Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Fretka Flynn

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ognik
Fretka Flynn
Rcr2.png
Grupa bohaterów: Nastolatki
Płeć: Dziewczyna
Wiek: 14 (15 od odcinka"Fretka traci głowę")
25 ("Czas dojrzeć")
35 ("Kwantowa opowieść")
Wzrost: 173 cm
Pochodzenie: Amerykańskie
Rodzinne miasto: Danville
Podpis:
Candace's Signature.jpg
Rodzina i inne relacje
Rodzice:
Linda Flynn-Fletcher
Przybrani rodzice:
Lawrence Fletcher
Rodzeństwo:
Fineasz Flynn
Przybrane rodzeństwo:
Ferb Fletcher
Małżonek:
Prawdopodobnie Jeremiasz Johnson
Dzieci:
Amanda
Xavier
Fred
Dziadkowie:
Clyde Flynn
Betty Jo Flynn
Reginald Fletcher (przybrany)
Winnifred Fletcher (przybrana)
Wujostwo:
Tiana Webber
Bob Webber
Sympatia:
Jeremiasz Johnson
Najlepsza przyjaciółka:
Stefa Hirano
Cioteczna babcia:
Lorraine Flynn
Zwierzęta:
Pepe Pan Dziobak
Bucky (zmarły)
Złota
Nemezis:
Wendy (w odcinku "Festyniarski festyn naukowy")
Za kulisami
Pierwsze wystąpienie: "Kolejka"
Głos podkłada: Monika Pikuła
Fretka w mundurku.jpg
Fretka w swoim mundurku ognika
Bracia. Czy wszyscy grają swoim siostrom na nerwach? Nie. Czy moi grają mi na nerwach? Oczywiście! Co oni myślą, że nie mam swojego życia i własnych problemów? Każdego dnia dokładnie to samo, ale czy rodzice też to widzą? Skąd! Czy ich kiedyś przyłapali? Skąd!

— Fretka o swoim życiu w odcinku, "Skok w kosmos"

Fretka Gertruda Flynn — piętnastoletnia siostra Fineasza i przyrodnia siostra Ferba, najstarsza z całego rodzeństwa. Jest córką Lindy Flynn-Fletcher i nieznanego ojca. Ma najlepszą przyjaciółkę Stefę.

Próbuje przyłapać swoich braci na konstruowaniu czegoś, jednak nim mama przyjedzie, wszystko znika. Udaje jej się to tylko cztery razy, w odcinku pt. "Fineasz i Ferb nakryci" - przez co lądują w zakładzie poprawczym, "Wywiad z dziobakiem"- gdy mama uważa maszynę za zabawkę, "Kwantowa opowieść" - gdzie Fretka przyłapała ich 20 lat w przyszłości, oraz w odcinku "Burmistrz Fretka", kiedy to zostaje burmistrzem i przyłapuje braci przy całym mieście. Jest zakochana w Jeremiaszu, jednak nigdy nie udaje jej się zdobyć jego miłości i zainponować mu. Mieszka w Danville, na przedmieściach. W odcinkach "Tajemnica sukcesu", "Przyłapana Fretka" i "BezHikność w Seattle" dostała szlaban.

Wygląd Edytuj

Candace promotional image 3.png

Sylwetka Edytuj

Fretka jest wysoką, szczupłą dziewczyną o głowie w kształcie litery P. Ma długie rude włosy i ciemnoniebieskie oczy oraz mały, lekko zadarty nos.

Ubiór Edytuj

Najczęściej Fretka ubrana jest w czerwoną bluzkę bez rękawów, białą spódnicę z czerwonym paskiem, białe buty i czerwone skarpetki.

W zimie Fretka ubrana jest w czerwoną kurtkę, czerwone rękawiczki, czerwoną spódnicę i białe buty.

Fretka po podzieleniu przez "rozdzielacz molekularny" Edytuj

Przyłapująca Fretka Edytuj

Candace-me-and-myself.png
Jest jedną z dwóch Fretek powstałych po trafieniu przez "rozdzielacz molekularny" Fineasza i Ferba. Ma obsesję na punkcie przyłapywania braci. Nic innego jej nie obchodzi. Jej wzrok jest bardzo podejrzliwy. Często rozpiera ją wściekłość i nie wstydzi się unosić i krzyczeć na bliskie jej osoby takie jak mama czy Jeremiasz.

Romantyczna Fretka Edytuj

Jest słodką i miłą nastolatką. W jej oczach widać wrażliwość oraz miłość. Ma obsesję na punkcie Jeremiasza. Nie wstydzi się tego i chętnie to pokazuje. Nie obchodzi ją, że Przyłapująca Fretka stara się pokazać ją i siebie jednocześnie, aby przyłapać braci. Nie stara się nawet jej w tym pomóc. Ma wpięty biały kwiat we włosy. Pojawia się w odcinku "Rozdwojona osobowość".

Dorosłość Edytuj

Osobowość Edytuj

Tumblr na7jx04WIT1sa3t1go9 250.png
Fretka wybrała studia prawnicze. Dorosła Fretka, pozorami spokojna, ale nadal marzy, aby przyłapać braci. Nadal przyjaźni się ze Stefą i również często rozmawia z nią przez telefon.

Wygląd Edytuj

Fretka będąc dorosła jest podobna do Matki. Ma taki sam układ twarzy, oczy i nos. Nadal nosi czerwoną bluzkę, jednak z krótkim rękawem (nie na ramiączkach) i białe spodnie. Na nogi zakłada brązowe pantofle. Nie nosi skarpet.

Rodzina Edytuj

Fretka wychowuje trójkę dzieci: Amandę, Xaviera i Freda. Jej mężem jest prawdopodobnie Jeremiasz Johnson, gdyż to z nim Fretka planuje mieć dzieci, a poza tym Xavier (dokładnie jego blond włosy i niebieskie oczy) jest podobny do Jeremiasza.

Relacje Edytuj

Fineasz Flynn Edytuj

811px-Phineas and Candace hugging2.jpg
Relacje między Fretką, a Fineaszem wahają się praktycznie w każdym odcinku. Większość czasu spędza na próbach nakrycia swoich braci, gdy ci tworzą swoje wynalazki. Wielokrotnie sam Fineasz pragnie pomóc Fretce w nakryciu ich - uważając, że to co robi jest niewinne i nikomu w niczym nie szkodzi. Zdarza się również, że Fretka bierze udział świadomie (lub też nieświadomie) w przedsięwzięciach zorganizowanych przez Fineasza, czasem nawet im za to dziękuje. Fineasz bardzo kocha Fretkę, a ona jego. Najlepszym przykładem jest sytuacja, kiedy Fretka zdecydowała, że ważniejsze jest ratowanie brata, niż płyty DVD, która pozwoliłaby jej go przyłapać ("Przygoda z uliczną kamerą"). Podczas swoich urodzin Fineasz nazywa Fretkę "najlepszą siostrą na świecie" ("Retrospekcja").

Ferb Fletcher Edytuj

736px-Phineas, Ferb, and Candace singing SBTY.jpg
Fretka mimo to, że nie jest prawdziwą siostrą Ferba bardzo go kocha. Dziewczyna była przerażona, kiedy myślała, że jej bracia zginęli ("Oszukać system"). Kiedy jest wściekła na braci, zwykle krzyczy na Fineasza, a nie Ferba (nie wiadomo dlaczego, lecz prawdopodobnie, dlatego, że nie jest jego prawdziwą siostrą). Zwykle nie prowadzi z nim rozmowy. Ferb czasami żartuje sobie z Fretki ("Wybieg na wybiegu"), jednak przeraził się, kiedy mogła stracić życie i uratował ją ("To nie dla dzieci").

Linda Flynn-Fletcher Edytuj

801px-Rollercoaster15.jpg
Fretka bardzo chce udowodnić matce, że jej bracia coś budują. Widać przy tym, że Linda martwi się czasem zachowaniem córki, mówiąc "Martwię się trochę o ciebie Fretko" ("Kolejka", "Kolejka: Musical") . Przeważnie jednak Linda jest po prostu poirytowana zachowaniem córki. Fretka bardzo kocha matkę. Kiedy chciała zaciągnąć ją do wynalazku Fineasza i Ferba, Linda mówi: "No dobrze, skoro to dla ciebie takie ważne". Wtedy Fretka jej odpowiada "Serio? Czy już ci mówiłam jak cię nieziemsko kocham?".

Jeremiasz Johnson Edytuj

Główny artykuł: Fretka i Jeremiasz - relacje

Stefa Hirano Edytuj

Główny artykuł: Fretka i Stefa - relacje

Izabela Garcia-Shapiro Edytuj

Izabela i Fretka są dobrymi znajomymi. Mieszkają naprzeciwko siebie i czasami udzielają sobie porad ("Wystarczy jeden porządny strach", "Przyłapiaczki"). Będąc w Paryżu, Izabela poczuła się zazdrosna o związek Fretki z Jeremiaszem ("Lato to wrażeń moc"). Kiedy Izabela dowiaduje się, że w przyszłości córka Fretki nazywa ją "ciocia Izabela ", co oznacza, że wyszła za mąż za Fineasza, Fretka przypomina jej, że mogła wyjść również za Ferba ("Kwantowa opowieść").
Dziewczyny świetnie się dogadują.jpg

Fretka współpracuje z Izabelą, aby pokonać Buforda i Baljeet'a ("Uczciwa gra?"). Izabela razem z Fineaszem i Ferbem pomogła Fretce zdobyć bilety na koncert ("Jak zostać Ognikiem").

W jednym odcinku, Izabela była wściekła na Fretkę, gdy Melisa była bardziej zainteresowana osiągnięciami Fretki ("Labirynt"). Ciekawe, że kiedy Fretka zamiast przyłapywać braci, stara się przyłapać Baljeet'a, Irvinga i Buforda, jednak nie dzwoni do mamy Izabeli.

Lawrence Fletcher Edytuj

398px-Candace and dad win Picnic.jpg
Lawrence jest ojczymem Fretki. Czasem, gdy nie ma w pobliżu Lindy, Fretka dzwoni po niego. Lawrence jest dla Fretki jak ojciec. Podczas zawodów ojców i córek, gdy bohaterowie wygrali, Lawrence mówi do Fretki: "Wiesz co Fretka? Nie bardzo pamiętam, co się dziś wydarzyło, ale ten moment na pewno zapamiętam" przytulając pasierbicę.

Pepe Pan Dziobak Edytuj

Fretka i Pepe.png
Fretka bardzo lubi Pepe jako domowego zwierzaka, jednak nie cierpi, kiedy wchodzi do jej pokoju - sądzi bowiem, że dziobak śmierdzi. Pewnego razu wraz z nim wpadła do teleportu chłopców, co spowodowało zamianę ciał. Musiała spędzić cały dzień jako dziobak, między innymi pocąc się mlekiem. Po tych wydarzeniach stwierdziła, że nie chce tego nigdy więcej doświadczyć ("Czy ten dziób mnie pogrubia?"). Innym razem wracając nocą z kuchni ze szklanką wody potknęła się o Pepe wymykającego się na akcję. Wyrzuciła go na dwór, a Dziobak tego samego dnia został przeniesiony przez agencję do innej rodziny. Splot wydarzeń spowodował, że Fretka czuła się winna zniknięcia Pepe i szukała go cały dzień ("O, tu jesteś, Pepe").

Widziała go także raz jako agenta ("Ballada o Złobrodym") jednak wydawało jej się, że to tylko halucynacje, a także w snach ("Fineasz i Ferb nakryci", "Czarnoksiężnik").

Buford Van Stomm Edytuj

Screen Shot 2012-09-14 at 4.57.38 PM.png

Fretka nie przepada za Bufordem tak jak i on za nią. Kiedy znalazła jego numer w telefonie, natychmiast go skasowała. 

Buford nie przepada za Fretką i nie zależy mu na niej. Kiedy dziewczyna w odcinku "Grecki jak błyskawica" wpada przypadkowo do jego rydwanu, mocno ją stamtąd zrzuca, zaś kiedy w odcinku "Kodeks Łobuza", kiedy ratuje jej życie, jest wściekły, że Fretka nie chce mu służyć.

W przypadku odpowiednika Buforda z innego wymiaru, jest on zakochany w odpowiedniku Fretki.

Baljeet Edytuj

Fretka często odnosi się lekceważąco do Baljeet'a, nazywając go ”karaluchem”. W odcinku „Czarnoksiężnik” zabraniała mu śpiewać i iść za blisko niej. Fretka prawdopodobnie wstydzi się Baljeet'a przed swoimi znajomymi, z tego powodu trzyma go na dystans od.

Ogniki Edytuj

Fretka nie miała styczności z Ognikami, mimo, że do nich należy. Jednak dla harcerki z zastępu Iskierek (młodsza wersja Ogników), Melisy, jest wzorem, co sobie ceni. Mimo wszystko w odcinku "Jak zostać Ognikiem dziewczynki odnosiły się do niej serdecznie.

Heinz Dundersztyc Edytuj

Złapałaś kluczyki, a teraz mnie uwolnij!.jpg
Dundersztyc: O złapałaś klucz! Rozkuj mnie!

Fretka: Człowieku, rozejrzyj się!

Dundersztyc: A tak, to może zaczekać...

Fretka po raz pierwszy spotykając się z Dundersztycem, uznała go za aptekarza, a on ją za wiedźmę ("Ballada o Złobrodym"). Drugi raz dostarczyła mu babeczki, a on zapytał ją, czy nie jest za stara na zastęp ogników, na co otrzymał twierdzącą odpowiedź ("Jak zostać Ognikiem"). Trzeci raz Fretka współpracowała z Fineaszem, Ferbem, Pepe i Dundersztycem, aby przeżyć starcie z Goozimem. Kiedy złapała kluczyki Dundersztyc poprosił ją, aby go uwolniła, jednak dziewczyna odmawia, przypominając, że wiszą tuż nad lawą ("Fineasz i Ferb: Podróż w drugim wymiarze").

Vanessa Dundersztyc Edytuj

Główny artykuł: Vanessa i Fretka - relacje

Fretka (drugi wymiar) Edytuj

Dwie Fretki.jpg
Fretka i druga ona nie rozmawiały ze sobą dość często. Fretka była zdziwiona punktem widzenia na świat, umiejętnościami i dorosłością drugiej siebie. Fretka (pierwszy wymiar) podpowiedziała Fretce (drugi wymiar), aby rozpoczęła związek z Jeremiaszem. Fretka (druga) uratowała życie pierwszej sobie. Na koniec obie postanowiły, że dadzą sobie więcej czasu, by być dziećmi ("Fineasz i Ferb: Podróż w drugim wymiarze").

Zuzia Edytuj

Kiedy Fretka dzwoni do mamy, dodzwania się do Jeremiasza. Później, kiedy jest bardziej odważna dzwoni jeszcze raz i odbiera jego młodsza siostra - Zuzia. Straszy Fretkę, że Jeremiasz może mieć tylko jedną dziewczynę i będzie ją ona. Potem Jeremiasz zaprasza Fretkę do domu. Gdy Fretka jest pod ich domem, Zuzia wypuszcza swojego pudla na Fretkę, który ją gryzie. ("Wystarczy jeden porządny strach".

1000px-Only room for one girl in Jeremy's life.jpg
Kiedy Fretka została zaproszona do parku przez Jeremiasza, okazuje się, że musiał wziąć Zuzię ze sobą. Od razu dziewczyna pamięta Fretkę i znów ją straszy. Gdy Jeremiasz przychodzi, Zuzia udaje aniołka. Za każdym razem stara się upokorzyć Fretkę przed Jeremiaszem ("Kometa").

Kiedy Jeremiasz chce, by Fretka została z Zuzią, ona natychmiast wpada w panikę. Gdy Zuzia już jest w domu okazuje się, że ona jest taka niemiła dla Fretki, bo chce sterować swoim bratem. Potem Zuzia postanawia nauczyć Fretkę, jak sterować swoimi braćmi, żeby sami siebie "wkopali". Pod koniec odcinka, gdy Jeremiasz wraca, Zuzia opryskuje Fretkę wodą ("Opiekunka do dziecka").

Gadająca Zebra Edytuj

I vote for you, kevin.png
Fajna ta broda Zbyszku

Zebra jest zwykłym przewidzeniem Fretki, pojawia się co jakiś czas. Zna jej myśli i sny. W filmie "Fineasz i Ferb: Podróż w drugim wymiarze" dowiadujemy się, że Gadająca Zebra istnieje naprawdę, lecz w innym wymiarze. Zebra, często nazywa Fretkę imionami męskimi, są to najczęściej "Andrzej" i "Zbyszek", w oryginalnej wersji jest to "Kevin".

Umiejętności Edytuj

Galeria Edytuj

7u89.png

Inne informacje Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. Dowód imienia Fretki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki