FANDOM

Odcinek

Uwaga ogniki, niech niosą was nosy.

Izabela

Odcinek "Pszczela Opowieść" pokazany jest z perspektywy Izabeli i jej zastępu. Izabela i dziewczyny z zastępu Ogników próbują zdobyć odznakę hodowczyń pszczół, zamieniając się w te owady. W tym czasie profesor Poofenplotz chce zostać Królową Świata, kradnąc i konsumując wielkie ilości królewskiego mleczka.

Fabuła Edytuj

Zaraz po otwarciu festiwalu Dnia Pszczół, Ogniki wracają do swojego centrum, komentując to wydarzenie. Izabela mówi, że powinny się zająć zdobyciem pszczelej odznaki, której kiedyś nie zdobyły. Już ma rozpocząć się retrospekcja, ale Greta powstrzymuje Izabelę z powodu dawnej obietnicy o niewspominaniu tego. Izabela zaczyna się bać o powodzenie ich misji, ale Greta ją uspokaja. Zastęp odkrywa, że pszczoły zniknęły, a Iza znów wpada w panikę i rozpoczyna retrospekcję, którą przerywa, gdy zauważa brak Pimpusia.

Pimpuś wchodzi do swojej kryjówki przez torebkę z manekina. Wanda mówi o planie Profesor Poofenplotz, który poznała dzięki jej nieopłacanej stażystce Carli. Pimpuś wylatuje za pomocą plecaka rakietowego.

Ogniki mają tylko jeden dzień na zdobycie odznak. Greta mówi, że muszą myśleć jak pszczoły. Plan Adyson o zdobyciu pszczelich supermocy od radioaktywnych pszczół został odrzucony. Izabela proponuje przemianę w pszczoły, z pomocą maszyny do sorbetów Fineasza.

W siedzibie Poofenplotz, kobieta czyta odrzucenie jej kandydatury do organizacji B.A.B.E.C.Z.K.A., kiedy nagle pojawia się Pimpuś i zostaje zamknięty w kosmetyczkowej pułapce.

W ogrodzie Flynnów, Izabela pożycza przerobiony wynalazek od Fineasza, który przypomina jej, że przemiana działa tylko kilka godzin. Kiedy Ginger flirtuje z Baljeetem, który opowiada jej o pszczelej komunikacji za pomocą tańca, Izabela przemienia Ogniki w pszczoły i zabiera Ginger w chwili kiedy Baljeet nie patrzał. Na komendę Izy, dziewczyny zaczynają podążać za swoim węchem. Tymczasem Poofenplotz tłumaczy swój niecny plan: królowa pszczół zyskuje ten tytuł dzięki piciu mleka pszczelego. Kobieta ma zamiar wypić jego ogromne ilości, aby urosnąć, żyć dłużej i zostać koronowaną na królową świata. Potencjalnym efektem ubocznym może być wielki odwłok do składania jaj.

Ogniki przylatują do Spółki Zło z powodu zapachu pszczelich feromonów. W tym momencie Dundersztyc uruchamia odkurzacz i wciąga Zastęp i resztę pszczół. Izabela nie dostaje pomocy od królowej pszczół, więc wydaje rozkazy, aby dziewczyny użyły swoich zdolności do wyciągnięcia ich. Kiedy dziewczyny są gotowe do ucieczki, Pepe włącza dmuchawę odkurzacza, która wyrzuca pszczoły na zewnątrz.

Ogniki zaczynają się przemieniać i nie mogą już mówić w języku pszczół. Ginger przypomina sobie słowa Baljeeta i używając pszczelego tańca, odprowadzają pszczoły.

W powietrzu, Poofenplotz znajduje mleczko w fabryce kosmetyków. Pimpuś niszczy szwy swojej pułapki i atakuje Poofenplotz, rozbijając helikopter w fabryce. Kiedy kobieta ogłasza swoje zwycięstwo, Pimpuś spycha ją na machinę, która oblewa ją mlekiem. Poofenplotz sztywnieje. Kiedy przeklina swojego nemezis, Pimpuś mocuje ją do helikoptera i zabiera ze sobą.

Po ceremonii zdobycia odznaki, dziewczyny idą na basenową zabawę w ogrodzie Fineasza i Ferba. Fineasz proponuje Izabeli herbatę, pytając Czy chcesz miodu, misiu? Izabela pyta się, czy może powtórzyć, a on mówi: Czy chciałabyś miodu w misiu? (mając na myśli naczynie w kształcie misia), a Izabela prosi o nią.

Zakończenie Edytuj

Końcówka piosenki Taniec Merdaniec

Sceniariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

Bee Story title card (1).jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

brak

Co robicie? Edytuj

brak

brak

Gdzie jest Pinky? Edytuj

Izabela: Co? To doprowadzi do nieuchronnej katastrofy. Ej, gdzie jest Pimpuś?

O, tu jesteś, Pepe Edytuj

brak

Pinky wchodzi do torebki i jedzie na dół. Podczas jego podróży widzi Pepe i się z niego śmieje.

Dżingiel zła Edytuj

Poofenplotz otwiera listy!

Pamiętne cytaty Edytuj

Greta: W poradniku młodego pszczelarza napisali, że dobry pszczelarz stara się myśleć jak pszczoła.

Katie: Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
Greta: Co ty wyprawiasz?
Katie: Próbuję myśleć jak pszczoła.
Adyson: Już wiem, damy się użądlić radioaktywnym pszczołom, żeby zdobyć ich super moce.
Holly: Nie wiemy, gdzie są radioaktywne pszczoły.

Ginger: Tak, dlatego ten plan nie wypali.
Katie: Fineasz i Ferb mają maszynę do sorbetów, która zamienia człowieka w muchę?
Izabela: Hej, hej. Z księżyca spadłaś? Bywasz czasem w internecie?
Gretchen: Dzień pszczół już się kończy, a my tkwimy w wielkim odkurzaczu jakiegoś aptekarza.

Izabela: Co, kończy? powiedziałaś "kończy"? Nic się nie kończy, dopóki my tak nie powiemy. Czy był koniec, gdy pomogliśmy Fretce zdobyć pięćdziesiąt odznak?
Holly: Myślałam, ze tylko czterdzieści dziewięć.
Ginger: Daj spokój, poniosło ją.

Izabela: Śmiało dziewczyny, mamy razem tyle odznak, że na pewno coś wymyślimy. Może się udać.
Fineasz: Ej Izabelo, robimy herbatę. Chcesz miodu misiu?

Izabela: Co powiedziałeś?
Fineasz: Że robimy herbatę i czy chciałabyś miodu w misiu?

Izabela: Pewnie.

Inne informacje Edytuj

  • Okazuje się, że Poofenplotz stara się dołączyć do B.A.B.E.C.Z.K.A.
  • Dowiadujemy się, że profesor Poofenplotz ma na imię Esmeralda.
  • To pierwszy odcinek, gdy Linda pojawia się bez Fretki.

Aluzje Edytuj

Błędy Edytuj

  • Błąd-Milly pszczela opowieść.jpg

    Błąd oczu Milly.

    W jednej scenie, w odkurzaczu Dundersztyca, Milly zamiast oczu ma dwie czarne kropki.
  • Szarfa Izabeli przez większość odcinka ma trzy odznaki, ale są dwa momenty, kiedy szarfa jest wypełniona odznakami.
  • Pod koniec piosenki, gdy pszczoły wracają do ula, górna część spódnicy Izabeli jest cała pomarańczowa.
  • Gdy Izabela mówi, że Ogniki muszą zdobyć odznaki pszczelarskie, wyraz twarzy Milly sugeruje wściekłość.
  • Prawie przez cały odcinek, diamentowa odznaka na szarfie Izabeli jest pomarańczowa.
  • Podczas próby wydostania się z odkurzacza, Izabela przydziela poszczególnym dziewczynom zadania, jednak ostatecznie niektóre z Ogników nie robiły tego, o co prosiła je Izabela, lecz co innego.
  • W jednej ze scen, Milly ma takie same oczy jak Gretchen, jednak po chwili są już inne.
  • Poofenplotz mówi, że B.A.B.E.C.Z.K.A została stworzona dla mężczyzn, jednak wśród członków organizacji były już kiedyś widziane kobiety.
  • Gdy zamienione w pszczoły Ogniki podleciały pod budynek Spółki Zło, obok Dundersztyca powinny zauważyć też Pepe, jednak nie było go tam.
  • Gdy Pimpuś ucieka z pułapki, wzór na wnętrzu torby znika.
  • Gdy Izabela i Ogniki wchodzą do basenu, Fineasz po chwili wita Izę, jednak w poprzednim odcinku nie było tej sceny, a dziewczyny przez dłuższą chwilę krążyły dookoła basenu.
  • Fineasz powiedział, że działanie promienia minie po kilku godzinach, jednak minęło zaledwie kilka minut, a Izabela i Ogniki przestały być pszczołami.
  • Gdy Dundersztyc włącza odkurzacz i wciąga pszczoły, Ogniki zostają wchłonięte na końcu, po krótkim odstępie czasu w stosunku do reszty pszczół. Jednak w poprzednim odcinku tego nie widzimy, a wszystkie pszczoły zostają wciągnięte razem.
  • W pewnym momencie w piosence, beret Izabeli przenika jej przez włosy, a jej prawa noga jest odłączona od reszty ciała. W tym samym momencie dolny brzeg koszulki Milly staje się na moment brązowy.
  • Gdy Ogniki są wciągnięte do odkurzacza oraz, gdy Poofenplotz opowiada swój plan, wszystkie pszczoły wyglądają jak zwyczajne pszczoły, jednak później są to pszczoły antropomorficzne.
  • Ogniki zamieniły się w pszczoły, jednak nie miały żądeł.
  • Królowa pszczół ma 8 nóg zamiast sześciu.
  • Major Wanda mówi Pinky'emu "Dobry wieczór" choć jest ranek.

Poprzedni:
"Dzień Pszczół"

Odcinki

Następny:
"Wielkie kule wody"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki