FANDOM

Odcinek

Już wiem! Z pozostałych części zrobimy wynalazkową zapiekankę.

Fineasz

Fineasz i Ferb tworzą nowy wynalazek, używając części ze swoich poprzednich projektów. Gdy Fretka próbuje ich przyłapać, mama jest zbyt zmęczona pieczeniem placków cały dzień i nie potrafi odkryć, co córka chce jej pokazać. Dundersztyc zamierza popsuć wzrok wszystkich w Okręgu Trzech Stanów.

Fabuła Edytuj

Buford i Baljeet próbują dowiedzieć się, co jedzą wegetariańskie zombie, wtedy pojawia się Izabela pytając chłopców co robią. Fineasz mówi o recyklingu i próbuje coś zrobić ze starymi wynalazkami. Zainspirowany uwagą Buforda, Fineasz decyduje się zrobić "wynalazek-zapiekankę", wrzucając wszystkie ich stare części w jeden gigantyczny wynalazek. Kiedy bohater pyta się o Pepe, w odpowiedzi pokazuje się Parry Gripp. Fineasz wyjaśnia mu że miał na myśli swojego dziobaka.

S04E07 Pepe je ciasto.png
W tym czasie pani Flynn-Fletcher zmusza Pepe do jedzenia jej nieudanych placków na imprezę charytatywną. Lawrence przychodzi do żony, aby poćwiczyć przemówienie. ale Linda prosi go, aby poćwiczył przy Fretce. Po spalanie kolejnego ciasta, Linda również zastanawia się ,,gdzie jest Pepe?", ale znów pojawia się Parry, który ze smutkiem domyśla się, że chodziło jej o zwierzaka.

Pepe wchodzi do swojej kryjówki, w której Major Monogram informuje go, że ma urodziny. Kiedy Pepe odmawia ciasta, Monogram informuje go, że Dr Dundersztyc dostaje mnóstwo pieniędzy na konto bankowe. Nagle Carl pojawia się na ekranie i łączy się ze wszystkimi agentami O.B.F.S, aby zaśpiewać piosenkę urodzinową. Pepe wymyka się na zewnątrz.

Lawrence zanudza Fretkę mową o plemieniu czczącym dziobaki. Ona mówi do ojca, że musi pomóc znajomym robić ludzką piramidę i sugeruje tacie aby poprawił odbiór wizualny.

S04E07 Więziony Pepe.jpg
Pepe po wejściu do spółki Dundersztyca natychmiast zostaje uwięziony w okulistycznym krześle. Doktor wyjaśnia, że wynalazł technologię, która jest do korekcji wzroku i zdobywa pieniądze z licencji na niego. Jednak on jest zdenerwowany, że wynalazł coś dobrego i tworzy urządzenie psujące wzrok trafionym osobom, które będą musiały iść do okulisty. Dzięki temu zdobędzie pieniądze na zło. Po zakończeniu wyjaśnień, Heinz strzela w Pepe. Po zapytaniu jak widzi, Pepe po prostu wzrusza ramionami. Dundersztyc trafia siebie, aby upewnić się, że to działa. Dzięki temu doktor stwierdza, że "widzi, że nic nie widzi". Dziobak uwalnia się z krzesła i atakuje wroga, ale nie trafia.

W ogrodzie, Irving dołącza do innych dzieci, które przynoszą mnóstwo starych rzeczy, np. starą bluzę, którą można powiększyć do rozmiaru spadochronu lub spadochron, który można skurczyć do rozmiaru bluzy). Kiedy Fineasz zauważa, że szkoda że Pepe tego nie widzi, Parry Gripp znów pokazuje się i zaczyna śpiewać z dziećmi piosenkę Ogrodowy miszmasz.

Tymczasem, Dundersztyc i Pepe próbują walczyć, ale żadne z nich nie widzi drugiego.

S04E07 Dzieci w ogrodzie.png
Dzieci testują wynalazek. Fineasz z Ferbem mówią, że była to wspaniała zabawa. Parry zgadza się z nimi i odchodzi.

Dundersztyc zauważa, że nie powinien testować wynalazku na sobie, w ten niezamierzony sposób pozwala Pepe podążać za swoim głosem i z powodzeniem dać się trafić. Doktor przypomina sobie, że przy drugim trafieniu wzrok mu się wyostrzy, ale po drodze do swojej maszyny wpada na wiadra. Linda dalej spala placki i próbuje dać jeden torbie chleba podobnego do dziobaka. Nagle chleb zaczyna tańczyć, a torty śpiewać. W akcie desperacji, Linda dzwoni do Fretki, aby ta jej pomogła, bo zaczyna widzieć dziwne rzeczy. Fretka, myśląc że Linda zobaczyła co robią jej bracia natychmiast biegnie do domu, zrzucając z siebie ludzką piramidę.

Całkowicie wycieńczona, Linda odwraca się do Lawrence'a, który jest ubrany jako dziobak i naśladuje plemienne rytuały. Linda wychodzi załamana, a Lawrence decyduje się poprawić swoje przemówienie jeszcze bardziej i skręca łokieć przy podkreśleniu tego słowa.

S04E07 Fretka i jej mama.jpg
Linda wychodzi na zewnątrz w nadziei, że świeże powietrze ją rozbudzi, ale nagle widzi wynalazek chłopców.

W tym samym czasie, Dundersztyc odmierzając trzy kroki od wynalazku spada z balkonu, a inator strzela w głąb miasta. Pepe strzela do siebie samego, aby naprawić swój wzrok, a następnie używa pręta od jego pułapki, aby rozbić maszynę. Fretka przygotowując się na wielką wpadkę braci, wchodzi do ogródka i zostaje trafiona promieniem doktora. Linda pyta, czy Fretka widzi to, co ona. Córka patrzy i mówi, że nic nie widzi, a matka idzie się położyć.

Dundersztyc ląduje nad wejściem do gabinetu okulisty. Chłopiec w bejsbolówce, wychodzi mówiąc, że wszystko widzi. Jego ojciec doprowadza do furii Heinza, mówiąc, że twórca tej maszyny musi być dobrym człowiekiem.

Tymczasem, Lawrence rozpoczął swoje przemówienie, wciąż w przebraniu dziobaka. Człowiek na widowni zastanawia się dlaczego ręka Lawrence'a jest w gipsie, ale osoba siedząca obok zauważa, że to go powinno najmniej martwić.

Zakończenie Edytuj

Czując się lepiej po drzemce, Linda wygląda na zewnątrz i dalej widzi ogródkowy miszmasz chłopców na podwórku. Pani Flynn stwierdzając, że dalej jest z nią źle, wraca do łóżka. Następnie pojawia się pierwsza zwrotka piosenki "Ogrodowy miszmasz"

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

Backyard Hodge Podge - title card.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Parry Gripp: Fajnie było! Ale niestety muszę już zmykać. Na razie!
Ferb: Dziobakiem to on nie jest, ale fajny z niego facet.

Co robicie? Edytuj

Izabela: Cześć Wam. Co robicie?
Fineasz: Rozwiązujemy problemy tego świata.

Fineasz: Ferb, wiem już co będziemy dzisiaj robić! Ej, gdzie jest Pepe?

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Parry Gripp: Jestem tutaj.
Fineasz: To przecież Parry Gripp dla przyjaciół Pepe!
Parry Gripp: Co u Was słychać?
Fineasz: Słychać całkiem nieźle. Ale my, szukaliśmy naszego Pepe Dziobaka.
Parry Gripp: Ups. Przepraszam za nieporozumienie.

Fineasz: Sensacja Internetu Parry Gripp, panie i panowie! No, to gdzie jest nasz Pepe?
Linda: No, cóż, Pepe zdaje się, że czeka cię kolejna por.... Ej, gdzie jest Pepe?

Parry Gripp: Jestem tu!
Linda: Nasz dziobak.

Parry Gripp: Ups, nie chciałem się narzucać.

O, tu jesteś, Pepe Edytuj

brak

brak

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Buford: Chłopaki, możecie rozwiązać za nas fust? No i najchętniej na moją korzyść. Jeśli wegetarianie zostają zombie, to czy zaczynają zjadać ludzi? (Odnosi się o Baljeet'cie) Pan Mądrala wciska mi kit, że nadal by jedli tylko warzywka.

Baljeet: Ale jakby nie było, to wegetarianie.
Fineasz: Na pewno jedli by główki sałaty, barszcz z usztami...
Baljeet: Lub paluszki rybne.

Buford: Marchwiowe nóżki. (Baljeet patrzy na jego z dziwieniem.) Co? Warzywa nie mają nóżek? Gdzie wy kupujecie marchwie?
Fineasz: Sensacja Internetu Parry Gripp.
Dundersztyc: (Dundersztyc uderza krzesło) Panie Dziobaku, kazałeś się wytapiscelować?

Inne informacje Edytuj

  • Kolejny raz Fretka nie widzi wynalazku chłopaków
  • Linda po raz czternasty widzi wynalazek chłopaków.
  • Ten odcinek ma trochę inny wzór niż zazwyczaj gdyż to Linda widzi wynalazek chłopaków, a Fretka w ogóle.

Aluzje Edytuj

  • Żyj i pozwól jeździc - wydarzenie, które Linda piecze ciasta na festyn "Żyj i pozwól upiec" jest parodią filmu/piosenki tytułu.

Błędy Edytuj

Poprzedni:
"Zamiana umysłów"

Odcinki

Następny:
"Dzień Pszczół"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki