Wikia

Fineasz i Ferb Wiki

Heinz Dundersztyc

Dyskusja0
1103strony na
tej wiki
Heinz Dundersztyc
Dundersztyc
Zdjęcie z archiwum O.B.F.S.
Grupa bohaterów: Dorośli
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 47
Wzrost: 190 cm
Pochodzenie: Niemieckie
Rodzinne miasto: Gimmelshtump
Podpis:
Doofenshmirtz signature
Informacje zawodowe
Profesja:
Zły naukowiec
Przynależność:
Spółka Zło Dundersztyca, B.A.B.E.C.Z.K.A.
Rodzina i inne relacje
Rodzice:
Pan i Pani Dundersztyc
Rodzeństwo:
Roger Dundersztyc
Małżonek:
Charlene Dundersztyc (była żona)
Dzieci:
Vanessa Dundersztyc
Wujostwo:
Justin Dundersztyc

Spodniousz Dundersztyc

Zwierzęta:
Jedynak (zmarły)
Nemezis:
Pepe Pan Dziobak
Za kulisami
Pierwsze wystąpienie: "Kolejka"
Głos podkłada: Wojciech Paszkowski

A niech cię, Pepe Panie Dziobaku!

— Heinz Dundersztyc

Dr Heinz Dundersztyc (ang. Doofenshmirtz) — zły naukowiec, prezes Spółki Zło Dundersztyca. Nie jest do końca zły, tylko nieco ekscentryczny i poirytowany. Każe się tytułować "doktor Dundersztyc" ale w rzeczywistości dyplom doktorski nabył przez internet. Jego wrogiem jest Pepe Pan Dziobak, czasem jednak zaczynają zachowywać się jak przyjaciele - np. gdy na święta dali sobie nawzajem prezenty ("Ferie zimowe Fineasza i Ferba"). Heinz lubi opowiadać dziobakowi historie swojego życia, tzw. retrospekcje. Wygląda na to, że Dundersztyc bardzo lubi muzykę (kilkakrotnie śpiewał różne piosenki, ma swój własny dżingiel). Jest po rozwodzie z Charlene Dundersztyc, z którą ma córkę Vanessę. Nastolatka spędza z nim co drugi weekend, podczas którego często nie mogą się dogadać.

Wczesne życie Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Heinz pochodzi z Gimmelshtump w Drusselstein. Od najmłodszych lat rodzice go nie kochali, był odepchnięty przez matkę, poniżany przez ojca i wyszydzany przez rówieśników. Gdy jego matka spodziewając się kolejnego potomka - córki, uszyła górę sukienek, jednak okazało się, że urodził się brat Heinza - Roger. Wtedy matka zmuszała Heinza do noszenia zbędnych dziewczęcych ubranek, przez co Heinz stał się pośmiewiskiem wśród innych dzieci. Mały Heinz nie miał przyjaciół między innymi dlatego, że jego ubrania śmierdziały chlewem, więc stworzył sobie przyjaciela zastępczego - na balonie namalował ludzką twarz, którą nazwał "Balunio". W pewnym momencie życia, jego rodzina w biedzie musiała sprzedać wszystkie krasnale ogrodowe, przez co sam musiał się za jednego przebrać by strzec ogródka ("Plażowa impreza w cieniu krasnalowego terroru"). Podczas tego stróżowania zaginął mu jego jedyny przyjaciel - Balunio. Jego matka zakazywała mu pływania w publicznych basenach, a ojciec nie pozwalał mu bawić się kolejką. Nie pozwalali mu także oglądać programów muzycznych. ("Samolot! Samolot!", "Muzyczno-klipowe odliczanie", "Nie Fineasz i Ferb"). Od kiedy skończył siódmą klasę chciał zostać magikiem. Doświadczanie ciągłego upokorzeń w czasie dzieciństwa wypaczyło psychikę Heinza Dundersztyca i wykształciło u niego obsesję wyrównania rachunku krzywd.

Nastoletnie lata Edytuj

Gdy zaczął dorastać, uświadomił sobie, że nie może mieć zarostu. ("Wyrzut przed metą") Krótko chodził z Lindą Flynn, która doradziła mu, aby podbój świata zaczął od Okręgu Trzech Stanów. Wcześniej był m.in. malarzem oraz sprzedawcą kiełbasek.

Kariera Edytuj

Heinz Dundersztyc planuje zapanować nad całym światem, zaczynając od Okręgu Trzech Stanów. Pomóc mają mu w tym konstruowane przez niego "inatory" czyli machiny do masowego czynienia zła. Agent P stał się jego wrogiem (w jednym odcinku był to Pupu pan panda) w dniu kiedy poszedł sobie zrobić zdjęcie. Od tej pory agent P pod dowództwem Majora Monograma od którego dostaje misje i Carla, który o wszystkim się dowiaduje walczy z Dundersztycem.

Wygląd Edytuj

Sylwetka Edytuj

Dundersztyc jest chudy. Ma trójkątną głowę, szpiczasty nos oraz sterczące, brązowe włosy. Garbi się, ma długie ręce i "modliszkową" figurę.

Ubiór Edytuj

Nosi czarną koszulkę, szare spodnie, czarne buty i biały kitel (co tydzień kupuje nowy), przez co jest mylony z aptekarzem.

Relacje Edytuj

Roger Dundersztyc Edytuj

Roger jest młodszym bratem Heinza, rozpieszczanym i kochanym przez rodziców. Z tego względu Heinz nienawidzi go i często próbuje udaremnić jego pracę jako burmistrza Danville.

Vanessa Dundersztyc Edytuj

Główny artykuł: Dundersztyc i Vanessa - relacje

Charlene Dundersztyc Edytuj

Charlene jest była żoną Heinza. Płaci mu wysokie alimenty, z których naukowiec finansuje swoje inatory. Dundersztyc bardzo nie lubi prosić Charlene o pomoc, jednak w sytuacji bez wyjścia z wielką niechęcią dzwoni do byłej ("Biegnij, Fretka, biegnij").

Pepe Pan Dziobak Edytuj

Pepe jest nemezis Dundersztyca. Walczą ze sobą niemal każdego dnia. Dundersztyc nie potrafi dziobaka rozpoznać bez kapelusza agenta ("Fineasz i Ferb: Podróż w drugim wymiarze"). Czasami traktuje go jak przyjaciela, a nie jako największego wroga.

Inne informacje Edytuj

Galeria Edytuj

    	Sw25  	  	      

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Heinz Dundersztyc

  • Stefa i Heinz

    4 wiadomości
    • wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie: czy Dundersztyc jest sprytny i domyślny? :D
    • Malexa15 napisał(a):wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie: czy Dundersztyc jest sprytny i domyślny? :D Po serialu mo...

Więcej od Wikii

Losowa wiki