Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Spranie mózgu

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Spranie mózgu
Shot0006.png
Dundersztyc steruje Pepe
Sezon 2
Kod produkcji 235B
W kolejności emisji 109
Tytuł oryginalny Brain Drain
Fabuła Martin Olson
Scenariusz i
scenografia
J.G. Orrantia
Kaz
Reżyseria Jay Lender
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 16 lipca 2011
Międzynarodowa premiera 29 października 2010
Połączone z
"Rozdwojona osobowość"

Dundersztyc tworzy maszynę która potrafi kontrolować zachowanie każdego kto ją nosi. Nakłada ją Pepe i razem z nim idzie na gotycką imprezę na wysypisku, gdzie przebywa Vanessa. Tymczasem Fineasz, Ferb, Baljeet i Izabela leżą chorzy w łóżku. Czas urozmaicają sobie grając w grę. Towarzyszy im Buford, któremu nie chce się wstawać.

Fabuła Edytuj

PFill.jpg
Mama wchodzi do pokoju chłopców, po czym mówi im, że idzie do apteki po Gripoflex, gdyż Fineasz i Ferb są chorzy (prawdopodobnie na grypę lub zwykłe przeziębienie). Po tym do pokoju chłopców wchodzi Fretka dziwiąc się, że bracia nie symulowali choroby. Ucieszyła się, bo zamiast ich pilnować ma cały dzień dla siebie. Fineasz nie ma zamiaru przez cały dzień leżeć bezczynnie, więc proponuje Ferbowi wyciągnąć ich kolekcję gier wideo. Łączą się przez maszynę z IzabeląBaljeetem i Bufordem, którzy także są chorzy (oprócz tego ostatniego, któremu nie chciało się wstać z łóżka). Nagle Fineasz pyta się wszystkich "Gdzie jest Pepe?". Przechodząc obok pokoju chorych chłopców Pepe założył maskę przeciwko zarazkom i udał się do bazy. 

Monogram zdziwił się, że Pepe także jest bakteriofobem jak Carl, po czym stażysta sprostował, że nie chodzi mu o zarazki, tylko o zapach czosnku, którego nie znosi. Major mówi agentowi P, że Dundersztyc zapłacił ostatnio kosmiczny rachunek w miejskim sklepie sprzedającym amatorski sprzęt do kontrolowania umysłu. Pepe wsiadł do swojego samochodu i odleciał spotkać się ze swoim największym wrogiem. Przybywa do Spółki Dundersztyca, gdzie czekał na niego jego nemezis, Heinz. Dziobak usiadł na krześle pod namową Dundersztyca, który kazał mu "czuć się jak u siebie", po czym zły naukowiec założył mu na głowę Dewłasnowolo-inator. Dzięki padzie, Heinz mógł przejąć kontrolę nad wolą agenta P.  Dundersztyc, kontrolując Pepe, wychodzi z nim na zewnątrz sprawdzić, jak działa jego nowy inator, ale muszą się spieszyć, bo o piątej musi odebrać swoją córkę z imprezy. 

Snapshot20111210152923.jpg
Tymczasem Fineasz, Ferb, Izabela, Baljeet i Buford chcą zagrać w gry wideo. Wszyscy chcieli zagrać jako pierwsi, więc wymyślili, by to komputer losował graczy. Pierwszych wylosował Buforda i Izabelę. Chłopiec naśmiewał się, że ma walczyć z dziewczyną, ale Izabela zastosowała obrotowy cios szarfą i wygrywa walkę. 

Podczas, gdy dzieci grały ze sobą, Vanessa razem z mamą jechała na imprezę wysypiskową. Matka nie może jej jednak odebrać, bo będzie wtedy na manicurze, więc dziewczyna skazana jest na ojca. Vanessa wcale się nie cieszy, bo boi się, że Dundersztyc skompromituje ją przed wszystkimi, tak jak było ostatnim razem, gdy odebrał ją w stroju niemowlaka. 

Komputer zdecydował, że następni grają Baljeet i Ferb. Pierwszy niezbyt się ucieszył, bo Ferb, jako Międzynarodowy Mistrz Wszelkiego Rodzaju Gier Wideo, szybko go pokona. W ostateczności wygrał, ale tylko dlatego, że Ferb dał mu wygrać, a jego padem sterowała kaczka, podczas gdy on czytał książkę. Fineasz wylosował samego siebie, bo nie miał z kim zagrać. Wygrał, co nie jest zbyt dużym zaskoczeniem, Fineasz. 

Snapshot20111210153729.jpg
Tymczasem Dundersztyc idzie ulicą kontrolując Pepe. Kazał dziobakowi skakać, a potem spoliczkować się. Nabijał się z niego i pytał "Dlaczego się bijesz?". Heinz mógł sprawić, że Agent P może zrobić wszystko, więc wpadł na genialnie zły pomysł. Kazał dziobakowi podnieść gumę z chodnika i ją zjeść. W ostatnim momencie stwierdził, że jest to obrzydliwe i Pepe nie zrobił tego. 

Do Vanessy, która tańczyła z innymi na wysypisku zadzwonił ojciec, który krzycząc oznajmił jej, że Pepe Pan Dziobak prawie zjadł gumę z chodnika. Gdy córka była zdziwiona, że po to do niej dzwoni, Heinz przypomniał jej, że to on odbiera ją i jej "wizygockich" przyjaciół, po czym Van poprawiła go mówiąc "goci, nie wizygoci, a tak w ogóle to punki". Dundersztyc przeprosił mężczyznę o imieniu Elryk mówiąc, że myślał, że to wizygoci, po czym wiking poszedł "zapolować". Heinz stwierdził, że nastoletniej córce nie zaimponuje i wrócił do bicia dziobaka po twarzy. Później Pepe ukradł dla niego wózek sklepowy i razem jechali na imprezę wysypiskową.

Gdy był już na miejscu spotkania z córką, wysiadły mu baterie w padzie sterującym dziobaka i oznajmił mu, że na przerwę, po czym poszedł go naładować. Podłączył kabelek i nagle wszystko zaczęło się iskrzyć. Podłączenie sprawiło, że na komputerach chorych dzieci pojawił się obraz z kamer zamontowanych na całym wysypisku. Fineasz uznał go za dodatkowy poziom. Pad do kontroli dziobaka nie działał, bo cała moc sterowania Pepe znalazła się teraz w padach dzieci. Fineasz ruszał lewą ręką,Izabela lewą nogą, Buford prawą ręką, Ferb rusza prawą nogą, a Baljeet może poruszać się agentem P. Uznali Dundersztyca jako "starego aptekarza" i postanowili go zniszczyć. Gdy dzieci wygrały, Fineasz w ramach zwycięstwa zdjął dziobakowi kask, który upadł na kamerę przerywając transmisję. Fineasz uznał, że to koniec gry. 

Snapshot20111210154357.jpg
Tymczasem Dundersztyc spadał z gigantycznej góry śmieci, mocząc ręce w kleju. Spadł wprost na podest DJ, położył ręce na płyty i zdał sobie sprawę, że się przykleiły. Heinz patrzył się na zdziwione nastolatki z przerażeniem co zrobią. Wszyscy zaczęli na niego buczeć i rzucać mu puszki w twarz. Pepe nie mógł znieść widoku upokarzającego się Dundersztyca, więc postanowił mu pomóc. Założył złemu naukowcowi kask na głowę, dzięki czemu miał pełną kontrolę nad jego ruchami. Zaczął ruszać płytami, z czego powstała niezła muzyka. Dundersztyc zaczął rapować o tym, że dziobak robi z nim to co chce. Nastolatki zrozumiały, że jest to metafora i chodzi o wszystko, co ich dołuje. Uciekając z wysypiska Pepe posłał Heinzowi kciuk w górę, podczas gdy ten rozkręcał imprezę. Vanessa przyznała, że dla niej ojciec jest super. Pod koniec odcinka dzieci wyzdrowiały i poszły z Pepe na spacer. 

Zakończenie Edytuj

Dundersztyc rapuje piosenkę o tym, że steruje nim dziobak. 

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

325px-Brain Drain title card.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Fineasz i Ferb: Pa, mamo!

Baljeet: Dałeś mi wygrać, by oszczędzić moje kujońskie ego..

Ferb: Nigdy tak nie robię.

Co robicie? Edytuj

Izabela: Co dziś robicie? (kicha)

Fineasz: Wiem, co będziemy (kaszle) dziś robić!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: Super... Ej, gdzie jest Pepe?

Pepe staje koło drzwi do pokoju Fineasza i Ferba, zakłada maseczkę, przechodzi i idzie dalej. Nie ma pokazanej dokładnej sceny wejścia do kryjówki.

Dżingiel zła Edytuj

Była żona Dundersztyca w aucie jest!

Pamiętne cytaty Edytuj

Fineasz Flynn: Wiem, co będziemy (kaszle) dziś robić!
Baljeet Tjinder: Dałeś mi wygrać, by oszczędzić moje kujońskie ego..
Ferb Fletcher: Nigdy tak nie robię.

Vanessa: Odbiera telefon. Tak, tato?

Dundersztyc: Pepe Pan Dziobak prawie zjadł gumę z chodnika!
Johnny: Twój ojciec jest super!

Vanessa: Jesteś moim chłopakiem dla Ciebie mój ojciec nie może być super! Ważne jest tylko, że dla mnie jest super. Całuje tatę w policzek.

Dundersztyc: Więc jestem super!

Inne informacje Edytuj

  • Dowiadujemy się, że Carl jest bakteriofobem.
  • Ferb jest międzynarodowym mistrzem wszelkiego rodzaju gier komputerowych.
  • Jest to pierwszy odcinek, gdzie chłopcy są chorzy.
  • Vanessa w końcu mówi, że Johnny to jej chłopak.
  • Po założeniu hełmu Pepe Panu Dziobakowi Dundersztyc łamie czwartą ścianę mówiąc o czymś sprzed kilkunastu odcinków.

Aluzje Edytuj

  • Mortal Kombat, Tekken - gra, w którą grają dzieciaki jest podobna do Mortal Kombat i Tekken. Można to zauważyć po tym, że walczą i po pasku życia u góry.
  • Super Mario Bros - w czasie, kiedy Pepe ukazuje się na ekranie można usłyszeć dźwięki z tej gry.

Błędy Edytuj

  • Carl mówi, że nie lubi zapachu czosnku, a przecież nie ma nozdrzy, a co za tym idzie - zmysłu węchu.

Poprzedni:
"Rozdwojona osobowość"

Odcinki

Następny:
"Szafa grająca"

Więcej w Fandom

Losowa wiki