FANDOM

Odcinek
A oto ona! Kometa Kermiliana!

Fineasz wskazuje na kometę w kosmosie

Fineasz i Ferb budują w ogródku obserwatorium, aby móc obejrzeć przelatującą nieopodal Ziemi Kometę Kermiliana. Fretka idzie grać z Jeremiaszem w krykieta, jednak jej plany krzyżuje jego młodsza siostra Zuzia. Pepe tymczasem musi powstrzymać Dundersztyca, który zamierza wykraść wszystkie steki z obszaru Trzech Stanów.

Fabuła Edytuj

736px-Pyf7.JPG

Fretka jest podekstytowana, że Jeremiasz zaprosił ją do parku na partyjkę krykieta. Nagle Lawrence mówi, że wieczorem urządzają grila i prosi Fretkę, żeby wróciła wcześciej do domu, ponieważ będzie widoczna Kometa Kermiliana. Fineasz i Ferb chcą się przyłączyć do oglądania Komety a Linda sugeruje, że Fretka może zaprosić Jeremiasza na grilla. Fretka mówi, że go zaprosi jak kupią steki. Fineasz dziwi się skąd to wie. Lawrence mówi, że Kometa została nazwana na cześć starożytnego astronoma- Augusta Kermilliana, który ją odkrył. Linda jest przekonana, że jak zobaczy się kometę i wypowie życzenie to ono się spełni. Fineasz jest zachwycony i twierdzi, że z Ferbem mają już co robić. Lawrence zauważa brak Pepe.

Pepe znajduje się w salonie i przez telewizor Major Monogram informuje go, że z Obszaru Trzech Stanów zniknęły wszytkie steki i, że to pewnie sprawka Dundersztyca. Przez pomyłkę Lawrence zauważa Monograma w telewizorze. Monogram by szybko zniknąć z anteny mówi, że zbierają fundusze na nowy lek. Lawrece myśli, że to prawda. Nagle Monogram się żegna i telewizor robi się czarny. Lawrence mówi Lindzie, że znalezli nowe lekarstwo.

Aftermath of the pie attack.jpg
Fretka tym czasem jedzie na rowerze do parku. Gdy jest na miejscu spotyka tam Jeremiasza i Zuzię. Jeremiasz wziął ze sobą młodszą siostrę. Fretka jest troche zawiedziona. Podnosi ciasto i pyta się czy jest ono domowej roboty. Gdy Jeremiasz poszedł po talerzyki i serwetki, Zuzia trafiła piłeczką od krykieta w ciasto. Fretka miała je całe na buzi. Jeremiasz podchodzi i pyta się co się stało i idzie po ręcznik. Gdy Jeremiasz odchodzi Zuzia mówi Fretce, że Jeremiasz może mieć jedną dziewczynę i będzie ją ona. Gdy Jeremiasz się pojawia Zuzia udaje aniołka i podaje Fretce ręcznik. Fretka przeprasza za ciasto. Gdy Fretka chce coś do picia, Zuzia daje jej wstrząśniętą wodę. Fretka znów cała jest mokra.

Tymczasem Fineasz i Ferb budują obserwatorium by zobaczyć Kometę Kermiliana. Przychodzi do nich Izabela i Fineasz jej mówi, co robią. Otóż tworzą wielkie obserwatorium, by zobaczyć Kometę Kermiliana i laserem stworzyć ich twarze na komecie i gdy wróci za kilka lat, mogą pokazać to ich wnukom. Rozmarzona Izabela sądzi, że to o ich wnuków chodziło, ale szybko orientuje się co powiedziała i mówi co innego.

662px-Twoguyzintheparque.png
Fretka i Jeremiasz oglądają występy taneczne. Jeremiasz idzie po przekąski i zostawia Fretkę z Zuzią. Zuzia tymaczem idzie do starszej pani po orzechy. Krzyczy na nią i odchodzi zadowolona z orzechem. Kijem od krykieta trafia orzechem w spodnie Fretki razem z wiewiórkami i zaczyna się piosenka Wiewióry w gaciach.

Pepe znajduje się u Dundersztyca. Wpadł na pomysł nowego inatora, kiedy
150px-DoofSteak2.jpg
Pepe podbił mu oko. Zabrał wszystkie steki do swojego inatora.
660px-P6f-other scene.jpg
Powrót do parku. Jeremiasz chce iść po lody, ale gdy Fretka zauważa Zuzię postanawia, że ona pójdzie po lody. Zuzia z oddali uderza wózek z lodami, do którego wpada Fretka i zaczyna się toczyć.Uliczni tancerzy to widzą. Trafia w drzewo i wszystkie wiewiórki wpadły do Fretki. Gdy wróćiła z lodem czekoladowym, Jeremiasz się pyta co się stało. Fretka zaczyna opowiadać. Zuzia chce ją "pocieszyć" i daje jej wiewiórkę. Fretka się przestraszyła i uciekła.

Do podwórka Fineasza i Ferba zbierają się ludzie, żeby zobaczyć przez oferbatorium Kometę Kermiliana. Na początku oglądają film dotyczący planet w kosmosie. Fretka dochodzi do ogródka i zauważa wielkie obserwatorium. Fineasz wskazuje wszystkim Kometę Kermiliana i Ferb laserem rzezbi jego i Fineasza twarz.

Pepe włamał się do systemu Dundersztyca (znał jego hasło). Dundersztyc naciska czerwony guzik i inator zaczyna eksplodować. Pepe ucieka. Steki lecą we wszystkie strony. Steki trafiają w obserwatorium. Fineasz mówi, żeby nie panikowali, ale gdy za nim spada kawałek budowli każe panikować. Ostatni strzał promienia inatora Dundersztyca i obesrwatorium znika.

Linda i Lawrence wrócili do domu ale bez steków. Nagle z nieba zaczynają spadać steki. Jeremiasz podchodzi do

736px-It just did.jpg
Fretki, a na talerzu Fineasza ląduje Pepe (wtedy na głowie Ferba ląduje stek). Jeremiasz z Fretką zaczynają oglądać kometę. Jeremiasz się pyta czy Fretka wypowiedziała życzenie i łapie jej ręke. Fretka odpowiada, że już się spełniło. Zuzia przygotowuje się, żeby trafić we Fretkę piłkeczką do krykieta ale spadają na nią steki.

Zakończenie Edytuj

Piosenka Wiewióry w gaciach.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

125B-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Lawrence: Przynajmniej obejrzymy wspólnie Kometę Kermiliana.
Fineasz: Tak! Zanim zniknie na kolejne 73 lata.
Fretka: Ale wtedy, gdy stuknie mi setka, wreszcie was przyłapię.
Ferb: Dokładnie 88 i pół.
Fretka: Nieważne!

Co robicie? Edytuj

Izabela: Cześć Fineasz! Co dziś robisz?

Fineasz: Z Ferbem budujemy obserwatorium, żeby obejrzeć kometę Kermiliana

Fineasz: Skąd się wzięła nazwa tej komety?

Lawrence: Nazwano ją na cześć tutejszego astronoma, który ją odkrył Augustusa Kermiliana. to było dawno temu.
Linda: Podobno, gdzy się ją zobaczy i pomyśli życzenie, to się spełni!

Fineasz: Ooo! To jest to! wiem, co będziemy dziś robić!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Lawrence A tak właściwie to gdzie jest Pepe?

Pepe trafia do Dundersztyca bezpośrednio z salonu.

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Fineasz: Będzie pokaz efektów laserowych, a potem narysujemy nasze twarze na powierzchni komety! W ten sposób, gdy wróci za 73 lata, pokażemy to dzieło naszym wnukom! Ach tak, moi rodzice zapraszają na grilla.

Izabela: Skoro mówisz o naszych wnukach...
Fineasz: Co?!

Izabela: Gril! Miałam na mysli gril!

Inne informacje Edytuj

  • Jest to jeden z odcinków, gdzie Izabela prawie wyznaje uczucia Fineaszowi.
  • Dowiadujemy się, że hasło do komputera Dundersztyca to "dunderystyczny".

  • Podczas gdy Fretka jedzie w kierunku parku, słyszymy instrumentalną wersję piosenki Fretka.
  • Dundersztyc wspomina o spotkaniu z Pepe, w którym dziobak podbił mu oko. Nie da się jednak ustalić o którym dniu mówi Heinz, gdyż w prawie każdym odcinku pojawią się między nimi walka.
  • Staruszka, która karmi gołębie w parku pojawiła się już w odcinku "Światła, Fretka, akcja".

Aluzje Edytuj

  • Tytuł "Kometa" (po angielsku "Kometa Kermiliana") może być odniesieniem do utworu "Karma Chameleon".

Błędy Edytuj

  • Kiedy żołędzie spadają na Fretkę, można zauważyć kołnierz jej czerwonej bluzki, którą zazwyczaj nosi na sobie, podczas gdy w parku była ubrana białą koszulkę.
  • Zanim Fretka wyszła z obserwatorium, nosiła białą koszulkę i dżinsy, a po wyjściu z ogródka nosi już swoje codzienne ubranie. Jakim cudem tak szybko się przebrała?
  • Gdy laser przecina kosmyk włosów Fineasza, w następnej scenie odrasta.

Gdy obserwatorium znika oczy Ferba są dziwne.

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki