Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Pieczeniowa niespodzianka

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Pieczeniowa niespodzianka
Meatloaf Surprise Image64.jpg
Sezon 3
Kod produkcji 307B
W kolejności emisji 129
Tytuł oryginalny Meatloaf Surprise
Fabuła Martin Olson
Scenariusz i
scenografia
Chong Suk Lee
Bernie Petterson
Reżyseria Robert F. Hughes
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2012-02-5 5 lutego 2012
Międzynarodowa premiera 2011-06-24 24 czerwca 2011
Połączone z
"Czupiradło"

A ponieważ w zeszłym roku moja pieczeń zdobyła pierwsze miejsce, to w tym roku będę członkiem szanowanego jury.

Linda Flynn-Fletcher

Linda zostaje wybrana na jurorkę, promującego zdrową żywność Festiwalu Pieczeni w Danville, prowadzonym przez znanego kucharza Jamiego Olivera. W tym czasie Fretka bierze udział w aukcji internetowej poświęconej jej ulubionemu zespołowi Tiny Cowboy, ale zostaje rozproszona przez gumowy dom swoich braci, prosi Stefę by zastąpiła ją podczas jej nieobecności. Z kolei doktor Dundersztyc planuje zniszczyć konkurencję na Festiwalu Pieczeni, używając Zgniło-Inatora.

Fabuła Edytuj

739px-Meatloaf Surprise Image4.jpg
Odcinek rozpoczyna się w pokoju Fretki, gdzie dziewczyna rozmawia z mamą o aukcji gadżetów związanych z legendami rocka, na którą wybiera się wraz ze Stefą. Wtedy Linda mówi, że w takim razie Fretka nie da rady przyjść na Festyn Pieczeniowy i wyjaśnia córce, czym ów festyn jest, ponieważ w zeszłym roku Fretka była na obozie i całą imprezę przegapiła. Linda chwali się również, że zeszłoroczny festyn wygrała, została królową pieczeni, więc w tym roku w nagrodę będzie zasiadać w jury.

Do Fineasza i Ferba przybiega zdyszany Buford i Baljeet. Przyjaciele wyjaśniają braciom, że skakali w dmuchanym zamku na Festynie Pieczeniowym, a wtedy konstrukcja pękła, a rozwścieczone dzieci zaczęły ich gonić. Bufordowi jest przykro, że zniszczył dzieciom zamek. Fineasz przyznaje, że chociaż dmuchane zamki są dla maluchów, jest w nich coś, czemu nie można się oprzeć. Wtedy wpada na pomysł, żeby stworzyć Dmuchany Zamek dla większych dzieci i wygłasza na ten temat długą, uroczystą przemowę, zakończoną pytaniem: "Gdzie jest Pepe?".

Major Monogram wmówi Agentowi P, że Dundersztyc został przyłapany na kupowaniu świeżych warzyw i że na pewno knuje coś okropnego. Tymczasem w ogródku Flynn-Fletcherów stoi już okazały, dmuchany zamek.

723px-739px-Meatloaf Surprise Image53.jpg
Akcja przenosi się na Festyn Pieczeniowy, gdzie Linda rozmawia ze słynnym brytyjskim kucharzem, Jamie Olivierem, który przyjechał do Danville by sędziować w konkursie razem z nią. Tłumaczy, nie do końca świadomemu kucharzowi, czym w ogóle jest pieczeń. Na festynie jest również Pepe, który widzi przez namiot sylwetkę Dr. Dundersztyca, jednak kiedy do niego wchodzi, widzi dziwnego ptaka, przypominającego złego naukowca wyglądem. Wtedy wpada w pułapkę, a Dundersztyc wychodzi spod biurka i opowiada mu historię jego rodzinnego przepisu na pieczeń. Okazuje się, że jego tajnym składnikiem była nienawiść. Dundersztyc planuje wygrać tegoroczny konkurs, ale na wszelki wypadek tworzy zgniło-inator, którym zniszczy wszystkie konkurencyjne pieczenie.

Fineasz, Ferb, Baljeet i Buford wchodzą do dmuchanego zamku i wypełniają go helem, a ten unosi się w powietrze i lata nad miastem. Przyjaciele skaczą w fruwającym zamku, w rytm piosenki Quirky Worky Song.

W następnej scenie widzimy Fretkę i Stefę na aukcji gadżetów. Fretka zauważa przez okno latający, dmuchany zamek i prosi Stefę, aby ta wylicytowała za nią upragnioną lalkę, po czym wychodzi przyłapać swoich braci. Fretka chwyta linę zwisającą z zamku i trzymając ją, przelatuje nad miastem. Po drodze musi unikać samochodów i mostów, ale nie udaje jej się uniknąć fontanny, w którą wpada. Dzwoni do Stefy i dowiaduje się, że ktoś ją przelicytował.

Pepe wydostaje się z pułapki i walczy z Dundersztycem, który swoim zginło-inatorem, trafia wszędzie gdzie popadnie. Wynalazek trafia też w linę, na której wisi Fretka. Dziewczyna spada do wielkiej misy ze składnikami na pieczeń.

739px-Meatloaf Surprise Image35.jpg
Zamek znajduje się nad festynem. Buford ściąga go na ziemię. Fineasz, Ferb idą zjeść pieczeń na patyku, a Buford zabiera zamek i oddaje go dzieciom, którym wcześniej taki zamek zniszczył. W tym samym czasie Dunderstzyc próbuje trafić swoim inatorem w Agenta P, ale przez przypadek trafia w swoją pieczeń, która od razu gnije. Wtedy Pepe zabiera mu wynalazek i niszczy go. Linda i Jamie Olivier podchodzą do pieczeni Dundersztyca, ale widząc, że jest zgniła, dyskwalifikują ją. Heinz nie chce uwierzyć, że jego pieczeń może być aż taka zła i kosztuje ją, po czym mówi, że ktoś mógłby wezwać pogotowie.

Baljeet mówi Bufordowi, że jest z niego dumny, ale Buford szybko wyciąg igłę i przekłuwa zamek. Wtedy bierze Baljeeta na ręce u cieka przed dziećmi, które znowu go gonią.

Fretka przychodzi do mamy i narzeka, że na to co ją spotkało, na dmuchany zamek, którego nigdy jej nie pokaże oraz na brak laleczki. Wtedy Linda proponuje córce, aby ta spróbowała zwycięskiej pieczeni należącej do Nigela i Adriana. Fretka zauważa, że są to członkowie jej ukochanego zespołu Mali Kowboje. Za chwilę zespół śpiewa piosenkę Pieczeń i
723px-739px-Meatloaf.jpg
zaprasza na scenę Fretkę i Stefę. Po skończonej piosence widzimy Dundersztyca, którego karetka zabiera do szpitala.

Zakończenie Edytuj

Fragment piosenki Pieczeń.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

PieczeniowaNiespodziankaIntro.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Fineasz: Buford ściąga nas na dół.
Baljeet: Ale jak to możliwe? Przecież i tam, i tutaj waży tyle samo.

Ferb: Lepiej się nad tym nie zastanawiać.

Co robicie? Edytuj

brak

Fineasz: Panowie, wiem, co dzisiaj będziemy robić!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: Panowie, wiem, co dzisiaj będziemy robić! Lecz najpierw odpowiecie mi na pytanie: Gdzie jest Pepe? Poważnie, wiecie, gdzie jest, bo ja go dziś nie widziałem.

brak

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Dundersztyc: (...) nareszcie odkryłem, czym był tajny składnik. Otóż była nim... nienawiść. Zwykle jest nim miłość, ale moja prababka miała problemy ze sobą.

Fretka: Po co pani na aukcji lornetka operowa?

Kobieta: To ja jestem na aukcji?

Baljeet: Buford, nie znałem cię od tej strony. Jestem z ciebie dumny.
Buford: Ach, tak... Przebija igłą dmuchany zamek

Baljeet: Jednak cofam to, co powiedziałem.
Dundersztyc: Och, nie potrzebnie próbowałem tej pie... Chwila, czy to Mali kowboje?

Inne informacje Edytuj

  • Początkowo, odcinek ten miał się nazywać "Phineas and Ferb's Mega-Awesome Super-Bounce Palace" (w.w.t. "Fineasza i Ferba Mega-Niesamowity Super-Skaczący Pałac"), a nie "Meatloaf Surprise" ("Pieczeniowa niespodzianka").
  • Po raz pierwszy wynalazek braci został zniszczony przez Buforda.
  • W tym odcinku nie pojawiła się Izabela.

Aluzje Edytuj

  • Angry Birds - Ptak w klatce, należący do Dundersztyca wyglądał jak skrzyżowanie żółtego i czerwonego ptaka z Angry Birds.
  • Chowder - w piosence o pieczeni Mali Kowboje w pewnym momencie mieli na sobie stroje, których wzory się poruszały tak jak w Chowderze.

Błędy Edytuj

  • 830px-Little girl 2ce.png
    Kiedy Linda chodzi z Jamie Olivierem i wyjaśnia mu czym jest festiwal pieczeni, Nienazwana dziewczynka stoi za nimi przy straganie z pieczeniami, za kilka sekund stoi już przy budce z lodami. W tym odcinku pojawia się dużo tego typu błędów.
  • Dundersztyc przystraja swoją pieczeń, ale w następnej scenie, kiedy chce trafić promieniem w konkurencyjną
    830px-Extras.png
    pieczeń, ozdoby znikają.
  • Kiedy Fineasz wygłasza swoją przemowę, liście przelatują przez jego oczy.
  • W pokoju Fretki widzimy plakat zespołu Mali Kowboje. Postacie na plakacie mają korony zwycięzców, co jest błędem ponieważ wygrali je dopiero w trakcie tegorocznego festynu.
  • W czasie śpiewania piosenki Pieczeń, mikrofon Adriana z Małych Kowbojów, wielokrotnie znika i pojawia się.

Poprzedni:
"Czupiradło"

Odcinki

Następny:
"Czy mnie słyszysz, mamo?"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki