FANDOM

Odcinek

Irving obiecuje Albertowi, że udowodni jak fantastyczni są Fineasz i Ferb. Jednak chłopcy idą na maraton kosmicznych przygód i Irving nie może pokazać Albertowi jednego z ich wynalazków. Baljeet i Bufod postanawiają mu pomóc, w tym celu wyświetlają holgram wieży Eiffla i przebierają się za chłopców. Dundersztyc planuje pomniejszyć wszystkie słynne budynki na świecie by użyć ich do swojej nowej zabawkowej kolejki. Fretka chce przyłapać Irvinga, Baljeet'a i Buforda.

Fabuła Edytuj

640px-ItsGonnaBeAwesome.jpg
Gdy Fineasz i Ferb budzą się z rana, Fineasz oświadcza, że pójdą dziś na festiwal ich ulubionych filmów science-fiction.

Tymczasem Irving Du Bois siedzi w swoim pokoju, kiedy jego starszy brat Albert wchodzi wyważając drzwi i widząc na ścianach w całym pokoju młodszego brata przeróżne zdjęcia Fineasza i Ferba, pyta kim oni są. Irving tłumaczy, że ów chłopcy są "najczadowszym przeciwieństwem ogólnogalaktycznego ogłupienia". Albert jednak nie wierzy mu mówiąc, że Irving ma obsesję, a zdjęcia, które zrobił różnym wynalazkom Fineasza i Ferba, to zwykły fotomontaż. Młodszy brat tłumaczy mu, że ten nie ma racji i żeby spotkali się w domu Fineasza i Ferba w południe, to wszystko mu udowodni. Albert zgadza się.

Tymczasem Pepe jest w swojej bazie. Major Monogram tłumaczy mu, że wprowadził krótszy sposób podawania wiadomości i każe dziobakowi powstrzymać Dundersztyca, ponieważ ten znów coś kręci. Pepe rusza na misję.

Fineasz i Ferb idą z tatą do kina, więc Irving nie zastaje ich w domu. Wtedy Buford i Baljeet tłumaczą mu, gdzie są bracia. Irving załamuje się, ponieważ jego brat jutro już wyjeżdża i nie zdąży udowodnić mu, co potrafią Fineasz i Ferb, więc zostanie uznany za oszusta. Nagle Baljeet wpada na pomysł. Otóż Fineasz i Ferb kiedyś zrobili dla niego projektor, którym można wyświetlić ich wynalazki za pomocą hologramu. Irvingowi podoba się ten pomysł, bo wie, że nie będzie to oszustwem ponieważ oni naprawdę kiedyś zbudowali te wynalazki. A kiedy przypomina sobie, że Albert będzie też pewnie chciał poznać Fineasza i Ferba przebiera za nich Buforda i Baljeet'a.

640px-Doofenshmirtz Choo Choo.png
Tymczasem w Spółce Zło Heinz bawi się swoją kolejką. Mówi Pepe Panu Dziobakowi, że jego nowe hobby to miniaturowe modele szyn, dworców, ławeczek itd. Tłumaczy mu, że kiedy był mały ojciec też miał taką makietę, ale nie pozwalał mu się nią bawić. Teraz kiedy kupił sobie własną, zauważył jednak że tanie modele są kiepskiej jakości i postanowił przemierzyć cały świat i zmniejszy wszystkie największe dzieła architektury i umieści je na swojej makiecie za pomocą zmniejszatora.

Kiedy Albert przychodzi do domu Fineasza i Ferba i widzi ogromną wieżę Eiffla (która była tylko wyświetlonym hologramem) mówi Irvingowi, że jest ona niesamowita. Następnie wita się z Fineaszem i Ferbem (czyli Bufordem i Baljeet'em, którzy byli za nich przebrani). Mówi także, że wszystko co mówił z rana o braciach, odwołuje. Irving nie może w to uwierzyć. Kiedy do ogródka wchodzi Izabela, od razu poznaje Buforda i Baljeet'a. Jest lekko skołowana, ale kiedy Irving tłumaczy jej wszystko na ucho, rozumie i zaczyna się zachowywać normalnie.

Tymczasem Dundersztyc przelatując nad Egiptem zmniejsza Sfinksa swoim zmniejsztorem .

Fretka jest w swoim pokoju i słucha muzyki. Nagle za oknem zauważa Fineasza i Ferba, Irvinga, Alberta i Izabelę, którzy stoją pod wieżą Eiffla. Jednak po krótkiej chwili zdaje sobie sprawę, że to nie są jej bracia, tylko przebrani Buford i Baljeet. Postanawia zadzwonić do ich mam, do mamy Irvinga i do swojej też. W tym czacie Dundersztyc ma już dużo pomniejszonych dzieł architektury i mówi, że tyle mu wystarczy i wraca do domu żeby zacząć zabawę. W ogródku Fineasza i Ferba tymczasem Albert żegna braci i mówi, że już pójdą. Tymczasem Pepe uwalnia się z pułapki Dundersztyca za pomocą zmniejszonego Big Bena i zaczyna z nim walczyć. Albert i Irving wracają do domu rozmawiając. Irving bardzo dziwi się, że jego brat nie zorientował się, że wszytko to było udawane i w końcu mówi mu, że to nie byli prawdziwi Fineasz i Ferb, a wieża Eiffla to był zwykły hologram. Albert jednak nie wieży mu, więc Irving proponuje by tam wrócić. Albert zgadza się. Tymczasem Izabela, Buford i Baljeet wracają do domu, a Baljeet zabiera ze sobą projektor.

W tym czasie Pepe Pan Dziobak walczy z Dundersztycem. Nagle z pudełka wypada pomniejszona wieża Eiffla, Dundersztyc łapie ją a Pepe strzela w nią i Doktora ze zmniejszatora, tym samy powiekszając wieżę, a zmniejszając Dundersztyca. Normalnych już rozmiarów wieża Eiffla, spada do ogródka Fineasza i Ferba. Irving tym czasem wróciłrazem z Albertem i nie rozumie nieczego, kiedy wieża Eiffla, przed chwilą będąca jeszcze hologramem, nagle stała się prawdziwa. Albert zadowolony, zabiera Irvinga z powrotem do domu. Tymczasem przyjeżdżają wszystkie mamy, do których dzwoniła Fretka. Dziewczyna prowadzi je do ogródka. W tym czasie zmniejszonego Dundersztyca, Pepe chowa pod kapelusz i zmniejsza ponownie wieżę Eiffla i zabiera ją z ogródka. Wtedy Fineasz i Ferb wracają z kina. Fretka zastając w ogródku już prawdziwych braci, myśli, że do dalej Buford i Baljeet i próbuje z nich zdjąć kostiumy. Mama Baljeet pyta Lindę, czy to się często zdarza, ta odpowiada, że bardzo często i zaprasza wszystkich na herbatę i ciasteczka. Tymczasem Dundersztyc pod kapeluszem Pepe, pyta się go czy teraz odwiezie na miejsce wszystko co on zmniejszył, a dziobak ucisza go uderzając w kapelusz, a Dundersztyc przeklina Pepe.

Zakończenie Edytuj

brak

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

228A-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Fineasz: Kosmos przygód, kosmiczny...e

Wiesz co Ferb?
Ferb: Kończymy z tym.

Fineasz: Tak, bardzo chętnie.

Co robicie? Edytuj

Izabela: Wchodzi do ogródka. Cześć Fineasz, cześć Ferb? Słuchajcie, co dziś robicie? Podbiega do niej Irving i mówi jej na ucho cały plan. O, dobrze! Co dziś robicie?

Albert: Budują coś na żywo, własnoręcznie!
Baljeet: Buford położył książkę na ich budowli. Nieźle!
Albert: Prostota konstrukcji uwydatnia pomysłowość projektu.

Irving Du Bois: Naprawdę?! Że uwydatnia pomysłowość? ...a dobra!

Fineasz: Ej Ferb! Wiem co będziemy dzisiaj robić! Pójdziemy na festiwal filmów sci-fi! Będzie super kosmicznie!
Baljeet: Witaj, sądzę, że wiesz co będziemy dzisiaj robić.
Buford: Dobry! Pochodzę z Anglii i nie mówię dużo.

Gdzie jest Pepe? Edytuj

brak

brak

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Inne informacje Edytuj

  • Dundersztyc już po raz drugi jest mały przez swój inator ("Zagrajmy w Quiz").

Aluzje Edytuj

  • Ratatuj - Pepe chowa Dundersztyca pod kapeluszem tak samo, jak w tej Disney'owskiej produkcji.

Błędy Edytuj

Podczas gdy Irving rozmawia z Albertem na zdjeciu Fineasz ma zielone ,a Ferb pomarańczowe włosy

Poprzedni:
"Wielki dzień Fretki"

Odcinki

Następny:
"Przyłapiaczki"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki