FANDOM

Ikona odcinek

Dzieci jadą do dziadków Ferba. Fretka zakochuje się w Karolu (chłopaku łudząco podobnym do Jeremiasza). Dziadek opowiada historię o Czarnym Rycerzu. Chłopaki chcą odegrać tą historię. Dundersztyc jedzie na spotkanie złoczyńców, gdzie jedzie też Pepe, w przebraniu jednego z doktorów zła. Potem walczą dużymi robotami, smokiem i królową Elżbietą.

Fabuła Edytuj

Rodzina Flynn-Fletcher przyjechała do Anglii, aby odwiedzić jak co roku rodziców Lawrence'a, Reginalda i Winnifred przyjeżdżając do ich rodzinnego domu. Przy drodze odwiedzają zabytki kraju. Przy nim Fineasz mówi, że przez rok urósł, albo Anglia się zmniejszyła.

Zakończenie Edytuj

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

110A-tytułowy

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Lawrence: Witajcie! Spędziliśmy fantastyczny dzień! Znalazłem ten zabytkowy barometr. A u was działo się coś ciekawego?
Ferb: Podobno wchodzi nowa wersja "Izaury".

Co robicie? Edytuj

brak

Reginald: To jest uwieczniony w brązie czarny jeździec w asyście psiej sfory podczas starcia ze smokiem. A tu widzimy jego tragiczny koniec. Legenda głosi, że duch czarnego jeźdźca nadal błądzi po wrzosowiskach, jeżdżąc w poszukiwaniu smoka w towarzystwie stada dzikich psów.
Fineasz: Hej, wiem co możemy zrobić! Dziadku słuchaj, urządzimy turniej rycerski, tak jak rycerze za dawnych czasów. Będą potyczki, katapulty i zero mycia.

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: To co, narąbiesz trochę drew, Ferb? Ferb salutuje Hej, gdzie jest Pepe?

Pepe jedzie piętrowym autobusem i wślizguje się systemem metrycznym.

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Dundersztyc: Ta Elżbieta to niezła twardzielka.

Inne informacjeEdytuj

  • Numer rejestracyjny taksówki, którą pojechała Linda i Lawrence, to LTI TX1.
  • Na fałszywym dowodzie Doktora Wexler'a pojawia się napis "Notka: TO NIE DZIOBAK".
  • Jeden z psów sfory Czarnego Jeźdźca jest podobny do pupila państwa Johnsonów.
  • To jedyny odcinek, w którym Fretka zakochuje się w innej osobie, niż Jeremiasz, jednakże Karol jest podobny do niego.
  • Chociaż, że Linda pojawia się w odcinku, nie ma żadnej kwestii.
  • To pierwszy odcinek, którego akcja nie toczy się w Danville.
  • To pierwszy odcinek, w którym pojawiają się Reginald i Winnifred.
  • To pierwszy odcinek, w którym nie pojawiają się Izabela, Buford, Baljeet, czy zastęp Ogników.

Aluzje Edytuj

  • A Hard Day's Night - Oryginalny tytuł jest nawiązaniem do piosenki zespołu The Beatles, który pojawił się w filmie z 1964 roku o tej samej nazwie.
  • Latający cyrk Monty Pythona - Prezenter z kamienną miną.
  • Evil-Con jest parodią Comic-Conu.
  • BBC - Nazwa kanału VBBC jest parodią jednej z najpopularniejszych stacji telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, BBC (British Brodcasting Company). Natomiast VBBC jest skrótem od Very British Brodcasting Corporation.

BłędyEdytuj

  • W tym odcinku, Big Ben i London Eye są pośród Pałacu Buckingham oraz białych klifów Dover, ale w odcinku "Podstawy, moja droga", są one na swoim poprzednim miejscu.

NawigacjaEdytuj