FANDOM

Ikona odcinek

Odbywa się koncert gwiazd z lat osiemdziesiątych. Linda jedzie na niego (gdyż była kiedyś wielką gwiazdą Lindaną) razem z Fretką. Lawrence martwi się, że żona się nim znudzi. Fineasz i Ferb przebierają go za Maxa Modema. Dundersztyc chce zawładnąć Okręgiem Trzech Stanów jako król kosmitów.

Fabuła Edytuj

Pewnego ranka Fineasz i Ferb wraz z siostrą Fretką oglądają program telewizyjny pt. "Jak żyją dziś?". W programie jest wspomniana autorka piosenki "Jestem Lindana i chce bawić się", czyli ich mama Linda. Fretka

rozpoznaje w niej swoją mamę. Córka z krzykiem biegnie do kuchni, żeby jej wyrzucić, że nigdy jej o tym nie mówiła. Linda mówi, że było miło, ale było to dawno temu i zrezygnowała, aby założyć rodzinę. Fretka jednak nie bardzo to rozumie. Wtedy Fineasz podaje mamie telefon, ponieważ ktoś dzwoni w sprawie koncertu z lat 80, była Lindana nie jest jednak zdecydowana. Wtedy, Fretka przekonuje ją, że jest to dobry pomysł i proponuje, aby razem wzięły w tym koncercie udział. Mama zgadza się. Wszyscy życzą Fretce i Lindzie powodzenia, jednak mąż tej drugiej robi to dość niepewnie.
Candace in Limo

Scena zmienia się: Linda siedzi w długiej białej limuzynie i mówi do Fineasza, Ferba i Lawrence'a, którzy stają na chodniku obok samochodu, że obiad w piekarniku i wystarczy go podgrzać. Wtedy otwiera się zasuwany dach w limuzynie wygląda z niego Fretka i krzyczy "Rock'n'roll!". Samochód odjeżdża z piskiem opon. Zmartwiony tata Ferba wzdycha i mówi, że wiedział, że ten dzień prędzej czy później nadejdzie. Na zapytanie Fineasza, o co właściwie mu chodzi, mówi, że martwi się iż w oczach Lindy jest ofermą w porównaniu do słynnych wokalistów, których na koncercie spotka ich mama i idzie w stronę domu. Fineasz i mówi do Ferba, że tata może i jest trochę przestarzały, ale to nie szkodzi, bo dawniej każda oferma mogła zostać gwiazdą. Ferb na to, że wie, co będą dzisiaj robić. Jego przyrodni brat zauważa, że nie ma z nimi Pepe.

Tymczasem okazuje się, że dziobak nadal siedzi na kanapie. Jednak za chwilę zrywa się z niej, zakłada kapelusz i gdy jedna z poduszek wersalki obraca się, dziobak wlatuje do bazy wraz kilkoma monetami i banknotami. Major Monogram wita go i mówi, że Dundersztyc bawi się hula-hop. Dziobak robi dziwną minę i odlatuje dzięki wyrzutni i paralotni zamontowanej w plecaku. Ląduje w Spółce Zło Dundersztyca, dokładnie w środku żółtego hula-hop. Heinz wita się z nim i zaprasza
Ferb 80's music set
do zabawy, sprytnym sposobem unieruchamia dziobaka. Przedstawia Pepe swój nowy wynalazek - Kosmitoinator, po czym objaśnia, że jest to projektor, który wyświetli w centrum miasta hologramowy obraz kosmitów. Dundersztyc zamierza przejąć w ten sposób władzę nad Okręgiem Trzech Stanów.

Tymczasem Fineasz i Ferb opracowali już kostium i nazwę dla ich taty - to Max Modem. Lawrence przyznaje, że podoba mu się ten strój, lecz ma wątpliwości, czy plan wypali skoro nikt wcześniej nie słyszał o nim. Fineasz wyjaśnia, że nie chcą z niego zrobić gwiazdy, lecz byłą gwiazdę, a to już łatwiejsze.

Przenosimy się do Areny Danville, gdzie Linda i Fretka przybyły, by przygotować się do koncertu. Córka jest wniebowzięta, zna połowę z tych ludzi z gazet. Razem ze swoją mamą idą na sesją upiększającą, a później - zdjęciową. W tle słychać piosenkę Ja, Lindana.

W tym czasie Heinz Dundersztyc pokazuje Pepe swój kostium kosmity.

Heinz in Alien Custom

Zakończenie Edytuj

Fragment piosenki pt. Ona kosmitką jest.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

232B-tytułowy

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Ferb: Fineasz, już wiem co będziemy dzisiaj robić.
Fineasz: Tak, wiem że wiesz.

Co robicie? Edytuj

brak

Fineasz: Tak, wiem że wiesz.

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: Ej! Gdzie jest Pepe?

Pepe przechodzi do swojej kryjówki przez kanapę.

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Fretka: Mówiłaś że jesteś Lindana i chcesz bawić się!
Linda: Cóż, teraz jestem Linda i chcę zrobić obiad.

Inne informacje Edytuj

  • Jest to pierwszy odcinek, gdzie Ferb mówi kwestię: "Wiem co będziemy dzisiaj robić!"
  • Linda po raz pierwszy przyznaje, że była kiedyś piosenkarką - wcześniej to ukrywała przed Fineaszem i Ferbem.
  • Dundersztyc buduje robota, który nie rozpoznawał Pepe bez kapelusza.
  • Jest to pierwszy z odcinków, gdzie Lawrence śpiewa sam.
  • W tym odcinku dowiadujemy się, że Lawrence umie grać na klawiszach.

Aluzje Edytuj

  • Cyndi Lauper - Linda jako Lindana wyglądała zupełnie jak Cyndi Lauper.
  • Michael Jackson - Lawrence jako Max Modem miał kostium przypominający kostium Michaela Jacksona typu "Thriller" na niebiesko.

Błędy Edytuj

FerbsInvisibleBlink

Przezroczyste oko Ferba

  • Kiedy Fineasz mówi do mamy, żeby zadzwoniła do swojego agenta, jedno oko Ferba jest przezroczyste.
  • Oczy Pepe zmieniają kolor.

Poprzedni:
"Labirynt"

Odcinki

Następny:
"Burmistrz Fretka"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki