę dobrej oceny na jutrzejszym festynie naukowym i... Pozostaje też kwestia waszej siostry uwięzionej na odległej planecie...
Fineasz: Spokojnie, naprawimy go. Hehe, Fretka i tak pewnie wzięła to za niezły dowcip.
Fretka: Teraz to już wpadliście. Echo Chciałam, no i zostałam sama. Zauważa robota badawczego. Hej, to jeden z tych marsochodów. Całe szczęście.

Inne informacje Edytuj

  • Jest to uzupełnienie odcinka "Festyniarski festyn naukowy". Akcja obydwu epizodów łączy się.
  • W sklepie Major Monogram, Carl, Pepe i Dundersztyc spotykają się, lecz nie dochodzi między nimi do konfliktu.
  • Ten odcinek ujawnia, że podczas zakupów z Majorem Monogramem, Carl siedzi w wózku.
  • Tak naprawdę ktoś Fretkę unikał był to Nienazwany chłopak.
  • Okazuje się, że Ferb umie mówić po Marsjansku.
  • Chociaż Fretka kocha Jeremiasza nie zwraca uwagi na to, że nie zobaczy go, gdy zostanie na Marsie.

Aluzje Edytuj

  • Jeden z posągów na Marsie wygląda jak Statua Wolności.
  • Zniszczona twarz Fretki na powierzchni Marsa przypomina czerwoną twarz.

Błędy Edytuj

Ferbsblacksocks

Ferb, kiedy ty przebrałeś skarpetki?

  • Kiedy Fineasz i Ferb naprawiają teleport, skarpetki Ferba są czarne.
  • Podczas żegnania Pepe przez Dundersztyca, kiedy ten drugi patrzy na swój pierwszy inator, jego kostki wychodzą przed nogawki spodni.
    Doofsanklesareinfrontofhistrouserlegs

    Kostki Dundersztyca wystają przed spodnie.

  • Marsjanie i Fretka byli zbyt długo na powierzchni. Powinni się schować pod powierzchnię, gdyż wiatr słoneczny by ich wywiał (Mars nie ma pola magnetycznego, które chroni planetę przez wiatrem słonecznym tak jak Ziemię).
  • Fretka, Fineasz i Ferb powinni udusić się, gdyż atmosfera Marsa składa się w 95% z dwutlenku węgla.
  • Akcja tego odcinka dzieje się między wydarzeniami w odcinku Festyniarski festyn naukowy. Tam Major Monogram powiedział, że Dundersztyc był na zakupach, jednak gdy przyszedł Pepe, Doktor jeszcze nic nie kupił.

NawigacjaEdytuj