Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Lemoniada

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek

Lemoniada
049.jpg
Buford jako barman w barze z lemoniadą
Sezon 2
Kod produkcji 231B
W kolejności emisji 101
Tytuł oryginalny The Lemonade Stand
Fabuła May Chan
Scenariusz i
scenografia
Aliki Theofilopoulos Grafft
Antoine Guilbaud
Reżyseria Jay Lender
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2010-09-07 7 września 2010
Międzynarodowa premiera 2010-06-14 14 czerwca 2010
Połączone z
"Burmistrz Fretka"

Fineasz i Ferb zastanawiają się co zrobić w następny dzień. Fretka nieumyślnie nasuwa im myśl zbudowania stoisk z lemoniadą. Przyjaźń Fretki ze Stefą zostaje zachwiana.

Fabuła Edytuj

Kłótnia.jpg
Odcinek rozpoczyna się słowami Fineasza, który chce wraz z bratem zbudować kolejkę na Marsa. Fretka ubolewa nad tym, że jej bracia nie mogą robić tego, co ich przeciętni rówieśnicy np. dłubać w nosie lub sprzedawać lemoniadę. Chłopcom spodobał się pomysł siostry i zamiast wcześniejszego pomysłu chcą zbudować stragan z lemoniadą. W międzyczasie Stefa przychodzi do Fretki, a ta mając do wyboru włóczenie się z najlepszą przyjaciółką i przyłapanie braci wybiera to drugie. Przez to kończy się ich przyjaźń.
Robot.jpg
Chłopcy przedstawiają swój pomysł Fretce, a ta oświadcza, że nareszcie może mieć chwilę dla siebie. Nie wie jednak, że za wszystko odpowiada wielki robot, który produkuje lemoniadę. Niestety okazuje się, że Fretka nie ma zbyt wielu przyjaciół. W swojej książce telefonicznej ma tylko Stefę, z którą jest pokłócona i nie chce jej znać, Jeremiasza, z którym przecież nie może plotkować o Jeremiaszu, Jenny, która ma już w planach ratowanie gołębi, mamę, z którą przecież się nie powłóczy, oraz Buforda, którego zaraz usunęła z listy kontaktów.
Hydraulik.jpg
Pepe tak jak zawsze przychodzi do Dundersztyca, jednak tym razem w przebraniu hydraulika. Udaje, że naprawia zepsuty młynek pod zlewem Dundersztyca, jednak za chwilę wychodzi spod przebrania i ujawnia swoją prawdziwą postać. Gdy Dundersztyc dowiaduje się o tym, że hydraulik okazał się być jego nemezis, łapie go w pułapkę z papieru toaletowego. Przedstawia mu również plan, co ma zamiar zrobić z taką dużą ilością papieru. Okazuje się, że zrobił Zadropapieroinator, który zamienia każdy rodzaj papieru na ostre jak brzytwa pociski i wystrzeliwuje je w nic nie podejrzewający Okręg Trzech Stanów. Wszystko stworzył po to, aby sprzedać jak największą ilość plastrów samoprzylepnych Dundersztyca, które są 'wspaniałe' i drogie i zarobić na nich tryliony.
Lemoniada.jpg
Fretka zasmucona spaceruje po Danville, nie zauważając wszędzie rozwieszonych reklam lemoniady Fineasza i Ferba. Wchodzi do baru i rozmawia z Bufordem, który uświadamia jej, że jeżeli Stefa jest jej najlepszą przyjaciółką, to powinna ją przeprosić, a ta jej wybaczyć. Wybiegając ze sklepu zauważa Stefę idącą po chodniku, przechodzącą koło sklepu z lemoniadą Fineasza i Ferba,a za chwilę swoją mamę.

Musi wybrać, przeprosić i pogodzić się z najlepszą przyjaciółką, czy donieść mamie o wynalazku chłopców. Oczywiście wybiera najlepszą przyjaciółkę.

Zgoda.jpg
Pepe uwalnia się z pułapki, po czym walczy na papier z Dundersztycem. Dundersztyc chce strzelić do Pepego z inatora, ale przykleja się do lepu na muchy. Z inatora wylatuje tylko jeden skrawek. Pepe wkłada do Zadropapieroinatora przepychacz, a ten wybucha wyrzucając z siebie setki małych skrawków lecąc prosto na Dundersztyca. Pepe odlatuje na łabędziu z papieru.

Vanessa przychodzi do domu swojego ojca z kwaśną lemoniadą, ale nagle potyka się o papier i wylewa wszystko na Dundersztyca. Wystrzelony przez inator Dundersztyca skrawek papieru zadrapuje robota Fineasza i Ferba, podczas gdy ten akurat wyciska kolejną cytrynę. W ten sposób kończy się sok. Kiedy mama przyjeżdża do domu, Ferb dwa razy klaska, a robot chowa się pod ziemię.

Zakończenie Edytuj

Piosenka Najlepsza przyjaciółka

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

The Lemonade Stand title card.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Linda: Cześć chłopcy! Co dziś ciekawego robiliście?
Ferb: Zwyczajne, przeciętne, dziecięce rzeczy.

Co robicie? Edytuj

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fretka: Oby to nie był przyrząd do dłubania w nosie... Miałeś szczęście.
Fineasz: Ej! Gdzie jest Pepe?

O, tu jesteś, Pepe Edytuj

Fineasz: O, tu jesteś, Pepe!

Wejście do kryjówki Edytuj

brak

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Fineasz: Ferb, po naszej długiej, zażartej dyskusji zgadzam się.
Fretka: Oby to nie był przyrząd do dłubania w nosie...
Fretka: Nie bardzo mogę teraz wyjść, no wiesz, bo ja mam tutaj dwóch małych urwisów do przyłapania, rozumiesz mnie, prawda?

Stefa: Nie, nie rozumiem cię, umawiałyśmy się od trzech tygodni, dla nastolatki to jak cztery lata!

Fretka: Oni mają kątomierze!
Dundersztyc: Co z Ciebie za hydraulik? Dziobak hydraulik? Pepe Pan Dziobak hydraulik? Pepe Pan Dziobak!
Dundersztyc: Wiem, że to dużo papieru, a chciałbyś się może dowiedzieć co planuję z nim zrobić?
Jenny: Wybacz, ale nie mogę. Idę na wiec, żeby ratować gołębie. Ratujmy gołębie!

Inne Informacje Edytuj

  • Jenny ma inny wygląd niż zwykle.
  • Jest to pierwszy odcinek gdzie Stefa i Fretka kłócą się ze sobą.
  • Jest to pierwszy z odcinków, gdy Fineasz i Ferb mają długą argumentację w planowaniu projektu.
  • W produkcji jest to 100 odcinek.

Aluzje Edytuj

Błędy Edytuj

  • W czasie piosenki Najlepsza przyjaciółka, kiedy Fretka przechodzi obok sklepów z lemoniadą Fineasza i Ferba, można zobaczyć 2 billboardy, na których Fineasz ma zielone włosy.

Poprzedni:
"Burmistrz Fretka"

Odcinki

Następny:
"Rycerze w kosmosie"

Więcej w Fandom

Losowa wiki