Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Kup pan dziecku cegłę

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Kup pan dziecku cegłę
New hit of the toy season.jpg
Fineasz i Ferb przedstawiają swoją zabawkę
Sezon 1
Kod produkcji 108B
W kolejności emisji 13
Tytuł oryginalny Toy to the World
Fabuła Bobby Gaylor
Martin Olson
Scenografia Mike Diederich
Chong Lee
Reżyseria Swampy Marsh
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2008-02-24 24 lutego 2008
Międzynarodowa premiera 2008-02-22 22 lutego 2008
Połączone z
"Cyrk z alergią"
Chronologia
Poprzedni "Nasza własna mumia"
Następny "Zabieraj mi tę wielką stopę z twarzy!"

No dobra to powinna być zabawka tak banalnie prosta ...tak banalnie głupia..tak idiotycznie łatwa w obsłudze, że będzie można się nią bawić w cokolwiek!

Fineasz Flynn

Fineasz i Ferb stwierdzają, że obecnie produkowane zabawki są nudne i bezużyteczne. Postanawiają stworzyć własną i dzielą się swoim pomysłem z zarządem fabryki zabawek. W tym czasie Fretka zostaje zatrudniona w sklepie z zabawkami naprzeciwko baru, w którym pracuje Jeremiasz. Dundersztyc planuje zbudować wielki mur wokół Danville i pobierać opłaty za wyjazd i wjazd do miasta.

Fabuła Edytuj

The store manager tells Candace to say hi.jpg
Odcinek rozpoczyna się piosenką Shimmy Jimmy. Okazuje się, że Fretka została zatrudniona w sklepie, gdzie sprzedaje się zabawki w centrum handlowym Googolplex. Podczas gdy Fretka mówi przez telefon Stefę, że ma pracę naprzeciwko baru Jeremiasza, szef daje jej kapelusz małpy. Linda przychodzi z chłopcami do Fretki. Mówi do córki żeby zajęła się chłopcami, a ona idzie złożyć reklamacje. Fineasz chce, by znów wykonała swój chichot. Fretka zaczyna krzyczeć, ale szef każe jej się uśmiechać i daje chłopom zabawkę. Fineasz twierdzi, że szybko by mu się znudziła. Fretka mówiąc, czy by wymyślili coś ciekawszego wpada na pomysł. Fineasz obmyślając jaka ma być zabawka, Ferb już coś konstruuje. Potem znika Pepe.

Pepe podchodzi do ściany w sklepie z narzędziami, pociąga za jeden z haków. Ściana odwraca się zabierając go do kryjówki. Major Monogram go wita. Informuje go, że Dundersztyc zaczyna kraść cegły przez to w mieście robi się chaos. Pepe rusza na misje.

New hit of the toy season.jpg
W firmie Chichot Hieny dochodzi do sprzeczki. Nowe zabawki już nie bawią dzieci. W tym momencie chłopcy pokazują swoją nową, wymyśloną zabawkę Pepe-drewniak. Jeden z przedstawicieli handlowych pyta czy ma jakieś funkcje. Fineasz odpowiada, że zabawka ich nie ma, ale może być wszystkim. Ferb to udowadnia. Szef, decyduje się na tę zabawkę. Wyrzuca jednego z przedstawicieli, bo nie zgadzał się z owym pomysłem, a na jego miejsce dał innego. Szef mianował chłopców szefami projektu i podwoił im pensję. Fineasz na to, że nie mają pensji. Szef postanawia je potroić. Potem zaprowadza chłopców do hali produkcyjnej. Fineasz twierdzi, że jest za ponuro i postanawia odnowić i ożywić bardziej to miejsce. Jeden z przedstawicieli proponuje chłopcom by nazwać zabawkę Pepe-atomowy-super-mega-dziobak. Fineasz nadal twierdzi, że to zwykły dziobak. Trwa produkcja nowej zabawki Fineasza i Ferba. Przedstawiciel znów proponuje chłopcom jakiś pomysł, a Fineasz nadal twierdzi to samo. Po krótkiej chwili przedstawiciel przedstawia im pomysł Tajny agent Pepe Dziobak. Fineasz pyta czy ma coś innego. Ferb daje mu inny plan. Hasło reklamowe to Pan Pepe Dziobak zabawka potencjalna. Nie robi nic, a nic. Fineasz mu gratuluje i zabawki wysyłają do sklepów.

Pepe jest w kryjówce Dundersztyca. Nagle zostaje zamknięty w małym pomieszczeniu z cegieł. Dundersztyc opowiada swój plan. Planuje zbudować wielki mur wokół Danville i pobierać opłaty za wyjazd i wjazd do miasta.

Fretka tymczasem ma na sobie nowy kostium, jest to strój dziobaka. Szef każe jej wyjść i załatwiać im więcej klientów. Jeremiasz myli Fretkę z chłopakiem, ponieważ w stroju dziobaka nie widać, że jest ona dziewczyną. Twierdzi, że mogla wziąć prace na zmywaku. Bridgette Oshinomi w wiadomościach pokazuje Fineasza i Ferba i ich nową zabawkę. Fretka widząc ich przy sklepie z telewizją dzwoni do mamy.

Doof chute.png
Dundersztyc ładuje cegły na ciężarówkę. Pepe uwalnia się, wysuwając jedną cegłę. Dundersztyc i Pepe zaczynają ganiać się po budynkach. Nagle Dundersztyc wpada do fabryki zabawek. Jest przerażony bo wszędzie widzi dziobaki. Pepe schodzi po linie, a Dundersztyc został zapakowany w pudełko razem z zabawkami. Fineasz widząc Pepe jako agenta, krzyczy, że nie tak się umówili. Miało być bez eksperymentów i łapie Pepe i go wyrzuca. Dundersztyc odpływa statkiem a Pepe wraca do domu.

W firmie Szef pyta się chłopców czy maja coś innego. Fineasz odpowiada, że idą do domu. Szef twierdzi, że mogą zrobić karierę ale chłopcy wolą iść na obiad. Żegnają się i wychodzą. Szef pyta czy mają coś do zaoferowania inni. Jeden z przedstawicieli handlowych pokazuje cegłę. Szef wpada na pomysł.

W domu Fineasz i Ferb jedzą kurczaka i oglądają telewizję. Leci reklama cegły. Fineasz zastanawia się, kto mądry kupi sobie cegłę. Ferb na to, że nią się bawić nie da.

Zakończenie Edytuj

Piosenka Cegła. Fretka jest ubrana w kostium cegły, zaś w sklepie w którym pracuje, gromadzą się tłumy dzieci, chcących kupić nową zabawkę. Jeremiasz mówi Fretce, że musi nosić w pracy parówkę na głowie i zachwycona dziewczyna stwierdza, że on jeden ją rozumie.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

108B-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

Dyrektor: Chwila, moment - co dzieciaki mogą wiedzieć o zabawkach?
Fineasz: No... No całkiem sporo...

Kwestia Ferba Edytuj

Dyrektor: To jak wam się podoba mój nowy garnitur?

Wszyscy pracownicy zachwycają się

Ferb: Ale ten pan jest w majtkach...
Fineasz: Ciekawe jaki młotek kupi sobie cegłę.
Ferb: Przecież nią się nie da bawić...

Nuci tańcząc tango z Pepe Drewniakiem

Co robicie? Edytuj

brak

Fineasz: Chyba szybko by mi się znudziła...

Fretka: A co, wy niby umiecie zrobić lepszą?

Fineasz: No to mamy zajęcie na dzisiaj!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: Hmm... Ej, gdzie jest Pepe?

Pepe podchodzi do ściany w sklepie z narzędziami, pociąga za jeden z haków. Ściana odwraca się zabierając go do kryjówki.

Dżingiel zła Edytuj

Tylko dźwięk dżingla

Pamiętne cytaty Edytuj

Fretka: Co za kompromitacja! Całe szczęście, że Jeremiasz ma przerwę. Jeśli mnie w tym zobaczy, załamię się...
Jeremiasz: Przepraszam pana... O, Fretka? Sory, w tym klocku nie widać, że jesteś dziewczyną.
Fretka Zirytowana Witamy w sklepie chichot hieny, ha ha ha ha...
Linda: Oh córcia! Jaka ty jesteś dzielna! Zostawiam ci na chwile chłopców. Musze zgłosić reklamacje. Na razie kobieto pracująca!
Fineasz: Zaśmiej się jeszcze raz..
Fretka: Nie drażnij mnie pasożycie!
Szef: Fantazja! Wyglądasz jak milion dolarów
Fretka: A czuje się jak dwa złote.
Dundersztyc: Zaraz, czy to woda morska? Tylko nie to, cierpię na chorobę morską!
Szef produkcji zabawek: O jesteście! Fineasz i ten...jak ci tam..
Szef produkcji zabawek:Co, co proszę? Przecież jesteście na topie! Możecie zrobić błyskotliwą karierę!
Fineasz: Ale zaraz obiad. Mama dziś piecze kurczaka.
Ferb: Ale ten pan jest w majtkach...

Inne informacje Edytuj

  • Przebudowana fabryka jest jednym z niewielu pomysłów braci, który nie jest niszczony przez Dundersztyca na końcu odcinka.
  • To pierwszy odcinek, w którym Dundersztyc nazywa Pepe Agentem P.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym w ogóle nie widzimy Izabeli, Baljeeta ani Buforda.
  • Dowiadujemy się, że Fineasz jest leworęczny.
  • Fretka w wieku 15 lat dostaje swoją pierwszą pracę.
  • Dowiadujemy się, że Dundersztyc ma chorobę morską.
  • Po raz pierwszy pojawia się Chłopiec w bejsbolówce.

Aluzje Edytuj

  • He's just a platypus.jpg

    Fineasz i Ferb ubrani jak Sherlock Holmes i Doktor Watson

    Rzeka czekolady w fabryce nawiązuje do książki oraz filmu Charlie i Fabryka Czekolady.
  • W jednej ze scen chłopcy są przebrani za Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona.
  • Jedna z zabawek nawiązuje do sceny w której King Kong wspina się na szczyt wieżowca.
  • Dyrektor bez ubrań jest aluzją do Nowych Szat Króla
  • Ubrania robotników nawiązują do Elfów.
  • Jedna z dziewczynek w reklamie Shimmy Jimmy wygląda jak Lilo z bajki Lilo i Stich.

Błędy Edytuj

  • Ferb nie mógł tańczyć tango z zabawką, która ma ściśle przykręcone ręce i nogi.
  • Zabawki Pepe Drewniak różniły od tego na plakacie rozmieszczeniem dzioba i pozycją siedzącą zamiast stojącej.
  • Dziobaki są stekowcami, nie torbaczami.

NawigacjaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki