FANDOM

Ikona odcinek

Fineasz i Ferb budują największy samolot świata z masy gazetowej. Na pokładzie urządzają podniebną papierową rewię. Dundersztyc tworzy maszynę do wyparowywania wody, bowiem w przeszłości matka nie pozwalała mu korzystać z publicznych basenów. Fretka przychodzi na imprezę Jeremiasza.

Fabuła Edytuj

Fretka ze Stefą zastanawia się, który strój kąpielowy wybrać na przyjęcie u Jeremiasza. Fineasz i Ferb jedzą śniadanie i oglądają program poświęcony największemu samolotowi na świecie skonstruowanemu przez Howarda Hughesa. Fineasz postanawia wyprodukować większy samolot z papieru. Przy wyprodukowaniu pomagają im Ogniki zdobywające sprawność aeronautek. Tymczasem Pepe odwiedza Dundersztyca, który pokazuje mu inator do wyparowywania wody, bowiem matka nie pozwalała mu korzystać z publicznych basenów. Fretka i Stefa przychodzą na przyjęcie, zauważają jednak, że Jeremiasz rozmawia z koleżanką. Fretka jest zaniepokojona, jednak Stefa ją uspokaja. Fineasz z przyjaciółmi lecą samolotem. Podczas lotu śpiewana jest piosenka Podniebna papierowa rewia. Fretka postanawia pokazać wszystkim skok do basenu, jednak inator wyparowuje wodę z basenu. Wszyscy zaczynają jeździć na deskach. Pepe pokonuje Dundersztyca dzięki samolotowi Fineasza, który po chwili leci nad domem Jeremiasza powodując ciemność przez co Fretka zderza się z Jeremiaszem. Samolot Fineasza ląduje na jeziorze i rozmięka w wodzie. Przyjaciele dopływają w fotelach do brzegu jeziora. Pojawia się dziobak Pepe.

Zakończenie Edytuj

Fretka wraca z mamą oraz Jeremiaszem ze szpitala. Koleżanką Jeremiasza okazuje się jego kuzynka Nicolette. Chłopak rysuje jej serduszko z ich inicjałami na gipsie.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

Samolot-początek

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Fineasz: Instrumenty pilota, są. Instrumenty drugiego pilota?
Ferb: Są!

Co robicie? Edytuj

Izabela: Cześć wam! Co robicie?
Fineasz: Największy samolot na świecie!

Wiem co będziemy dzisiaj robić! Edytuj

Fineasz: Niewiele trzeba by ustanowić nowy rekord. Ferb, wiem co będziemy dzisiaj robić.
Ferb, przebrany za Howarda Houstona podnosi kciuk.

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Buford: Ej! To nie fair!
Fineasz: Ej, gdzie jest Pepe?

Pepe, wciska kwiat w ziemię i podłoże, wraz z nim odwraca się do góry nogami, podobnie odwraca się jego krzesło.

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Dundersztyc: Kiedy byłem mały, mama zabraniała mi się kąpać w basenach publicznych.

Retrospekcja
Mama Dundersztyca: Nie!
Koniec retrospekcji. Pepe patrzy zdziwiony na Dundersztyca.

Dundersztyc: Co? To tyle! Słuchaj, nikt nie powiedział, że każda moja retrospekcja musi być strasznie długa.
Stefa: Jesteś Fretka Flynn!

Fretka: Tak, jestem Fretka Flynn!
Jeremiasz: Fretka?

Fretka: O! Pamięta moje imię. Jak miło...

Inne informacje  Edytuj

  • W tym odcinku pierwszy raz pojawia się Nicolette.
  • Fineasz i Ferb pomogli Pepe, zasłaniając słońce swoim samolotem, przez to Dundersztyc nie miał energii by uruchomić swój inator.

  • Po raz kolejny Fretka nie próbuje przyłapać swoich braci.
  • Fretka jest zazdrosna o Jeremiasza tak jak w odcinku La-Zima wspomnianym dodatkowo przez Stefę.
  • Stefa wspomina, że Fretka podróżowała w czasie w odcinku Wehikuł ambarasu.

Aluzje Edytuj

  • Scena, kiedy dziewczynki śpiewając stoją w rzędzie na samolocie, wygląda podobnie do sceny z filmu Anastazja, podczas piosenki "W Paryżu".
  • W tym odcinku zostaje wspomniany Howard Hughes i skonstruowany przez niego drewniany samolot.

Błędy Edytuj

  • Kiedy Fretka i Stefa przychodzą do Jeremiasza, są niższe od żywopłotu. Jednak później Fretka jest wyższa od żywopłotu.
  • Dundersztyc początkowo na koszulce posiada symbol recyklingu, jednak symbol znika po retrospekcji.
  • Kiedy dziewczyny przychodzą przy na przyjęcie, kapelusz Stefy jest biały, później jest niebiesko-fioletowy, a potem znowu kapelusz jest koloru białego.
  • Podczas lotu samolotem tylko Baljeet i Izabela byli stewardessami, a Ogniki były pasażerkami. Jednak podczas piosenki Ogniki wraz z kilkoma innymi dziewczynkami, są ubrane jako stewardessy.

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki