Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Skok w kosmos

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek

Ej, Ferb! Skoro mamy własną gwiazdę, to trzeba ją obejrzeć!

Fineasz Flynn

Fineasz i Ferb budują rakietę i wyruszają na swoją gwiazdę, którą ojciec kupił im przez Internet. Gwiazda okazuje się kosmicznym barem z bardzo jasnym neonem. Przypadkiem zabiera się z nimi Fretka. Dundersztyc chce robić cienie na księżycu.

Fabuła Edytuj

Star Certificate.jpg
Fineasz i Ferb dostają od taty własną gwiazdę, więc postanawiają polecieć w kosmos, by ją odwiedzić. Z tego powodu budują rakietę. Pomagają im Izabela i Ogniki. Fretka chce zaprosić Jeremiasza na imprezę przy spadających gwiazdach, jednak nie ma odwagi mu tego powiedzieć. Przy rakiety starcie bracia zapominają podłączyć plus do plusa i minus do uziemienia. Fretka zauważa ze swojego pokoju rakietę i chcąc przyłapać braci wchodzi do niej przez przypadek i samotnie odlatuje w kosmos. Fineasz i Ferb muszą uratować siostrę, więc lecą za nią drugą, różową rakietą.
Candace's rocket.jpg
Tymczasem okazuje się, że Heinz Dundersztyc zbudował stację kosmiczną w kształcie wielkiego robota. Opowiada Pepe o tym, że jako nastolatek był świetny w robieniu cieni na ścianach. Pewnego dnia do miasta przyjechał krawiec Tomas, który miał wielkie dłonie, toteż nazywano go Tomas Dłonias. Okazało się, że dzięki nadzwyczajnym dłoniom robi lepsze cienie od Heinza, dzięki czemu odbił Dundersztycowi jego Fräulein. Jako zemstę Dundersztyc chce zrobić wielkie cienie na księżycu za pomocą rękawic podłaczonych do robota tak, aby wszyscy je zobaczyli.
Doofenshmirtz Space Station.jpg

Fretka trafia na asteroidy, które uszkadzają jej rakietę. Fretka musi wyjść z rakiety i udać się na statek Fineasza i Ferba. Chłopcy chcą wrócić do domu, ale brakuje im paliwa. Trafiają na bar z koktajlami i okazuje się, że to ich własna gwiazda. Fineasz i Ferb postanawiają rozruszać bar. W barze jest kosmita, który ma taki sam problem co Fretka (boi się zaprosić swoją dziewczynę). Fretka mu radzi, żeby ją zaprosił i żeby mniej dramatyzował. Okazuje się, że dziewczyna tego kosmity wyrasta mu z pleców. Chłopcy biorą benzyne od kosmity Ronalda i znowu wracają do domu. Jednak Fineaszowi, Ferbowi i Fretce po chwili padają akumulatory. W kosmosie znajdują samochód ich mamy (który przy starcie ruszył razem z rakietą Fretki) i Fretka musi podłączyć plus do plusa i minus do uziemienia. Fretce do kombinezonu nadmuchano za dużo tlenu i przez to ma duże ręce.

Dundersztyc natyka się przypadkowo na rakietę Fineasza i Ferba. Widząc Fretkę z dużymi dłoniami uznaje ją za Tomasa Dłoniasa. Dundersztyc chce złapać Fretkę. Izabela doradza chłopcom, by jak najszybciej uciekali. Fretka podpina minus do nosa robota Dundersztyca i Fineasz i Ferb mogą wreszcie ruszać. Dundersztyc goni Fretkę. W tym czasie Pepe się uwalnia i zaczyna walczyć z Heinzem Dundersztycem. Ponieważ Dundersztyc nie ściągnął rękawiczek, to Fretka musi unikać jego ataków. Izabela mówi chłopcom, że roboty kiepsko skręcają. Fineasz i Ferb natykają się znowu na asteroidy. Wykorzystując tą okazję, chłopcy skręcają i asteroidy uderzają w statek Dundersztyca. Pepe ucieka, a Dundersztyc wygląda za dziurę i głowa mu puchnie (to się wcześniej przytrafiło astronaucie), a asteroida, która miała właśnie uderzyć w statek, uderzyła w głowę Dundersztyca.

Zakończenie Edytuj

Piosenka W kosmos polećmy, podczas której pokazana jest dyskoteka oraz spadające meteoryty, z czego jednym z nich jest Dundersztyc.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

124-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Do Fretki
Ferb: My jesteśmy tylko dziećmi.

Co robicie? Edytuj

brak

Fineasz: Ej Ferb! Skoro mamy własną gwiazdę, to trzeba ją obejrzeć! Co powiesz na kosmiczny lot? Przeciążenia, jedzenie przez słomkę, chodzenie do łazienki bez chodzenia do łazienki, nie mówiąc już o nieważkości. Ferb, już wiem, co będziemy dzisiaj robić!
Kosmita: A więc co sadzicie o swojej posiadłości? No cóż... przydałby się remoncik...
Fineasz: Wiem, co moglibyśmy tutaj zrobić...

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fretka: Niczego nie słyszałam bo wciskam przyciski jak popadnie.

(Fineasz patrzy się porozumiewawczo na Ferba)
Fineasz: A tak przy okazji, gdzie jest Pepe?

Fretka: Nie ma go tu, pewnie wysiadł jeszcze przed startem.

brak - Pepe kontaktuje się z Monogramem przez odbiornik i bezpośrednio z rakiety Fineasza i Ferba kieruje się do Dundersztyca.

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Fretka: Jeremiasz? Tak sobie myślałam czy... nie poszedłbyś ze mną dzisiaj wieczorem na dyskotekę przy spadających gwiazdach?
Jeremiasz: Ja z tobą?! Chyba żartujesz! Jeremiasz wyśmiewa Fretkę
Izabela: Dlaczego idziecie tak wolno?
Fineasz: Dla efektu.

Inne informacje Edytuj

  • Potwierdza się, że Pepe pracuje dla rządu, kiedy Monogram mówi o tym, że pytał prezydenta o dodatkowe środki.
  • Fretka miała nosić skafander, jednak ma na sobie normalne ubranie, kiedy sprawdza, czy bracia znaleźli benzynę.
  • "Fräulein" to po niemiecku "Pani" lub "Młoda dama".

Aluzje Edytuj

Błędy Edytuj

  • Where's isabella's jacket.jpg

    Gdzie fartuch Izabeli?

    Fretka w kosmosie podłącza minus do uziemienia (do środka nosa robota Dundersztyca) tak, aby akumulatory mogły działać. Przy starcie rakiety minus do uziemienia odrywa się (wtedy rakieta powinna zatrzymać się, a leciała nadal). Choć w kosmosie nie występuje opór, wystarczy impuls by rakieta poleciała dalej sama.
  • Zęby Izabeli znikają przy pierwszej próbie zaproszenia Fineasza na dyskotekę.
  • Kiedy Lawrence wręcza Fineaszowi i Ferbowi własną gwiazdę, jego ręka się przedłuża.
  • Kiedy Izabela rozmawia z Fineaszam przez videorejestrator i mówi o dyskotece, nie ma na sobie fartucha kontroli kosmicznej.

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki