FANDOM

Odcinek
Nie będziemy marnować takiego dnia, jak ten stary piernik radzi.

Fineasz Flynn

Chłopcy urządzają w ogródku własną plażę. Po krótkim czasie schodzą się tam wszyscy w okolicy, włącznie z Jeremiaszem - co jest bardzo na rękę ich siostrze. Niedługo potem zostaje królową imprezy i świetnie się bawi. Pepe bada sprawę ginących krasnali ogrodowych. Okazuje się, że Dundersztyc mści się z powodu traumy z dzieciństwa. Linda zaniepokojona brakiem telefonów ze strony córki postanawia wrócić wcześniej. Tym razem jednak Fretka wcale nie chce, by wróciła.

Fabuła Edytuj

737px-Lawn Gnome Beach Party of Terror04.jpg
Fineasz, Ferb i Pepe siedzą sobie spokojnie w swoim ogródku słuchając radia. Spiker mówi, że to najgorętszy dzień lata i raczej najlepiej dziś nic nie robić. Fineasz powiedział Ferbowi, że "nie będziemy marnować czasu jak ten stary piernik radzi". W tej chwili do ogródka razem z Fretką wchodzi mama. Fineasz mówi, że robią plażę, choć na początku była to zwykła piaskownica. Mama mówi, że idzie do SPA, prosi żeby byli grzeczni i by nie zawracali głowy tacie, który sprząta piwnicę. Fretka oświadcza, że taty prawie nie ma i ona teraz rządzi. Fineasz stwierdza, że potrzeba więcej piasku i zauważa, że Pepe gdzieś zniknął.

W tym samym czasie Pepe dostał już się do swojej bazy. Major Monogram objaśnia mu zadanie. Zaczęły masowo znikać krasnale ogrodowe w skutek czego ogrody są pozbawione ochrony przed czarna magią. Prawdopodobnie jest to sprawka Dr. Dundersztyca.

Do ogródka chłopców przyjeżdża piasek i jeden z robotników zadaje standardowe pytanie czy chłopcy nie są za młodzi na architektów zieleni. Fineasz odpowiada, że jest. Wtedy przychodzi Izabela. Fineasz mówi, co dzisiaj robi. Izabela prosi Fineasz, czy ona i Ogniki mogłyby być ratowniczkami i zdobyć odznakę ratownictwa. Fineasz się zgadza.

Backyard beach revealed.jpg
A tym czasem w domu, Fretka rozmawia przez telefon ze Stefą. Fretka zauważa chłopców. Fineasz wita Izabelę i Ogniki na plaży (chwilowo piaskownicy). Fretka ich wyśmiewa i mówi, że nawet to nie jest warte telefonu do mamy. Ferb specjalnym pilotem otwiera płot, za którym stoi ogromna plaża i Fretka dostaję piłką plażową. Fretka wpada w szał. Już ma zadzwonić do mamy, ale przychodzą Stefa i Jenny. Dżudża mówi, że zaraz Fretkę będzie lubić cała dzielnica. A Stefa, że gdzieś widziała Jeremiasza i jego kumpli.
Perry as a lawn gnome.jpg
Pepe Pan Dziobak dostaje się do kryjówki Dundersztyca. Gdy Heinz zbiera krasnale zauważa, że jeden się wyróżnia. Był to właśnie Pepe Pan Dziobak. Dundersztyc klika przycisk na pilocie i otwiera garaż, ponieważ pomylił piloty. Potem włącza TV i mówi, że musi zacząć podpisywać piloty. Ale potem włącza pułapkę. Dundersztyc przedstawia Pepe Panu Dziobakowi, dlaczego zabrał wszystkie krasnale z 3 stanów. Przypadkowo zamyka drzwi garażowe. Na plaży słychać piosenkę Gdyby lato było jeden piękny dzień! .
Candace and Jeremy dancing on the beach.jpg
Fretka próbuje zagadać do Jeremiasza, ale kokos z palmy spada jej na głowę. Spada na raka który przenosi ją na konkurs tańca Limbo, który wygrywa i zostaje Królową Bahini, Królową Plaży. Ferb śpiewa piosenkę Plaża. Linda stwierdza, że coś jest nie w porządku, ponieważ Fretka nie dzwoni, i wychodzi ze SPA. Dundersztyc wreszcie znajduje odpowiedni pilot i opowiada historię swego życia, jak to musiał robić za krasnala ogrodowego, z powodu braku funduszy na zakup prawdziwego.
Heinz as a lawn gnome.jpg
Następnie doktor znów myli pilota i uwalnia Pepe Pana Dziobaka. Zaczynają walkę. W tym czasie na plaży odbywa się konkurs Surfingowy, który wygrywa Fineasz. Zaczyna się romantyczna piosenka w której tańczą Fretka z Jeremiaszem. Nagle dzwoni mama, mówiąc, że zaraz przyjedzie do domu. Fretka próbuje zatrzymać mamę. W tym czasie pod plażą Dundersztyc przypadkowo włącza Gnomodestruktor. Na plaży pojawia się "wulkan" z
którego wylatują krasnale. Wszyscy uciekają. Linda wymusza na Fretce, by powiedziała co się dzieje. Fretka o wszystkim opowiada mamie. Pepe Pan Dziobak niszczy Gnomodestruktor który wchłania całą plażę. Z wulkanu wychodzi Pepe. Goście dziękują za plażę. Mama idzie do ogródka. Ujrzała tylko piaskownicę. Fretka wpada w szał, gdy zobaczyła tylko piaskownicę. Linda uważa, że Fretka szaleje bo za długo przebywała na ostrym słońcu. Później w radiu Spiker dziękuje za imprezkę na plaży. Zapowiada, że jutro będzie jeszcze bardziej słonecznie. Ferb żartuje, że rozproszenie krasnali będzie umiarkowane.

Zakończenie Edytuj

Z napisami końcowymi leci piosenka Pepe Pan Dziobak.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

102B-main.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

Dostawca piasku: Czy ty nie jesteś za młody na architekta zieleni?
Fineasz: Tak, jestem.

Kwestia Ferba Edytuj

DJ: Tu znowu wasz DJ, tym razem ze specjalnym heyah dla moich nowych przyjaciół: Fineasza i Ferba i z wielkim dzięki za mega imprezkę na plaży. A jutro kochani nie zapomnijcie o filtrze przeciwsłonecznym bo lampa znów przygrzeje!

Ferb: Rozproszenie krasnali umiarkowane.

Fineasz wybucha śmiechem

Także śpiewa piosenkę.

Co robicie? Edytuj

Izabela: Cześć Fineasz.

Fineasz: O, cześć Izabela.
Izabela: Co dziś robisz?

Fineasz: Własną plażę. Zobacz!

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: Potrzeba więcej piasku. Ej, gdzie jest Pepe?

O, tu jesteś, Pepe Edytuj

Fineasz: O, tu jesteś, Pepe.

Pepe terkocze
Fineasz: Ej przyjaciele, to chyba wszystko na dzisiaj!

Tłum: FI-NE-ASZ I FERB! FI-NE-ASZ I FERB! FI-NE-ASZ I FERB!

Tajne przejście ukryte w figurce muchomora w ogrodzie. Po wejściu kapelusz sam spada mu na głowę z innego szybu.

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Fineasz: Rusz się Ferb, jest ciepło a nie będziemy marnować takiego dnia - jak ten stary piernik radzi...
Fretka: Pa, pa. Właśnie. Słyszeliście? Taty praktycznie nie ma, więc teraz rządzę. Jakby co.
Major Monogram: Witam Agencie P. Zaczęły masowo znikać krasnale ogrodowe, w wyniku czego ogrody są pozbawione ochrony przed czarną magią. Podejrzewamy Dundersztyca. Zajmij się tym!
Fretka: przez telefon No wiesz, jestem koleżanką Zuzi dłużej niż Kaśka, to powinna chyba zaprosić mnie wcześniej. Co z tego, że siedzą razem na chemii? My mamy wspólną szafkę. Wiesz, jej argumenty to normalnie rwą psyche. Na razie, muszę iść.
Dundersztyc: Hi, hi, hi, tak, tak... To się nazywa imponująca kolekcja.
Buford: Czyta znak Zakaz znęcania się, zakaz jodłowania.
Niemiec: Mnie tak samo jak panu to się nie podoba.
Dundersztyc: Krasnal dziobak?

Pepe zakłada swój kapelusz.
Dundersztyc: Pepe pan dziobak!
Naciska guzik na pilocie
Dundersztyc: Jesteś mój! Ciao!
Drzwi garażu się otwierają
Dundersztyc: A nie nie, zaraz, czekaj, to pilot do drzwi garażowych…
Wyciąga kolejnego pilota
Dundersztyc: Jesteś mój! Ciao!
Włącza się telewizor
Dundersztyc: Aaaa… to pilot do telewizora… muszę zacząć je podpisywać, czy co...
Znajduje odpowiedniego pilota i naciska guzik
Dundersztyc: AHA, JESTEŚ MÓJ, CIAO!
Pepe zostaje uwięziony
Dundersztyc: Śmieje się Nareszcie. I w końcu pozbędę się ciebie z rozkoszą. Ale najpierw czeka cię jeszcze wciągający seans, gdy...
Po naciśnięciu przycisku zamykają się drzwi garażowe

Dundersztyc: Hmm… może trzeba najpierw włączyć kablówkę?
Linda: Coś nie jest w porządku. Ani jednego telefonu od Fretki. Ani nawet SMSa… Olga, zmyj mi to, idę do domu!
Fretka: Fineasz i Ferb zrobili plażę w ogródku tak jak mówili. Ale to nie była taka mała plaża w piaskownicy, tylko totalnie wielka plaża z brzegiem morskim, i palmami, i molem, i tancerzami, i hula, i delfinami, i tańcem, i surfingiem, i przyszli wszyscy ludzie z całej okolicy… A kiedy mieliśmy wypić koktajl wielki kokos spadł mi na głowę… I straszliwie się bałam, że ten koszmarny młotek zgarnie to całe trofeum, które mu się przecież nie należało… mogę sprawować rządy, dawać ludziom szczęście, miłość i stworzyć najfajniejsze królestwo na ziemi - jeżeli tylko dasz mi tę jedną szansę!

Inne informacje Edytuj

  • Krasnale ogrodowe, które dawniej były sprzedawane w Gimmelshtump, wyglądają dokładnie tak samo, jak te z Okręgu Trzech Stanów. Mimo różnicy wielu lat nic się nie zmieniły. Major Monogram wspomina, że ogródki straciły ochronę przed magią, może zatem ich niezmienność wynika z tego, że były skuteczne właśnie w takiej postaci.
  • Jeremiasz nic nie mówi w tym odcinku.
  • Stefa i Jenny są osobami, które koronują Fretkę po tym jak wygrywa konkurs.

Aluzje Edytuj

  • Odcinek nawiązuje do niskobudżetowych, kiepskich filmów plażowych z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.
  • Maszyna ssąco-dmuchająca którą posłużył się Dundersztyc jest bardzo podobna do tej, którą Kosmojajarze planowali wyssać atmosferę w filmie "Kosmiczne Jaja".
  • Motyw na koszulce leworęcznego gitarzysty kapeli grającej piosenkę na plaży bardzo przypomina spodnie Patryka z kreskówki SpongeBob Kanciastoporty.
  • DJ krzyczy "To skrzatogedon!" - jest to nawiązanie do filmu "Armageddon".
  • Podczas konkursu, który wygrywa Fretka, możemy usłyszeć motyw z Małej Syrenki.

Błędy Edytuj

  • ERROR Phineas shorts are plain orange.png

    Pomarańczowe spodenki Fineasza

    Kiedy Fretka krzyczy "Co ty zrobiłeś z tym moim rajem?!" kąpielówki Fineasza są całe pomarańczowe - białe wzorki chmurek znikają.
  • Na początku odcinka, kiedy Fineasz i Ferb siedzą pod drzewem oczy Pepe są niebieskie, podczas gdy zazwyczaj są brązowe.
  • Kiedy Fretka rozmawia ze Stefą, a potem wybiega z pokoju - jest boso. Kiedy pojawia się po chwili na dworze - już ma na nogach buty i skarpetki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki