FANDOM

Ikona odcinek
No, dobra, to powinna być zabawka tak banalnie prosta...tak banalnie głupia... tak idiotycznie łatwa w obsłudze, że będzie można się nią bawić w cokolwiek!

Fineasz Flynn

Nowa zabawka firmy Chichot Hieny, Shimmy Jimmy daje Fineaszowi i Ferbowi pomysł, aby fabryka została zaopatrzona o nowe, i lepsze produkty, tj. Pepe Drewniak - jedna z nowych "wynalazków" chłopców. Dundersztyc planuje, aby zostać bogatym używając do tego swoich własnych mytomatów, które będą przepuszczały i wypuszczały mieszkańców Danville.

Fabuła

The store manager tells Candace to say hi
Odcinek rozpoczyna się piosenką Shimmy Jimmy. Okazuje się, że Fretka została zatrudniona w sklepie, gdzie sprzedaje się zabawki w centrum handlowym Googolplex. Podczas gdy Fretka mówi przez telefon Stefę, że ma pracę naprzeciwko baru Jeremiasza, szef daje jej kapelusz małpy. Linda przychodzi z chłopcami do Fretki. Mówi do córki żeby zajęła się chłopcami, a ona idzie złożyć reklamacje. Fineasz chce, by znów wykonała swój chichot. Fretka zaczyna krzyczeć, ale szef każe jej się uśmiechać i daje chłopom zabawkę. Fineasz twierdzi, że szybko by mu się znudziła. Fretka mówiąc, czy by wymyślili coś ciekawszego wpada na pomysł. Fineasz obmyślając jaka ma być zabawka, Ferb już coś konstruuje. Potem znika Pepe.

Pepe podchodzi do ściany w sklepie z narzędziami, pociąga za jeden z haków. Ściana odwraca się zabierając go do kryjówki. Major Monogram go wita. Informuje go, że Dundersztyc zaczyna kraść cegły przez to w mieście robi się chaos. Pepe rusza na misje.

New hit of the toy season
W firmie Chichot Hieny dochodzi do sprzeczki. Nowe zabawki już nie bawią dzieci. W tym momencie chłopcy pokazują swoją nową, wymyśloną zabawkę Pepe-drewniak. Jeden z przedstawicieli handlowych pyta czy ma jakieś funkcje. Fineasz odpowiada, że zabawka ich nie ma, ale może być wszystkim. Ferb to udowadnia. Szef, decyduje się na tę zabawkę. Wyrzuca jednego z przedstawicieli, bo nie zgadzał się z owym pomysłem, a na jego miejsce dał innego. Szef mianował chłopców szefami projektu i podwoił im pensję. Fineasz na to, że nie mają pensji. Szef postanawia je potroić. Potem zaprowadza chłopców do hali produkcyjnej. Fineasz twierdzi, że jest za ponuro i postanawia odnowić i ożywić bardziej to miejsce. Jeden z przedstawicieli proponuje chłopcom by nazwać zabawkę Pepe-atomowy-super-mega-dziobak. Fineasz nadal twierdzi, że to zwykły dziobak. Trwa produkcja nowej zabawki Fineasza i Ferba. Przedstawiciel znów proponuje chłopcom jakiś pomysł, a Fineasz nadal twierdzi to samo. Po krótkiej chwili przedstawiciel przedstawia im pomysł Tajny agent Pepe Dziobak. Fineasz pyta czy ma coś innego. Ferb daje mu inny plan. Hasło reklamowe to Pan Pepe Dziobak zabawka potencjalna. Nie robi nic, a nic. Fineasz mu gratuluje i zabawki wysyłają do sklepów.

Pepe jest w kryjówce Dundersztyca. Nagle zostaje zamknięty w małym pomieszczeniu z cegieł. Dundersztyc opowiada swój plan. Planuje zbudować wielki mur wokół Danville i pobierać opłaty za wyjazd i wjazd do miasta.

Fretka tymczasem ma na sobie nowy kostium, jest to strój dziobaka. Szef każe jej wyjść i załatwiać im więcej klientów. Jeremiasz myli Fretkę z chłopakiem, ponieważ w stroju dziobaka nie widać, że jest ona dziewczyną. Twierdzi, że mogla wziąć prace na zmywaku. Bridgette Oshinomi w wiadomościach pokazuje Fineasza i Ferba i ich nową zabawkę. Fretka widząc ich przy sklepie z telewizją dzwoni do mamy.

Doof chute
Dundersztyc ładuje cegły na ciężarówkę. Pepe uwalnia się, wysuwając jedną cegłę. Dundersztyc i Pepe zaczynają ganiać się po budynkach. Nagle Dundersztyc wpada do fabryki zabawek. Jest przerażony bo wszędzie widzi dziobaki. Pepe schodzi po linie, a Dundersztyc został zapakowany w pudełko razem z zabawkami. Fineasz widząc Pepe jako agenta, krzyczy, że nie tak się umówili. Miało być bez eksperymentów i łapie Pepe i go wyrzuca. Dundersztyc odpływa statkiem a Pepe wraca do domu.

W firmie Szef pyta się chłopców czy maja coś innego. Fineasz odpowiada, że idą do domu. Szef twierdzi, że mogą zrobić karierę ale chłopcy wolą iść na obiad. Żegnają się i wychodzą. Szef pyta czy mają coś do zaoferowania inni. Jeden z przedstawicieli handlowych pokazuje cegłę. Szef wpada na pomysł.

W domu Fineasz i Ferb jedzą kurczaka i oglądają telewizję. Leci reklama cegły. Fineasz zastanawia się, kto mądry kupi sobie cegłę. Ferb na to, że nią się bawić nie da.

Zakończenie

Piosenka Cegła. Fretka jest ubrana w kostium cegły, zaś w sklepie w którym pracuje, gromadzą się tłumy dzieci, chcących kupić nową zabawkę. Jeremiasz mówi Fretce, że musi nosić w pracy parówkę na głowie i zachwycona dziewczyna stwierdza, że on jeden ją rozumie.

Scenariusz

Piosenki

Galeria

108B-tytułowy

Stałe elementy

Za młody na...

Dyrektor: Chwila, moment - co dzieciaki mogą wiedzieć o zabawkach?
Fineasz: No... No całkiem sporo...

Kwestia Ferba

Dyrektor: To jak wam się podoba mój nowy garnitur?

Wszyscy pracownicy zachwycają się

Ferb: Ale ten pan jest w majtkach...
Fineasz: Ciekawe jaki młotek kupi sobie cegłę.
Ferb: Przecież nią się nie da bawić...

Nuci tańcząc tango z Pepe Drewniakiem

Co robicie?

brak

Wiem co dziś będziemy robić!

Fineasz: Chyba szybko by mi się znudziła...

Fretka: A co, wy niby umiecie zrobić lepszą?

Fineasz: No to mamy zajęcie na dzisiaj!

Gdzie jest Pepe?

Fineasz: Hmm... Ej, gdzie jest Pepe?

Wejście do kryjówki Pepe

Pepe podchodzi do ściany w sklepie z narzędziami, pociąga za jeden z haków. Ściana odwraca się zabierając go do kryjówki.

Dżingiel zła

Tylko dźwięk dżingla

Pamiętne cytaty

Fretka: Co za kompromitacja! Całe szczęście, że Jeremiasz ma przerwę. Jeśli mnie w tym zobaczy, załamię się...
Jeremiasz: Przepraszam pana... O, Fretka? Sory, w tym klocku nie widać, że jesteś dziewczyną.
Fretka Zirytowana Witamy w sklepie chichot hieny, ha ha ha ha...
Linda: Oh córcia! Jaka ty jesteś dzielna! Zostawiam ci na chwile chłopców. Musze zgłosić reklamacje. Na razie kobieto pracująca!
Fineasz: Zaśmiej się jeszcze raz..
Fretka: Nie drażnij mnie pasożycie!
Szef: Fantazja! Wyglądasz jak milion dolarów
Fretka: A czuje się jak dwa złote.
Dundersztyc: Zaraz, czy to woda morska? Tylko nie to, cierpię na chorobę morską!
Szef produkcji zabawek: O jesteście! Fineasz i ten...jak ci tam..
Szef produkcji zabawek:Co, co proszę? Przecież jesteście na topie! Możecie zrobić błyskotliwą karierę!
Fineasz: Ale zaraz obiad. Mama dziś piecze kurczaka.
Ferb: Ale ten pan jest w majtkach...

Inne informacje

  • Przebudowanie fabryki i dodanie nowych uniformów dla pracowników jest jednym z niewielu pomysłów braci, który nie jest niszczony przez Dundersztyca na końcu odcinka.
  • To pierwszy odcinek, w którym "Wiem, co będziemy dzisiaj robić!" nie ma w sobie imienia Ferba.
  • To pierwszy odcinek, w którym Dundersztyc nazywa Pepe "Agentem P", a Major Monogram tylko "Agentem".
  • To pierwszy odcinek, w którym nie pojawia się ani Izabela, czy Buford z Baljeet'em.
  • W tym odcinku, Ferb mówi więcej, niż jedną kwestię. Takie same rzeczy zdarzyły się w odcinkach "Przygotuj się na Bettys", "Rozpacz parkuje", "Zaklinacz jaszczurek", czy w filmie Fineasz i Ferb: Podróż w drugim wymiarze.
  • Ferb wraz z sekretarką podczas prezentacji plakatów mają na sobie trzy outfity, natomiast Fineasz - cztery. Są nimi ich normalne ciuchy, nowe uniformy fabryki, klaun (sekretarka), Sherlock Holmes (Fineasz), doktor John Watson, i fioletowy garnitur inspirowany Willy'm Wonką (Fineasz).
  • To pierwszy odcinek, w którym Fretka ma na sobie kostium dziobaka. Następnym odcinkiem jest "Pepe znosi jajko".

Powiązanie z serią

Aluzje

  • He's just a platypus

    Fineasz i Ferb ubrani jak Sherlock Holmes i Doktor Watson

    Rzeka czekolady w fabryce nawiązuje do książki oraz filmu Charlie i Fabryka Czekolady.
  • W jednej ze scen chłopcy są przebrani za Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona.
  • Jedna z zabawek nawiązuje do sceny w której King Kong wspina się na szczyt wieżowca.
  • Dyrektor bez ubrań jest aluzją do Nowych Szat Króla
  • Ubrania robotników nawiązują do Elfów.
  • Jedna z dziewczynek w reklamie Shimmy Jimmy wygląda jak Lilo z bajki Lilo i Stich.

Błędy

  • Ferb nie mógł tańczyć tango z zabawką, która ma ściśle przykręcone ręce i nogi.
  • Zabawki Pepe Drewniak różniły od tego na plakacie rozmieszczeniem dzioba i pozycją siedzącą zamiast stojącej.
  • Dziobaki są stekowcami, nie torbaczami.

Nawigacja