FANDOM

Fineasz i Ferb

Logo pl.png

Kreatorzy
Odcinki
158 i 1 film
Czas trwania
11, 22 minuty (specjalne odcinki są dłuższe)
Gatunek
Animowana komedia, musical

Fineasz i Ferb (ang. Phineas and Ferb) — to amerykański serial animowany stworzony przez The Walt Disney Company. Jego reżyserami są Dan Povenmire i Jeff "Swampy" Marsh. Premiera serialu miała miejsce 17 sierpnia 2007 roku na Disney Channel w USA, zaś w Polsce 5 października 2007 roku. Został wówczas wyemitowany odcinek pt. "Kolejka".

Fabuła Edytuj

Plakat promujacy odglądanie serialu na Disney XD
Serial opowiada o przygodach przyrodnich braci, Fineasza Flynna i Ferba Fletchera, mieszkających w mieście Danville znajdującym się w Okręgu Trzech Stanów. Ich starsza siostra Fretka Flynn obsesyjnie stara się ich "przyłapać" na tworzeniu wynalazków i realizowaniu pomysłów, zwykle dzwoniąc do mamy i zawiadamiając ją o wyczynach chłopców. W tym czasie domowy dziobak Fineasza i Ferba o imieniu Pepe pracuje dla rządowej agencji zwanej O.B.F.S., dla której pracują tylko zwierzęta. Wrogiem Pepe Pana Dziobaka jest szalony doktor Heinz Dundersztyc, pragnący zapanować nad Okręgiem Trzech Stanów.

Muzyka w serialu Edytuj

1000px-Phineas and Ferbettes.jpg
Utwory muzyczne pojawiają się niemal we wszystkich odcinkach, począwszy od odcinka "Jednostrzałowiec", kiedy menadżerom Disney'a spodobała się piosenka Gitchee Gitchee Goo i zażądali, aby piosenki pojawiały się w każdym odcinku.

Muzyka z serialu doczekała czterech nominacji do nagród Emmy: w 2008 roku za piosenkę tytułową i Nie czuję rytmu z odcinka "Stary, zbieramy znów kapelę" oraz w 2010 roku za piosenkę Wróć do nas Pepe.

Dubbing Edytuj

Oryginalny dubbing Edytuj

Polski dubbing Edytuj

Galeria Edytuj

325px-Title Sequence creator credits.jpg
Aby zobaczyć galerię tytułowych sekwencji, kliknij tutaj.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki