Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

La-Zima

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
La-Zima
S'winter.JPG
Fineasz i Ferb próbują lodów z maszyny, którą dał im ojciec
Sezon 1
Kod produkcji 103B
W kolejności emisji 10
Tytuł oryginalny S'Winter
Fabuła Bobby Gaylor
Swampy Marsh
Martin Olson
Dan Povenmire
Scenografia Antoine Guilbaud
Sherm Cohen
Reżyseria Dan Povenmire
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2009-02-09 9 lutego 2009
Międzynarodowa premiera 2009-02-09 9 lutego 2009
Połączone z
"Kilku wspaniałych"
Chronologia
Poprzedni "Kilku wspaniałych"
Następny "Cyrk z alergią"

Znaczy przeczący logice amalgamat lata i zimy.

Ferb Fletcher

Rodzice jadą do sklepu z antykami, kupić zegar z kukułką. Zostawiają chłopcom śniego-lodziarkę. Po chwili Fineasz i Ferb używają maszyny, by stworzyć La-Zimę, czyli połączenie zimy i lata. Pomógł im w tym Zastęp Ogników. Tym czasem Pepe musi powstrzymać Dundersztyca, aby nie przetopił całej czekolady w swoje figurki. Przychodzi Jeremiasz, ze swoim kolegą o pseudonimie D. D. Zdenerwowana Fretka chce odbić chłopaka, myśląc, że to dziewczyna. Nie udaje się to, tak jak Dundersztycowi z przetopieniem czekolady.

Fabuła Edytuj

Jest bardzo gorący dzień, Fineasz i Ferb nie wiedzą jeszcze, co mogą dziś zrobić. Dostają od Lawrence'a starodawną maszynkę do śniegu, po czym rodzice odjeżdżają do sklepu z antykami, gdzie pracują. Chłopcy postanawiają zrobić La-zimę "Czyli przeczący logice amalgamat lata i zimy", ponieważ twierdzą, że "Śnieg zimą to głupota, bo jest za zimno by się nim cieszyć".

Tymczasem Pepe wymyka się do kryjówki, gdzie dowiaduje się, że Dundersztyc skupuje masowo laserowe emitery. Dziobak wyrusza w drogę do swojego wroga.

363256.jpg
W tym czasie praca nad La-zimą trwa w najlepsze. Wielkie wentylatory ochładzają lodową górę. Na podwórku zjawia się Izabela, która wraz z Ognikami postanawia pomóc braciom w tworzeniu La-zimy. Fretka rozmawia w swoim pokoju ze Stefą przez telefon, lecz widząc śnieg zakrywający całe jej okno wychodzi na zewnątrz. Z wielkim trudem wdrapuje się na śniegową górę i pyta braci, co tym razem nabroili. Fineasz wyjaśnia, że jest to La'zima, po czym następuje piosenka La-Zima. Dziewczyna postanawia zadzwonić do mamy, lecz spostrzega Jeremiasza udającego się na narty. Nie skorzystała z jego propozycji wspólnej jazdy z powodu lęku wysokości, więc chłopak odszedł spotykając się na wyciągu z tajemniczą D.D.
Candace and Vanessa talking on ski lift.jpg
Stefa mówi Fretce, że jest to szwedka z wymiany, więc dziewczyna postanawia zgasić romans D.D. z Jeremiaszem. Na wyciągu spotyka się z Vanessą, z którą przez chwilę rozmawia, lecz przypomina sobie, że ma lęk wysokości. Przerażona związuje pasy i później nie może ich rozwiązać.

Pepe niepostrzeżenie dociera do Spółki Zło, krzyżując plany Dundersztyca na jego śmierć, lecz po chwili zostaje zalany szybko twardniejąca czekoladą. Dundersztyc tworzy topinator by z roztopionej czekolady stworzyć własne czekoladki, będące jego figurkami, gdyż jego popularność spadła katastrofalnie nisko.

Fretka postanawia wspiąć się na szczyt góry przy użyciu rakiet, lecz zapada się w śnieg. zostaje wciągnięta na górę snakami przez Buforda.

Dundersztyc kończy objaśniać po raz drugi plan Dziobakowi i celuje maszyną w największa tabliczkę czekolady kiedy okazuje się, że już dawno opuścił on czekoladową pułapkę. Pepe powstrzymuje doktora odwracając maszynę od pierwotnego celu. W ten sposób inator trafia w samochód Lindy i Lawrence'a wracających do domu, dziurawiąc im opony w samochodzie.

Snowboard Champions.jpg
Fretka dociera na szczyt góry z Bufordem. Dostrzega Jeremiasza rozmawiającego z D.D. i biegnąc do nich ślizga się, spada z góry, wpada do przerębli i wyłowiona w postaci bloku lodowego trafia na snowboard Fineasza i Ferba. Wykonując rozmaite akrobacje przejeżdżają najtrudniejszym stokiem i wygrywają konkurs. Okazuje się, że D.D. to Derek Dukensson. Wtem daje się słyszeć klakson samochodu wjeżdżającego do garażu.

Pepe jest ponownie schwytany przez Dundersztyca, a kiedy ten podłącza do wielkiego gniazda wilka wtyczkę, w całym mieście wyłącza się prąd. Wentylatory w ogródku Fineasza i Ferba przestają działać, przez co cała góra śniegowa topi się. Wszystkie dzieci idą do Izabeli na gorąca czekoladę, a Fretce ponownie nie udaje się przyłapać braci którzy stwierdzają, że był to najlepszy dzień La-zimy.

Zakończenie Edytuj

Pod koniec na ekranie ukazują się zdjęcia z odcinka. W tle leci piosenka La-Zima od fragmentu "Na nartach dziś zjeżdżamy".

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

103B-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Izabela: La-Zimę?
Ferb: Znaczy przeczący logice amalgamat lata i zimy.

Co robicie? Edytuj

Izabela: Cześć Fineasz.

Fineasz: Cześć Izabela.
Izabela: Co dziś robicie?

Fineasz: Robimy La-Zimę.
Lawrence: No co, wy chłopaki myślicie robić dzisiaj?
Fineasz: W taki gorąc myślenie nie działa.

Fineasz: Ach, śnieg w lipcu. Jasne, wiem co będziemy dziś robić!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fretka: Lód z niebieskimi węglowodanami? Koszmar.
Fineasz: Może Pepe ma ochotę. Ej, gdzie jest Pepe?

Pepe staje w zwiniętym wężu ogrodowym. Odkręca zawór z wodą, po czym wpada w rurę prowadzącą do swojej kryjówki .

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Fineasz: Może Pepe ma ochotę.
Koniec piosenki "La-Zima"
Fineasz: A może to jest Zi-Lato.
Dundersztyc: Z chwilą w której przekroczy ten próg, Pepe Pan Dziobak zginie.
Dundersztyc: ...z moim topinatorem 6-5000. I jak, kapujesz teraz?
Linda: Szczęście, że kupiliśmy zapasowe opony.
Fineasz: Przejeżdżają obok bobsleju Heja Bob, wybacz Bob, spoko Bob, żegnaj Bob. Hop, hopsa. No i jazda! To jest bobslej. Wylatują w powietrze Ej, widziałeś Fretkę?
Izabela: Ej słuchajcie. Mama ma gorącą czekoladę.
Fretka: Mamo! Tato! Pośpieszcie się. To mieszanka lata i zimy. Czyli La'zima.
Lawrence: To raczej powinno być Zi-Lato.

Inne informacje Edytuj

Aluzje Edytuj

  • Kiedy Agent P szkicuje Majora Monograma, rysunek przypomina styl Matt'a Groeninga, twórcy Simpsonów i Futuramy.
  • Niania McPhee -scena, kiedy w lecie na weselu zaczął padać śnieg wyczarowany przez nianię.

Błędy Edytuj

  • ERROR Buford has no skull logo.png

    Buford bez czaszki i zęba oraz Jeremiasz w tłumie klaszczących

    Na początku odcinka Ferb zjada kawałek śniegu, lecz ten dalej zostaje na swoim miejscu.
  • Podczas oklasków dla braci z koszulki Buforda znika czaszka, nie widać też jego zazwyczaj wystającego zęba.
  • Kiedy Fretka próbuje dostać się na górę, pada śnieg. Nie powinno mieć to miejsca, ponieważ La'Zima została zrobiona przez Fineasza i Ferba maszynką Lawrence'a.
  • Kiedy Fretka zostaje trafiona deską snowboardową Fineasza i Ferba, jest za Ferbem, a powinna być z przodu.
  • Gdy Fretka z braćmi wylądowała na podium, Jeremiasz stał za nimi i miał zamknięte oczy, chwilę później stał z grupą ludzi bijących brawo przed podium.

NawigacjaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki