Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Opowieści ruchu oporu. Powrót do drugiego wymiaru

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek

S04E21 Ruch oporu i Dundersztyc.jpg
Sezon 4
Kod produkcji 423
W kolejności emisji 219
Tytuł oryginalny Tales from the Resistance: Back to the 2nd Dimension
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 6 grudnia 2014
Międzynarodowa premiera 25 listopada 2014

Nasz wymiar się zmienił. Czuję to w wodzie. Czuję to w ziemi. Czuję to w malutkich kawałkach jabłka w mojej sałatce walfdorskiej. Wiele tego co było kiedyś przepadło. Lecz żyją tacy, którzy pamiętają jak to się stało naprawdę. Jak wiele strasznych rzeczy zaczęło się gdy ludzie o niskich pobudkach zaszli wysoko. Zwycięstwo było bliskie. Ale czasem to co małe może być dobre by potrzymać zło tak jak mały koci kłaczek, który zepsuje ci całą złą kanapkę. Wielkie imperium upadło i upadło coś jeszcze. Zło zostało pokonane i zastąpione miłością do ciuchci. Wkrótce wszyscy odkryli, że życie to coś więcej niż ciężka czujność. Wszyscy oprócz jednej.

— Charlene (drugi wymiar)

Fineasz i Ferb z 2. wymiaru znajdują stary sprzęt sportowy i postanawiają zająć się nieznanym dotąd sportem. Fretka żyje w niepokoju, obawiając się powrotu dyktatury. Zabawę dzieci w parku przerywa atak robotów mrówek-gigantów, którym towarzyszą zamienieni w cyborgi agenci i porywają Pepe. Fretka odkrywa, że zostały one przeprogramowane przez żonę Dundersztyca z drugiego wymiaru. Odwiedza Charlene w jej domu i odkrywa, że Heinz i Charlene wcale nie są rozwiedzeni, tylko udają rozwodników.

Fabuła Edytuj

Odcinek zaczyna się przejściem do drugiego wymiaru przez powiększający się w ciemności okrąg z piorunami. Pokazana jest retrospekcja przedstawiająca wydarzenia w filmie "Podróż w drugim wymiarze" od których minęły 2 miesiące. Dundersztyc siedzi w więzieniu i bawi się parowozem, życie w alternatywnym Danville wraca do normalności po okupacji tyrana. Fretka jednak nadal obawia się powrotu doktora Dundersztyca do władzy. Dzieci znajdują ukryte pod ziemią, niegdyś zabronione, stare piłki i inny sprzęt sportowy, które Lawrence niegdyś schował. Z racji, iż nie ma dłużej sensu ukrywać przedmiotów służących do zabawy, Fineasz i Ferb postanawiają, najzwyczajniej w (normalnym) świecie, zająć się nieznanym dotąd sportem. Major Monogram mówi Fretce żeby poinformowała dawnych agentów o możliwości powrotu do agencji i namawia Fretkę do odpoczynku z racji braku zadań. Później spotyka Izabelę która mówi, że w jej życiu powinno być też miejsce na radość oraz chce by spróbowała lodów w rożku. W tym czasie zabawę chłopców w parku przerywa atak robotów mrówek-gigantów, którym towarzyszą zamienieni w cyborgi agenci, którzy porywają Pepe. Fretka wraz Izabelą niszczy wielkie mrówki. Kontaktuje się z Monogramem, gdyż podejrzewa Dundersztyca, jednak zapewnia on, że nadal jest pilnowany w więzieniu. Fretka dowiaduje się o utracie agentów podczas rządów Dundersztyca. Postanawia odwiedzić Dundersztyca w więzieniu. Okazuje się, że on nie jest odpowiedzialny za ataki w parku. Informuje Fretkę o tym , że odpowiedzialna za to jest jego dawna żona Charlene. W międzyczasie Fineasz i Ferb wraz przyjaciółmi odzyskują Pepe. Dundersztyc zostaje umieszczony w sali przesłuchań w celu przesłuchania go przez Fretkę. Przez groźby zabrania parowozika dowiaduje się o siedzibie jego byłej żony. Zabiera Dundersztyca ze sobą i wraz z Fineaszem wchodzi do apartamentu. W międzyczasie znika Ferb. Odwiedza Charlene w jej domu i odkrywa, że Heinz i Charlene wcale nie są rozwiedzeni, tylko udają rozwodników. Okazuje się, że cyborgi zostały przeprogramowane przez żonę Dundersztyca z drugiego wymiaru, która jest tak samo okrutna jak Dundersztyc dawniej. Charlene wyjaśnia, że przewidziała ich działania i zasadziła pułapkę dzięki której złapie Fretkę i odzyska swojego męża, po chwili przedstawia Fretce najnowszego cyborga czyli przeprogramowanego Ferba. Fretka z Fineaszem zostają uwięzieni i oczekują przeprogramowania na cyborgi. Charlene wraz Heinzem chce odzyskać utraconą władzę. Jednak Dundersztyc nie zamierza być złym dyktatorem gdyż ma parowozik. Charlene wyrzuca przez balkon parowóz Dundersztyca przez co powraca do dawnej działalności. Fretka i Fineasz zostają uwolnieni z celi przez Ferba który udawał cyborga by zmylić czujność Charlene. Ogniki atakują apartament i przeprogramowują cyborgi dzięki czemu przestają być sterowane przez Charlene. Powraca Fretka i atakuje Charlene jednak ona również jest wykwalifikowana w sztukach walki jak Fretka. Jednak Fretka wygrywa pojedynek. W tym czasie pojawia się Vanesaa, która chce porozmawiać z rodzicami. Na koniec obaj uciekają naszym bohaterom dzięki Vanessie i jej chłopakowi.

Zakończenie Edytuj

Środek piosenki I dlatego udajemy, że czas przyszedł rozwód wziąć.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

GaleriaEdytuj

S04E23 Opowieści ruchu oporu. Powrót do drugiego wymiaru.png

Stałe elementy Edytuj

Za młody na...Edytuj

brak.

Kwestia Ferba drugiego wymiaruEdytuj

Fineasz (drugi wymiar): Super!
Ferb (drugi wymiar): Każdy zwierzak goni patyk.
Charlene (drugi wymiar): Jak to fajnie mieć w końcu cyborga, który umie mówić.
Ferb (drugi wymiar): Z tym, że mało się odzywam jedynie raz dziennie.
Fretka (drugi wymiar): Spójrz, to jest Ferborg! Schowaj się, Fineasz, ja spróbuję go potrzymać.

Ferb (drugi wymiar): Oj Fretka, nie dramatyzuj tak.
Fretka (drugi wymiar): Co, Ferb? Nie jesteś cyborgiem?

Fineasz (drugi wymiar): Przepraszam, że cię tak błądziliśmy, ale musiało wypać przekonująco.

Co robicie?Edytuj

brak

Wiem co dziś będziemy robić!Edytuj

Fineasz (drugi wymiar): Ferb, wiem co będziemy dzisiaj robić! Wykorzystamy to wszystko i będziemy uprawiać sport.

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fretka (drugi wymiar): Dobra, wystarczy. A gdzie jest Ferb?

Fineasz (drugi wymiar): On na pewno zaraz...

Fretka (drugi wymiar): Nie mamy czasu na czekanie.

O, tu jesteś, PepeEdytuj

brak

Wejście do kryjówki PepeEdytuj

brak.

Dżingiel złaEdytuj

Charlene Dundersztycowa była żona tu mieszka!

Pamiętne cytaty Edytuj

Fretka Flynn (drugi wymiar): Wiesz, jest coś gorszego, niż tylko sam na sam z parowozikiem w więzieniu!
Dundersztyc (drugi wymiar): Jak co?
Fretka z drugiego wymiaru: Jak bycie samemu w więzieniu. Bez parowozika!
Dundersztyc z drugiego wymiaru: Nie możesz tego zrobić!
Fretka z drugiego wymiaru: Doprawdy?
Dundersztyc z drugiego wymiaru: Nie zabieraj mojego parowozika!

Dundersztyc (drugi wymiar): Jestem taki jak dawniej.

Inne informacjeEdytuj

Aluzje Edytuj

Błędy Edytuj

  • Zachowanie Dundersztyca po straceniu parowozu jest bardzo nielogiczne.
  • Gdy Fretka kończy rozmowę z Monogramem w swoim pokoju, odwraca się tyłem do lustra. Jednak w odbiciu widać jej przód.

Poprzedni:
"Noc żywych aptekarzy"

Odcinki

Następny:
"Dusiek 101"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki