FANDOM

Ikona odcinek
Wiesz, według mnie przede wszystkim źle się do tego zabierasz. Nie skupiaj się na chłopcach. Skup się na ich wynalazku. Jeśli dowiesz się gdzie znikają - będziesz mogła zabrać tam mamę i wreszcie pokażesz jej dowody.

Stefa

Fretka namawia chłopców aby pomogli jej sprawdzić co sprawia, że ich wynalazki znikają. Chłopcy budują wielki wynalazek i wspólnie z przyjaciółmi i siostrą zaczynają go pilnować. Dundersztyc buduje uniewidzialniator, który trafia w wynalazek chłopców.

Fabuła

Snapshot20111209171055
Fretka znowu próbuje przyłapać braci, ale ich wynalazki zawsze znikają. Stefa radzi jej, by skupiła się na ich wynalazku. Okazuje się, że Fineasz i Ferb też chcieliby wiedzieć, co się dzieje z ich wynalazkami. Ustalają, że chłopcy coś zbudują, a dziewczyny będą pilnować tego czegoś. Budują oni Wielki i Oczywisty Symulator.

Tymczasem Pepe dowiaduje się, że Dundersztyc buduje Uniewidzialniator.

Izabela, Buford i Baljeet także dowiadują się, że bracia budują coś, co dziewczyny obserwują, i dołączają się do pilnowania projektu.

Snapshot20111209171009
W tym czasie Dundersztyc łapie Pepe i opowiada mu, że planuje strzelić promieniem niewidzialności w dziewczynki z zastępu Ogników, by nie musieć na nie patrzeć, kiedy chcą mu sprzedać herbatniki.

Z kolei w ogródku chłopców stoi gotowy symulator. Fretka, Stefa, chłopcy i Ogniki obserwują go.

Pepe uwalnia się z pułapki przy użyciu niewidzialnego pilnika. Zaczynają oni walczyć przy użyciu Uniewidzialniatora (czyt. sami przez niego przechodzą i przerzucają przez niego rzeczy w celu uderzenia przeciwnika).

Fretka przypomina sobie, że wynalazki chłopców znikają dopiero po użyciu, dlatego każe dzieciakom przejechać się na nim.

Snapshot20111209171846
Pepe i Dundersztyc ciągle walczą. W pewnym momencie Pepe wskakuje na inator i kieruje (przypadkiem) jego promień na wynalazek chłopców, który uniewidzialnia się w momencie, kiedy Linda przyjeżdża pod dom i wszyscy spoglądają w jej kierunku. Uniewidzialniator strzela w symulator jeszcze parę razy, więc Fretka dochodzi do wniosku, że w podjeździe ukryty jest czujnik, który ukrywa i pokazuje wynalazki chłopców. Linda parkuje od frontu, a wtedy Uniewidzialniator ostatni raz strzela i uniewidzialnia wynalazek chłopców. Fineasz orientuje się, że ich wynalazek wciąż istnieje, ale jest niewidzialny. Fretka biegnie po farbę, by chlusnąć nią na symulator.
Snapshot20111209172147
Tymczasem Dundersztyc wciska przycisk, który zmienia Uniewidzialniator w Dezintegrator. Jego promień trafia w konstrukcję Fineasza i Ferba oraz w centralę sterującą inatorem, co go niszczy.

Fretka chce pokazać mamie symulator i chlusta na niego farbą, jednak nic już tam nie ma i opuszcza je na ziemię.

Zakończenie

brak

Scenariusz

Piosenki

Galeria

Nawet nie mrugnij początek

Stałe elementy

Za młody na...

brak

Kwestia Ferba

Ferb: Wszyscy na to patrzyliśmy. Ale według teorii kwantowej już sama obserwacja eksperymentu zmienia jego wynik.
Fretka: Teraz to mówisz...

Co robicie?

Izabela: Cześć Fineasz, co robicie?

Fineasz: Budujemy wielki i oczywisty symulator.
Izabela: Super, kiedy jazda?

Fretka: Nikt na niczym nie jeździ, mamy go obserwować!

Gdzie jest Pepe?

Fineasz: Ej, gdzie jest Pepe ?

Wejście do kryjówki Pepe

Pepe wchodzi do budki opatrzonej neonami, migającymi lampkami i muzyczką rodem z kasyna.

Dżingiel zła

brak

Pamiętne cytaty

Stefa: "Chłopaki też są ludźmi. Jeśli któryś ci się podoba - poczuje się pewniej, jeśli będzie mógł mówić o sobie". Dobra, pogubiłam się przy słowach, że chłopaki też są ludźmi.

Fretka warczy wyglądając przez okno

Stefa: Fretka, w tym artykule wyraźnie piszą, żeby nie warczeć psychopatycznie. Chłopcy czują się wtedy niepewnie.
Buford: Co mam teraz w planach?

Baljeet: Teraz robisz ze mnie torbę podróżną...

Buford: Dobra!
Dundersztyc: Chcesz pewnie wiedzieć do czego on mi jest potrzebny, prawda? Kojarzysz zapewne chwile, kiedy te urocze dziewczynki z zastępu Ogników przychodzą, żeby sprzedać herbatniki czy co innego. Zapominasz opuścić rolety, więc gdy stają przy drzwiach, to od razu cię widzą. Widzą, że oglądasz sobie telewizję, lub nie wiem co. I nie możesz udawać, że cię nie ma w domu, bo cię widzą. Patrzą tym swoim błagalnym wzrokiem, zaczynasz czuć się winny i… wymyśliłem, że strzelę w nie promieniem, żeby nie musieć na nie patrzeć.
Dundersztyc: Sam tego chciałeś! Nie mam innego wyjścia jak otworzyć właz i wypuścić niewidzialnego tygrysa! Cisza Hmm… Czy czujesz jakieś gryzienie albo odrapanie? Pytam ponieważ… Aaaa… ach… Do tyłu! Aaa! Masz się cofnąć! Ech, gdzie ty jesteś, żebym mógł cię trafić tym batem! Do tyłu, powiedziałem! Do tyłu i to już! Do tyłu!
Buford: Ja mogę zmienić plany.
Baljeet: Ja kiedyś mogłem...
Fretka: Najwyraźniej w podjeździe jest ukryty jakiś czujnik! Tylko gdzie?! Przecież musi gdzieś tu być!

Dzieci: Znów jest!
Fretka rusza się na podjeździe a Uniewidzialniator trafia raz za razem w wynalazek chłopców.
Dzieci: Znów jest!
Dzieci: Zniknął!
Dzieci: Znów jest!
Dzieci: Zniknął!
Dzieci: Jest!
Dzieci: Zniknął!
Dzieci: Jest!
Dzieci: Zniknął!

Linda: Fretka, widzę, że masz jakieś porachunki z podjazdem, więc zaparkuję od frontu…

Inne informacje

  • Na początku piosenki Patrzymy i czekamy Fineasz i Ferb grają na akustycznych gitarach, później na elektrycznych, a na końcu znów na akustycznych.

Powiązanie z serią

Aluzje

Błędy

  • Mimo iż piosenka jest o nie mruganiu, inni i tak mrugneli.
  • Gdy Fretka wylewa na ziemię pomarańczową farbę w pózniejszych scenach nie widać tej farby na ziemi..

Nawigacja