FANDOM

Ikona odcinek

Mnie męczy tylko dlaczego ta wojna trwała tak długo? Gdybym był Achillesem rozprawiłbym się sam z całą Troją w jedno popołudnie.

Buford Van Stomm

Fineasz i Ferb odtwarzają Bitwę o Troję, natomiast Fretka próbuje uniknąć konieczności przeczytania prawdziwej historii dla swojego klubu książki. Tymczasem doktor Dundersztyc buduje De-Bałaganator, który potrafi postrzątać cały bałagan gdy w kogoś strzeli.

Fabuła

Zakończenie

S04E13 Spotkanie książki
Fretka, Stefa oraz trzech przyjaciół Jeremiasza jest na spotkaniu książki. Dziewczyna zaczyna opowiadać o wojnie, którą stworzyli Fineasz i Ferb, zamiast o tej na podstawie książki. Jeremiasz mówi, żeby się nie martwiła, iż jej nie przeczytała ponieważ inni również tego nie zrobili. Stefa stwierdza, że przychodzi tylko na herbatkę.

Scenariusz

Piosenki

Galeria

Trojańska opowieść

Stałe elementy

Za młody na...

brak

Kwestia Ferba

(Fineasz, Izabela i Ogniki związują nogi tyranouzara.)

Buford: Mam coś złe przeczucia.

Ferb: Odkryli, że nasz tyranozaur też ma piętę achillesową.

Co robicie?

brak

Wiem co dziś będziemy robić!

Fineasz: Ferb, wiem już co będziemy dzisiaj robić! Nareszcie odtworzymy wojnę trojańską. Ja będę Parysem, bo jestem tak samo odważny.
Izabela: A ja będę Heleną, bo... (Zorientowała się, że owinęła rękę Fineasza) Jestem jedyną dziewczyną w naszym towarzystwie.

Gdzie jest Pepe?

Fineasz: Wiecie kto uwielbia historię i instelizację?
Buford: Ej, gdzie twój tata?

O, tu jesteś, Pepe

brak

Wejście do kryjówki Pepe

W Antykach Flynn-Fletcherów Pepe przechodzi przez lustro, a następnie otwiera drzwi, za którymi był królik. Gdy wpada do dziury widzi różne rzeczy i następnie ląduje w fotelu w swojej bazie.

Dżingiel zła

Pamiętne cytaty

Inne informacje

Powiązanie z serią

Aluzje

  • Toy story - tytuł odcinka jest parodią tytułu tego filmu.
  • Alicja w krainie czarów - Pepe również przechodzi przez lustro tak jak Alicja. Również tak jak ona, widział wtedy królika.
  • Gwiezdne wojny - rydwany miały takie same działa jak myśliwce Jedi.

Błędy

Poprzedni:
"Nie, dziękuję"

Odcinki

Następny:
"Druselsteinoween"