FANDOM

Ikona odcinek

Fineasz i Ferb chcą udoskonalić automaty, którym jeździli, gdy byli mali, tak by dawały tyle frajdy co kiedyś. Tymczasem Dundersztyc ukradł wszystkie dezodoranty by jego imię wypalić na ulicach miasta.

Fabuła

ANKR-X2
Rodzina Flynn-Fletcher jedzie do sklepu. Fretka biegnie po "błystakularną szminkę", a Fineasz i Ferb kupują sobie ubrania do szkoły. Po szybkich zakupach Linda daje chłopcom trochę monet na automaty, podczas gdy sama idzie zobaczyć co się dzieje z ich siostrą. Fineasz stwierdza, że za takie pieniądze będą mogli grać przez 72 godziny. Po chwili zauważa automat - rakietę, którą uwielbiał bawić się w dzieciństwie. Chłopiec wyobraża sobie siebie samego oraz Ferba, lecących w kosmicznej przestrzeni i strzelających do robotów. Fineasz zastanawia się, czy automat daje tyle frajdy co kiedyś. Wsiada do pojazdu i wrzuca monetę. Rakieta kołysze się do przodu i do tyłu, a on stwierdza, że we wspomnieniach wyolbrzymiał pewne rzeczy.
ANKR-X3
Tymczasem Major Monogram mówi Pepe Panu Dziobakowi, że Dundersztyc wykradł wszystkie dezodoranty z Okręgu Trzech Stanów. Po chwili dodaje, ze jego przepocony garnitur zaczyna pleśnieć. Pepe wyrusza na misję.

W tym czasie bracia ulepszyli automaty, i po chwili dołączają do nich przyjaciele. Buford wątpi w to, że rakieta jest teraz lepsza. Wsiada do pojazdu, wrzuca monetę, jednakże automat wciąż kołysze się tylko do przodu i w tył. Fineasz poleca mu wcisnąć czerwony guzik, i wtedy zabawka wystrzeliwuje w powietrze. Buford szybko orientuje się w obsłudze i śmiga po niebie.

ANKR-X4

Z kolei Pepe zakrada się do kryjówki Dundersztyca. Potyka się jednak, niestety, o puszkę dezodorantu i wpada w pułapkę - dziurę ze śliskiego stopu metali i jeszcze w dodatku z natłuszczonymi ścianami. Złoczyńca wyjawia mu swój plan: zamierza "wypsikać" swoimi aerozolami swoje nazwisko na niebie, a freony wyżrą dziurę w warstwie ozonowej. Szkodliwe promieniowanie wypali wtedy słowo "Dundersztyc" na ulicy, a wtedy już nikt nie zapomni, jak się nazywa. A nawet gdyby, wystarczy, że wyjrzy przez okno. Dundersztyc sięga po butelkę wody, by napić się po długiej przemowie.

Gdy Buford ląduje, do dzieci podchodzi Fretka.
ANKR-X5
Wsiada do rakiety i mówi, że "będzie siedzieć w dowodzie rzeczowym do przyjścia mamy". Buford wciska czerwony guzik, a nastolatka w rakiecie wzlatuje w powietrze. Wtedy wszyscy wsiadają na inne automaty, które też ulepszyli i lecą za nią, a Fineasz każe Izabeli polecieć wyżej. Po pewnym czasie siostra chłopców przelatuje przez oborę, a Izabela zauważa, że usta nastolatki wciąż błyszczą.
ANKR-X6

W tym czasie Pepe wydostaje się z pułapki, a przez siedzibę Dundersztyca przelatuje nagle Fretka, która niszy przy tym mechaniczną dłoń, którą złoczyńca skonstruował, pomagając przypadkiem dziobakowi. Naukowiec wpada do pułapki i przeklina Pepe. Później Izabela łapie Fretkę i wszyscy odstawiają automaty na miejsce. Wszystkie automaty zostają wymienione na nowe, które wyglądają tak samo. Po chwili Fretka przychodzi z mamą, aby pokazać jej, co zrobili młodsi bracia. Jednakże automat porusza się tylko do przodu i do tyłu.

Zakończenie

Piosenka I przed siebie gnaj.

Scenariusz

Piosenki

Galeria

225B-tytułowy

Stałe elementy

Za młody na...

Linda: Czy nie jesteś na to trochę za stara?

Fretka: Nie, wcale nie. Tylko popatrz!

Kwestia Ferba

brak

Co robicie?

Izabela: Cześć, Fineasz. Co dziś robisz?
Fineasz: O, cześć, Izabela.
Buford: Cześć, ofermy.
Fineasz: Cześć, chłopaki.
Buford: Nie mówcie, że jeździcie tą rakietką dla dzieci.

Fineasz: Podrasowaliśmy ją. I teraz jest super.

Wiem co dziś będziemy robić!

Fineasz: Ale odrobinę wysiłku i kilka gramów złożonego uranu i znów będą dawać frajdę! Ferb, już wiem, co będzie... Ej, gdzie jest Pepe?

Gdzie jest Pepe?

Fineasz: Ferb, już wiem, co będzie... Ej, gdzie jest Pepe?

Wejście do kryjówki Pepe

Pepe wjeżdża do agencji jednym z wyścigowych automatów.

Dżingiel zła

Dundersztyc wchodzi do baru!

Pamiętne cytaty

Inne informacje

Powiązanie z serią

Aluzje

  • Rolnik, przez którego oborę przeleciała Fretka, i Dundersztyc po zniszczeniu mechanicznej dłoni, którą skonstruował, mówią "Nostradamus miał rację".

Błędy

Włosy Fineasza

Lewitujące włosy Fineasza

  • Kiedy Heinz pije wodę najpierw prawie wypija ją do końca, później jest wypita do połowy a na końcu butelka jest pusta.
  • Gdy Fineasz i Ferb wychodzą ze sklepu, włosy Fineasza nie są połączone z głową.
  • Kiedy Buford leci w kosmos, widać Morze Indyjskie w pobliżu Afryki,a powinno być koło Ameryki Północnej.
  • Na koniecu odcinka koło Fineasza, Ferba, Izabeli, Baljeeta i Buforda pojawia się Pepe. Potem gdy wymieniają zabawki na nowe Pepe znika.

Poprzedni:
"Inwazja poferbaczy ciał"

Odcinki

Następny:
"Jak dziobak z królikiem"