Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Urodziny mamy

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Zrobimy dla mamy coś fajnego. Zwłaszcza, że tata w delegacji!

Fineasz Flynn

Fretka stara się od rana zrobić idealny prezent dla mamy. Okazuje się jednak, że za każdym razem bracia są o krok przed nią. Dundersztyc postanawia usunąć wszystkie przedmioty, które go irytują, między innymi instrumenty, których akurat potrzebuje Fretka. Ostatecznie chłopcy pamiętają o niej i używają jej nagrania, aby ukoronować piknik, który zorganizowali.

Fabuła Edytuj

Writing a song for mom.jpg
Fineasz i Ferb wstając rano słyszą śpiew Fretki. Przechodząc obok pokoju muzycznego widzą, jak komponuje ona piosenkę. Przypominają sobie, że dzisiaj są urodziny mamy. Fineasz wspomina, jak wcześniej dobrze pamiętał o tym dniu, mówiąc sobie każdego dnia "Pamiętać o urodzinach mamy". Chłopcy postanawiają więc coś przygotować dla niej coś specjalnego, tym bardziej, że tato jest w delegacji. Fretka niesie mamie urodzinowe śniadanie w postaci jajecznicy na boczku, jednak chłopcy przypadkowo niszczą je, idąc z wózkiem pełnym łakoci. Dają mamie gazety oraz kawę, po czym udają się do kuchni w celu przygotowania śniadania. Fretka mówi im, że chce zrobić coś sama.

Pepe wymyka się do kryjówki, gdzie Monogram informuje go o siedzibie Dundersztyca na górze oraz o liście tego, co kupił. Dziobak latającym plecakiem udaje się do swojego nemezis.

Tymczasem Fretka chcąc być lepsza od braci robi laurkę dla mamy i idzie jej ją pokazać. Widzi, że Fineasz i Ferb zrobili wielkie śniadanie urodzinowe i wspaniałą, półtorametrową laurkę, zjada swoją.

Shrinkspheria.jpg
Dundersztyc łapie Pepe za pomocą robotów- prezydentów i mówi mu, że skonstruował Skurczy-kulis. Urządzenie to zmniejszy wszystkie przedmioty, które go irytują to tak małych rozmiarów, że już nigdy nie będzie musiał ich oglądać. Są to m.in. pelikany, znaki z migającą strzałką, włosy z ucha i głośne instrumenty muzyczne. Prezentuje wynalazek na komputerowym pelikanie, po czym wychodzi.

Mama mówi Fretce, że tak naprawdę chciała by tylko fioletową sukienkę, którą widziała na wystawie. Fretka podekscytowana pędzi do sklepu rowerem, żeby ją kupić.

Tymczasem Dundersztyc wprowadza w życie swój plan. Zaczyna od znaków z migającymi strzałkami. Pepe zrzucając żyrandol powoduje rozpuszczenia się wosku na robotach- prezydentach i niszcząc je, po czym ucieka.

Przez zlikwidowanie znaków ze strzałkami sukienkę, którą kupiła Fretka pożera stado owadów. Dundersztyc nie może wyeliminować pelikana przez Pepe, zakłócającego prace maszyny. Fretka widząc zniszczoną sukienkę postanawia podarować mamie dzieło muzyczne. W tym momencie Dundersztyc zaczyna eliminować instrumenty, co utrudnia Fretce grę, znikając kolejne instrumenty. Pepe uwalnia się z pułapki i walczy z
Singing at mom's birthday.jpg
Dundersztycem, po czym ten przegrywa. Tymczasem Fineasz i Ferb zrobili dla mamy video prezentację. Zrezygnowana Fretka usiadła obok nich. Wtedy Fineasz powiedział by była mistrzem ceremonii i podał jej pilota. Fretka bardzo się zdziwiła, że na finał bracia przygotowali piosenkę, którą śpiewała z rana. Weszła razem z nimi na scenę i zaczęła śpiewać razem z nagraniem.

Zakończenie Edytuj

brak

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

111A-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Fineasz: Więc laurka się podoba?
Ferb: To postmodernistyczna fuzja origami i książeczki dla dzieci.

Ma też kwestie w piosence.

Co robicie? Edytuj

Fineasz: Ej, Fretka, chcesz skoczyć po omlety na urodziny mamy?

Fretka: Ja robię coś samodzielnie. chwila ciszy No? Nie spytacie, co to takiego?
Fineasz: Y... racja, co robisz?

Fretka: To tajemnica!

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz: Y... racja, co robisz?

Fretka: To tajemnica!

Fineasz: Ej, gdzie jest Pepe?

Przesuwając swoje zdjęcia na ścianie, otwiera wejście w ścianie prowadzące rurą do kryjówki.

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Fineasz: Ferb, czy ty słyszysz to co ja? Fretka śpiewa z samego rana.
Fretka: Masz urodziny, dzięki mamo że ty kochasz mnie. Tak, tak, cudnie jest. Zawodowo.
Fineasz: Zrobimy dla mamy coś fajnego. Zwłaszcza że tata w delegacji.
Fretka: Jaja z rana. Oyeah. Mamo. Pragnę jako pierwsza dzisiaj...
Fineasz: Niech żyje nam. Mamy dla ciebie gazetki. Masz dziennik mamy, tygodnik mamy i dwutygodnik. I to co tak kochasz rano. Półcappuchino-mocha-chocha-late-mecco-espresso.
Linda: O raju. Dziś to przeszliście samych siebie.
Fineasz: Takie z sercem.
Buford: I z potem.

Linda: A przez pot rozumiesz wysiłek.

Buford: Taa. Jasne.
Dundersztyc: Aah, zaklinacz jednorożców, największy przebój tego roku. I za chwilę zniknie. zły śmiech O nie to Pepe Pan Dziobak, znowu. Ha! Taki żart Panie Dziobaku, ja wcale się nie boję. Hahaha. Ja się nie boję, bo mam nowiutki system bezpieczeństwa. Voila. Hahaha. Podobają ci się Panie Dziobaku? Kupiłem je tanio od muzeum figur woskowych.
Robot: Ja nie będę kłamać. Ja się topię.
Fretka: Zaraz chwila. Mogę dać mamie coś czego chłopcy nie mogą. Wielkie dzieło muzyczne. Wykonane na przyjacielu basie. To nic. Mogę zagrać na banjo, nie? Nie szkodzi, mam też fagot. Umiem też grać na trąbce. To mogę zagrać na bongach.

Inne informacje Edytuj

  • Po raz pierwszy jedyną kwestią Izabeli w odcinku jest śpiew.
  • W angielskiej wersji Fretka gra tylko na instrumentach na B (bass, banjo, bassoon, bugle, bongos, balalaika, bagpipes).
  • W latach '90 Linda jest widziana z mężczyzną, który być może był jej pierwszym mężem.
  • Jest to jeden z niewielu odcinków, kiedy Fretka nie próbuje przyłapać braci, a mama widzi ich dzieło.

Aluzje Edytuj

  • Zaklinacz koni - DVD w domu Dundersztyca ma tytuł The Unicorn Whisperer, jest to parodia Zaklinacza koni.

Błędy Edytuj

  • W retrospekcji Fineasza nie powinno być wspomnień z odcinka "Wehikuł ambarasu", ponieważ został on wyemitowany po tym.
  • Podczas retrospekcji z odcinka "Kolejka", Izabela siedząca poprzednio za Ferbem, została zastąpiona przez inne dziecko.
  • Podczas retrospekcji z odcinka "Jednostrzałowiec", gitara Fineasza jest czerwona zamiast żółtej.
  • Izabela podczas piosenki została pokazana na scenie, ale była również na widowni w tym samym czasie.
  • Przyciski ON i OFF wielokrotnie zmieniają kolor.
  • Dziób Pepe zmienia kolor, kiedy kamera przybliża się i oddala.

NawigacjaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki