Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Klątwa Fretki

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Klątwa Fretki
Fretka wampirzyca.JPG
Fretka starająca się unikać słońca.
Sezon 3
Kod produkcji 314B
W kolejności emisji 138
Tytuł oryginalny The Curse of Candace
Fabuła Martin Olson
Scenariusz i
scenografia
J.G. Orrantia
Kaz
Reżyseria Robert F. Hughes
Jay Lender
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2012-03-04 4 marca 2012
Międzynarodowa premiera 2011-10-07 7 października 2011
Połączone z
"To Duch!"

Ja, wampirem? Stefa, nie bądź śmieszna.

Fretka Flynn

Po obejrzeniu ze Stefą filmu o wampirach, Fretka zostaje ugryziona przez nietoperza. Wydaje jej się, że zamienia się w wampira, w czym utwierdzają ją wynalazki Fineasza i Ferba. Tymczasem doktor Dundersztyc planuje zmienić Okręg Trzech Stanów w kopię rodzinnego Gimmelshtump, aby łatwiej przejąć nad nim kontrolę.

Fabuła Edytuj

Candace and Stacy at the cinema.jpg
Odcinek rozpoczyna się sceną, w której wilkołaka i dziewczynę goni wampir. Okazuje się, że Fretka wraz ze Stefą są w kinie i oglądają najnowszy film o wampirach. Wraz z rozwojem akcji w filmie, Fretka zaczyna być pod wrażeniem zdolności wampirów. Film kończy się przemianą wampira w stertę kurzu spowodowaną promieniami słonecznymi.

Gdy dziewczyny wychodzą z kina, Fretka przypadkowo przewraca klatkę ze sztucznym nietoperzem, który promował film. Dziewczynie wydaje się, że nietoperz ją ugryzł, i zaczyna kręcić się dookoła na podłodze.

Bambina.png
Tymczasem Fineasz i Ferb zastanawiają się co mogą dziś zrobić. Później Izabela odwiedza chłopców pokazując im swojego zwiędniętego bambusa. Fineasz mówi, że roślina potrzebuje więcej słońca i obiecuje przywrócić ją do pierwotnego stanu. Buford, Baljeet i Irving zastanawiają się, dlaczego bracia robią coś tylko dla Izabeli i proszą o coś dla siebie. Fineasz oświadcza, że dzisiejszego dnia będzie spełniał pragnienia innych i "zabiera się do roboty".

Pepe trafia do swojego legowiska, gdzie zostaje powiadomiony, że Dundersztyc wysłał wyperfumowany list drogą pocztową do centrum organizacji. Monogram wysyła Pepe do kryjówki Dundersztyca.

Nastolatki wracają z kina do domu. Stefa mówi, że Fretka na szczęście nie została ugryziona przez nietoperzo-wampira, bo mogło by to spowodować przejście wampiryzmu na nią. Fretka uważa, że to, co mówi Stefa, jest śmieszne. Po powrocie do domu idzie do ogródka w celu przyłapania braci. Zastaje tam jednak same dziwne wynalazki.

Ponieważ chłopcy postanowili spełnić żądania swych przyjaciół, stworzyli: sztangę antygrawitacyjną dla Baljeeta (przez co Fretka myśli, że zyskała super siłę), niewidoczne antygrawitacyjne pole dla Buforda (sprawia, że Fretka uznaje, że umie latać), lustro niewidzialności dla Irvinga (sprawia, że Fretka nie widzi swojego odbicia w lustrze), a dla Izabeli potężną lampę (której silne światło pada na Fretkę, przez co uznaje, że światło ją zabija). Przez te wynalazki Fretka uznaje, że zmieniła się w wampira.

Gimmelshtumpinator.png
Tymczasem Pepe trafia do kryjówki Dundersztyca, jednak zostaje od razu unieruchomiony przez klejącą się maź. Dundersztyc rozpoczyna wyjaśnienia swojego planu: uznał, iż Okręg Trzech Stanów będzie łatwiejszy do podbicia, jeśli stanie się bardziej zabobonny oraz zacofany. Wyjaśnia też, że chce wystrzelić swoim Gimmelshtump-inatorem w całe miasto, by osiągnąć swój cel.

Jeremiasz przybywa do domu Flynn-Fletcherów, by oddać Fretce odtwarzacz MP3. Dziewczyna jednak, bojąc się, że może być zagrożeniem dla chłopaka, ucieka w poszukiwaniu braci, by usunęli jej wampiryzm.

Pepe zaczyna walczyć z Dundersztycem wewnątrz Gimmelshtump-inatora. W skutek niefortunnego uderzenia inator zaczyna strzelać gdzie popadnie zamieniając nowe rzeczy w ich staromodne wersje.

Candace turns into dust.jpg
Fretka, dalej przekonana, że jest wampirem, odwiedza Jeremiasza w sklepie i pyta go, czy widział jej braci. Jednak, gdy przebywa w środku, sklep zostaje trafiony Gimmelshtump-inatorem i klienci zamieniają się w wieśniaków. Fretka przerażona ucieka do domu (przy okazji "gonią ją" maratończycy zamienieni w chłopów z widłami). Pepe niszczy inator, przez co wszystko wraca do normy.

Fretka w domu mówi braciom o dotknięciu wampiryzmem. Opowiada także o wynalazkach na podwórku i jej nowych mocach. Fineasz wyjaśnia jej sprawę z wynalazkami, zdejmuje jej okulary i płaszcz uznając, że dziewczyna sobie to wymyśliła. Jednak po chwili słońce obraca w proch Fretkę. Fineasz, widząc stertę prochu, oznajmia Ferbowi, że potrzebne im będą szufelka i klej.

Zakończenie Edytuj

Fragment piosenki Nastoletni wampir.

Scenariusz Edytuj

By zobaczyć pełny scenariusz odcinka, kliknij tutaj.

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

Początek-klątwa na Fretce.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Ferb: (o Fretce) Czyli zupełnie jak wampir...

Co robicie? Edytuj

Izabela: Cześć Fineasz! Co robicie?

Fineasz: Jeszcze nie wiemy. Co tam masz?
Izabela: To mój bambus - Bambina. Nie czuje się zbyt dobrze. (bambus jest ugięty) Ona potrzebuje pomocy.

Fineasz: Biedna dziewczyna, potrzebuje światła słonecznego.

Fineasz: Ferb, wiem już co dzisiaj robimy! Spełniamy życzenia.

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: Ferb, wiem już co dzisiaj robimy! Spełniamy życzenia. Ej! Gdzie jest Pepe?

brak

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Fretka: Łał..wampirza super siła.
Stefa: No i super ciacho.
Fretka: Patrz Stefa, złapali go. No to utknął na dobre.
Stefa: Ja też utknęłam, (patrzy na podłogę) co to za podłoga?!
Na Fretce ląduje nietoperz
Fretka: Aaa..Złaź ze mnie, złaź ze mnie!
Facet w kinie: Ostrożnie z tym nietoperzem jest pożyczony.
Stefa: Pożyczyłeś nietoperza?
Facet w kinie: Ehh wiem no cóż, na początku myślałem, że to dobry pomysł.

Inne informacje Edytuj

  • Dowiadujemy się, że Fretka jest wampirzycą (i właściwie powinna przestać istnieć - możliwe, że Fineasz i Ferb w jakiś sposób potem odmienili ją i stała się normalnym człowiekiem), a przynajmniej tak uważa.
  • Gdy Fineasz wyraża swoje zdziwienie, że tegoroczne lato trwa strasznie długo, łamie czwartą ścianę oraz wyśmiewa ciągliwość serii.

Aluzje Edytuj

  • Film, który Fretka ogląda ze Stefą, jest parodią filmu Zmierzch

Błędy Edytuj

  • Gdy Stefa siedzi z Fretką w kinie jej nos wygląda dokładnie jak nos Fretki.
    727px-Stacy nose.png
  • Carl nie mógł rozpoznać zapachu perfum z listu Dundersztyca, ponieważ nie posiada zmysłu węchu.
  • Gdy Fretka nosi swoje wampirze okulary, jej oczy powinny być bardziej owalne.
  • Gdy bohaterowie filmu wchodzą do domu na zewnątrz panuje noc, jednak gdy zrzucona zostaje zasłona widzimy słoneczny dzień.
  • Podczas czytania listu przez Dundersztyca jego nos jest widoczny przez kartkę.

Poprzedni:
"To Duch!"

Odcinki

Następny:
"Ferb Łacina"

Poprzedni:
"To Duch!"

Odcinki halloweenowe

Następny:
"Druselsteinoween"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki