Wikia

Fineasz i Ferb Wiki

Fineasz Flynn

Dyskusja7
1090stron na
tej wiki
Fineasz Flynn
Snapshot20120814175812
Grupa bohaterów: Dzieci
Płeć: Chłopak
Wiek: mniej niż 15 (jest rok starszy od odcinka "Retrospekcja")
Pochodzenie: Amerykańskie
Rodzinne miasto: Danville
Podpis:
Phineas signature
Informacje zawodowe
Profesja:
Uczeń, projektant, konstruktor, muzyk, pilot, klawiszowiec i wiele innych.
Rodzina i inne relacje
Rodzice:
Linda Flynn-Fletcher
Przybrani rodzice:
Lawrence Fletcher
Rodzeństwo:
Fretka Flynn
Przybrane rodzeństwo:
Ferb Fletcher
Dziadkowie:
Clyde Flynn
Betty Jo Flynn
Reginald Fletcher
Winnifred Fletcher
Wujostwo:
Bob Webber
Lucy Fletcher
Adrian Fletcher
Tiana Webber
Cioteczna babcia:
Lorraine Flynn
Zwierzęta:
Pepe Pan Dziobak
Bucky (zmarły)
Złota
Za kulisami
Pierwsze wystąpienie: "Kolejka"
Głos podkłada: Wit Apostolakis-Gluziński
20110624121900!Phineas Flynn5
337px-Phineas Flynn7
Ferb, wiem co będziemy dzisiaj robić!

— Fineasz Flynn

Fineasz Flynn — chłopiec z rodziny Flynn. Jest synem Lindy Flynn i pasierbem Lawrence'a Fletchera. Ma siostrę Fretkę i przyrodniego brata Ferba. Jest przyjacielem Buforda, Baljeet'a i Izabeli, która jest w nim zakochana. Jest optymistą. Fineasz ciągle spogląda na jaśniejszą stronę sprawy. Jest również bardzo inteligentny i twórczy, przez co buduje niezwykle dużo wynalazków razem ze swoim przyrodnim bratem. Nie wie o tym niestety jego mama. Łączy go silna więź ze swoim dziobakiem - Pepe, ale jest nieświadomy, że zwierzak jest tajnym agentem.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

BabyPhineas
Urodzony w Ameryce w latach 90-tych, Fineasz mieszka w Danville. Kiedy był jeszcze małym dzieckiem jego mama, Linda, spotkała i zakochała się w ojcu Ferba, brytyjskim archeologu, Lawrence Fletcherze na koncercie zespołu Miłosie. Gdy ta dwójka się pobrała Fineasz i jego siostra mają odtąd ojczyma i przyszywanego brata Ferba ("Stary, zbieramy znów kapelę"). Fineasz dorastał w rodzinie przybranej, jednak jako, że nie zna innego życia, jest to
740px-Baby Phineas and Baby Perry
dla niego normalne.

Od wczesnych lat chodzi do Małych Cymbałków grać w minigolfa. Co roku też odwiedza dziadków - Clyde'a i Betty Jo - do tego stopnia, że nazywa ich domek letniskowy obozem ("Przestań grać w tego golfa", "Zabieraj mi tę wielką stopę z twarzy", "Ballada o Złobrodym").

Dorosłość Edytuj

O dorosłości Fineasza możemy dowiedzieć się z odcinka "Kwantowa opowieść", gdzie Linda wspomina, że jej syn jest właśnie w Szwajcarii i odbiera jakąś nagrodę. Ponadto przyszła córka Fretki widząc Izabelę komentuje, że wygląda ona jak "Ciocia Izabela". Istnieje zatem prawdopodobieństwo, że w przyszłości Fineasz ją poślubi.

Osobowość Edytuj

"Myśl pozytywnie !"
-Fineasz [src]

Fineasz jest bardzo optymistyczny i cały czas brnie do przodu. Pomaga mu to w jego codziennych trudnych planach, przy których inne dzieci na pewno by się poddały. Cały czas próbuje patrzeć na lepszą stronę życia i nawet jeśli coś stanie mu na drodze, znajduje sposób by ominąć przeszkodę. Chętnie pomaga przyjaciołom i bardzo lubi zdobywać nowe znajomości, co przychodzi mu z łatwością.

Wygląd Edytuj

283px-Phineas Flynn

Sylwetka Edytuj

Fineasz to chłopiec o wątłej posturze, trójkątnej głowie, rudych, prostych włosach i dużych ciemnoniebieskich oczach.

Ubiór Edytuj

Najczęściej nosi kremową koszulkę z krótkim rękawem w pomarańczowe paski, granatowe, krótkie spodenki, niebieskie skarpetki i trampki w tym samym kolorze.

W zimie nosi biały sweter z golfem, granatową kurtkę, czarne spodnie i buty, szare rękawiczki i czerwoną czapkę.

Relacje Edytuj

Ferb Fletcher Edytuj

Fineasz i Ferb

"Wiadomo, nie ma to jak brat. A nie ma lepszego na świecie niż Ferb. Wiesz o co chodzi."
-Fineasz[src]

Główny artykuł: Fineasz i Ferb - relacje

Fretka Flynn Edytuj

"Może i jesteś wrzodem, ale jesteś moim bratem."
Fretka do Fineasza

Fretka jest biologiczną siostrą Fineasza. W każdym odcinku stara się donieść mamie o poczynaniach braci. Fineasz nigdy nie wydawał się przerażony lub zdenerwowany tą perspektywą, czasem wręcz uważał, że telefon do mamy byłby dobrym pomysłem, innym zaś razem pytał po prostu: "Dobra, a co jej powiesz?".

811px-Phineas and Candace hugging2
Chłopiec kocha siostrę i zawsze stara się traktować ją dobrze. Stara się zorganizować wyjątkowy prezent na jej urodziny ("Fretka traci głowę"), zabiera na wycieczkę dookoła świata ("Lato to wrażeń moc") oraz proponuje śpiewanie w ich zespole ("Jednostrzałowiec"). Fretka rzadko kiedy okazuje aż taką empatię Fineaszowi, jednak po wyjątkowych przeżyciach przeważnie docenia starania braci ("Lato to wrażeń moc"), co z drugiej strony często wcale nie wyklucza chęci ich przyłapania.

Linda Flynn-Fletcher Edytuj

Matka Fineasza. Fineasz wie, iż była ona sławną piosenkarką. W jednym z odcinków, Fineasz i Ferb urządzili dla niej wspaniałe urodziny ("Urodziny mamy"). Linda bardzo kocha swojego syna, nigdy nie była dla niego surowa. Uważa Fineasza i Ferba za normalne dzieci grzecznie bawiące się w ogródku w każdy dzień wakacji. Nie wierzy w to, że chłopiec coś zbudował z bratem nawet wtedy, gdy sam się do tego przyznaje (sądzi, że syn ma bujną wyobraźnię).

Lawrence Fletcher Edytuj

Lawrence jest ojczymem Fineasza. Z Ferbem pomógł mu przygotować rocznicę dla Lindy ("Stary, zbieramy znów kapelę"), a także pomogli mu wtedy, gdy pojechała ona na koncert, kreując Lawrence'a na rzekomo istniejącego piosenkarza Maxa Modema ("Max Modem"). Choć Lawrence nie jest ojcem Fineasza, traktuje go jak własnego syna. Co ciekawe, wie on o wielu wynalazkach chłopców (choćby o torze dla monster-trucków, czy latającym dywanie), jednak nie karze ich za to - przeciwnie, bierze udział w ich inicjatywach.

Pepe Pan Dziobak Edytuj

"Kocham cię, stary."
-Fineasz do Pepe[src]

740px-Phineas talks to Perry
Pepe jest udomowionym dziobakiem Fineasza i Ferba. Kiedy zobaczyli go po raz pierwszy postanowili, że nazwą go Dziobak Bartuś, jednak po powrocie do domu ostatecznie nazwali go Pepe ("Fineasz i Ferb: Podróż w drugim wymiarze"). Dziobak każdego dnia wyrusza walczyć z doktorem Dundersztycem, którego rozmaite inatory przeważnie powodują zniknięcie wynalazków chłopców zanim zobaczy je mama. Fineasz bardzo dba o dziobaka, i przeważnie zastanawia się, gdzie może być, kiedy znika walczyć z Dundersztycem. Bardzo przeżywał kiedy ten pewnego dnia zaginął ("O, tu jesteś, Pepe"), innym razem zbudował maszynę, która miała mu umożliwić
Phineas hugs perry
poznanie, co oznacza terkotanie zwierzaka ("Wywiad z dziobakiem").

W filmie chłopcy na krótko poznają prawdziwą tożsamość Agenta P - Fineasz jest bardzo zawiedziony i rozczarowany, że dziobak, którego traktował jak członka rodziny skrywał przed nim taką tajemnicę. Ostatecznie jednak zrozumiał, że była ona konieczna po to, aby Pepe mógł z nimi mieszkać.

Na koniec stają przed wyborem - zapomnieć największą przygodę życia i zachować w ten sposób Pepe w rodzinie lub rozstać się z nim na zawsze wiedząc, że był tajnym agentem. Chłopcy oczywiście wolą rozstać się ze wspomnieniami niż z dziobakiem.

Buford Van Stomm Edytuj

Zna Fineasza od małego (kiedy to ukradł jego rower). Mimo, że w kilku odcinkach prześladował Fineasza ("Bamber w akcji"), wkrótce stał się jego dobrym przyjacielem. W niektórych odcinkach Fineasz pomaga Bufordowi ("Wyprawa do głębi Buforda").

Baljeet Edytuj

Jest zupełnie inny niż Buford. Często prosi o pomoc Fineasza, niekiedy przesyłając swoje wiadomości w formie hologramu. Fineasz i jego brat zawsze chętnie mu pomaga ("Atak 15-metrowej siostry", "Festyniarski festyn naukowy").

Izabela Garcia-Shapiro Edytuj

Izabela caluje fineasza

"Spędziłam cały dzień w centrum niepodzielnej uwagi Fineasza ! To było cudowne."
-Izabela[src]

Główny artykuł: Izabela i Fineasz - relacje

Irving Du Bois Edytuj

Jest największym fanem Fineasza i Ferba. Początkowo obserwował ich z ukrycia, jednak wkrótce ujawnił się. Teraz razem z resztą paczki pomaga braciom w realizowaniu ich projektów.

Django Brown Edytuj

Także jest przyjacielem Fineasza, jednak występuje jak dotąd tylko w 3 odcinkach, "Cyrk z alergią", "Grecki jak błyskawica" oraz "Miłośnicy sztuki".

Ogniki Edytuj

Pomogły jemu i Ferbowi w projektach więcej niż 52 razy ("Izabela i Świątynia Soku"). Większość z nich uważa, że pomaganie braciom jest bardzo ciekawe i pozwala im na zdobycie wielu nowych odznak.

Heinz Dundersztyc Edytuj

Przez długi czas Fineasz nie wiedział, że Pepe walczy jako tajny agent z Doktorem Dundersztycem. Z tego powodu nie wiedział nawet o istnieniu Heinza, chociaż był on najczęstszą przyczyną znikania wynalazków chłopca.

802px-AtSD E3 pictures 14
Fineasz po raz pierwszy spotkał Heinza w filmie "Fineasz i Ferb: Podróż w drugim wymiarze", kiedy razem z Ferbem rozbili niechcący Drugo-wymiaro-inator doktora, wpadając do jego domu wielką lotką. Później, kiedy Fineasz dowiedział się o tym, że Dundersztyc jest złym naukowcem, a nie aptekarzem, jak mogłoby się wydawać był zły na Pepe, że ten go przed nim nie ostrzegł.

Jednak Dundersztyc był przyjaźnie nastawiony do obu chłopców. Wydawał się zaskoczony w momencie, kiedy Dzioborg, chciał zrobić im krzywdę. Później nawet pomógł im zatrzymać atak normbotów w ich wymiarze, spowodowany przez jego odpowiednika, który chciał zawładnąć miastem. Pod koniec filmu Fineasz i Dundersztyc zapomnieli o sobie, trafieni promieniem Zapominatora przez Carla.

Galeria Edytuj

723px-Bad Hair Day Image31

Pierwszy projekt Edytuj

Pierwszy projekt Fineasza powstał, kiedy to pewnego wieczoru w jednej z kalifornijskich restauracji w mieście
OriginalPhineasEver
Pasadena, Dan Povenmire narysował na serwecie chłopca o trójkątnej głowie.

Na samym początku Fineasz miał być dużo bardziej nieznośnym i wkurzającym młodszym bratem. Na przykład gdy w piosence czołówki było: Siostrze wymyślać od kóz... on odpowiadał: To nie będzie długa droga.

Decyzję o tym, że ma on mieć na imię Fineasz podjął Dan Povenmire, kiedy spojrzał na jego pierwszy rysunek.

Głosu Fineaszowi w oryginalnej wersji użycza Vincent Martella natomiast w polskiej Wit Apostolakis-Gluziński.

Umiejętności Edytuj

  • 1000px-Phineas - Bow chicka wow wow
    Fineasz posiada wiele umiejętności skoordynowanych ze sobą olbrzymią wyobraźnią, która pomaga mu w codziennych zajęciach.
    PhineasSurfing
  • Charakteryzuje się wrodzoną dociekliwością oraz znakomitymi umiejętnościami konstruktorskimi, przeważnie jednak pracę wykonawczą pozostawia Ferbowi.
  • Ponadto Fineasz świetnie czuje się śpiewając oraz grając na wielu instrumentach (m.in kontrabas, skrzypce, gitary, perkusja i fortepian). Pod kątem muzycznym jest oburęczny, jednak normalnie jest leworęczny ("Retrospekcja").
  • Prawdopodobnie zna nieźle hiszpański ("Jak zostać Ognikiem").
  • Jego największym talentem jest wiara w niemożliwe i uparte dążenie do danego celu.

Inne informacje Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki