Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Vanessa Dundersztyc

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Vanessa Dundersztyc
734px-Sw28.png
Grupa bohaterów: Nastolatki
Płeć: Dziewczyna
Wiek: 16 po "Stary, zbieramy znów kapelę"
Wzrost: taki jak Fretka
Pochodzenie: Amerykańsko-niemieckie
Rodzinne miasto: Danville
Rodzina i inne relacje
Rodzice:
Heinz Dundersztyc, Charlene Dundersztyc
Dziadkowie:
Pani Dundersztyc i Pan Dundersztyc
Wujostwo:
Roger Dundersztyc- stryjek
Sympatia:
Monty Monogram, Johnny (dawniej)
Przyjaciele:
Ferb Fletcher
Za kulisami
Pierwsze wystąpienie: "Kilku wspaniałych"
Głos podkłada: Beata Wyrąbkiewicz
Dzięki tato. Wreszcie ci się udało.

— Vanessa do swojego ojca, "Stary, zbieramy znów kapelę"

Vanessa Dundersztyc — córka Heinza i Charlene Dundersztyców. Urodziła się 15 lipca, czyli w dniu ślubu Lindy i Lawrence'a ("Stary, zbieramy znów kapelę").

Osobowość Edytuj

Vanessa jest sarkastyczna, ale ogólnie zachowuje się jak typowa nastolatka. Przejmuje się swoją reputacją. Kiedy w pralni podmieniono jej ubranie na ubranie Fretki, bała się co powiedzą o niej inni. Jej znajomi to głównie goci ("Wiwat, Doofania!", "Stary, zbieramy znów kapelę").

W wielu odcinkach widać, że jej największym marzeniem jest własny samochód. Aby go zdobyć, próbowała udowodnić ojcu, że jest odpowiedzialna poprzez zdobycie dla niego Nieskończonotlenku Błotasu ("Samodzielna Vanessa"). Pokazała to również w odcinku "Lalka Mary" kiedy ojciec przyniósł jej prezent i nazwał go "Kluczem do jej szczęścia". Zachwycona dziewczyna zawołała "Samochód?!", ale okazało się, że była to lalka, o którą prosiła tatę w wieku siedmiu lat.

Jest lub była członkinią kółka pływackiego, a także grała wróżkę w szkolnym przedstawieniu, jeszcze jako dziecko ("Lalka Mary", piosenka Ty nie jesteś tak strasznie zły).

Chociaż temu zaprzecza, okazuje się, że Vanessa jest troszeczkę zła i nie zawsze postępuje tak jak należy. Możemy to zobaczyć podczas podróży Fineasza i Ferba dookoła świata, kiedy "pożycza" skuter, a później celuje w Majora Monograma suszarką, wmawiając mu, że to broń i zabiera bolid Agenta P ("Lato to wrażeń moc"). Często pomaga ojcu w jego niecnych planach, a w odcinku "Lalka Mary" zabrała małej dziewczynce lalkę, a ta zaczęła płakać.

Wygląd Edytuj

239px-Vanessa Doofenshmirtz.png
Vanessa to szczupła dziewczyna średniego wzrostu. Ma ciemnoniebieskie oczy i długie, proste, brązowe włosy, które są zawsze rozpuszczone. Jej usta pomalowane są na kolor malinowy. Nosi czarną skórzaną kurtkę, czarne spodnie i czarne kozaki na wysokim obcasie. Jest to typowa gotka.

Relacje Edytuj

Heinz Dundersztyc Edytuj

Główny artykuł: Dundersztyc i Vanessa - relacje

Charlene Dundersztyc Edytuj

Vanessa Charlene.png
Czasami Vanessa stara się udowodnić matce, że jej ojciec jest zły i buduje inatory do zawładnięcia Okręgiem Trzech Stanów, podobnie jak Fretka każdego dnia próbuje przyłapać swoich braci. Charlene nie wierzy Vanessie i mówi jej, że nikt nie jest zły. Można mieć wrażenie, że Charlene wydaje się, że jej córka myśli źle o swoim ojcu z powodu rozwodu. Dlatego mówi jej, że rozstała się z Heinz'em nie dlatego, że był zły, tylko dlatego, że po prostu nie mogli się dogadać ("Lody z migdałkami").

Roger Dundersztyc Edytuj

Vanessa mówi, że lubi wujka Rogera, jednak mimo wszystko pomaga ojcu w realizacji jego planu, który ma na celu upokorzenie jego brata ("Robo-drzewa").

Johnny Edytuj

830px-VanessaWithJohnny.jpg
W odcinku "Stary, zbieramy znów kapelę" dowiadujemy się o uczuciu, którym dziewczyna darzy Johnny'ego. Natomiast później, w czasie imprezy złomowiskowej dowiadujemy się, że jest on jej chłopakiem ("Spranie mózgu"). W odcinku "Młody Monogram" Vanessa zrywa z nim, ponieważ- jak mówi: "konsola jest dla niego ważniejsza od czegokolwiek". Sądzi ona, że chłopak nie ma żadnych ambicji.

Ferb Fletcher Edytuj

Główny artykuł: Ferb i Vanessa - relacje

Fretka Flynn Edytuj

Główny artykuł: Vanessa i Fretka - relacje

Jeremiasz Johnson
830px-TheLizardWhisperer - VanessaXJeremy.png
Edytuj

Vanessa spotyka Jeremiasza w czasie lekcji gry na gitarze, którą udzielał jej ojcu. Dziewczyna próbuje z nim flirtować, jednak traci swoje zainteresowanie, kiedy Jeremiasz mówi jej, że nie przepada za heavy metalem ("Zaklinacz Jaszczurek").

Pepe Pan Dziobak Edytuj

Vanessa zdaje się być obojętna, gdy Pepe walczy z jej ojcem. Podziękowała mu za pomoc przy dekoracji na jej urodziny ("Stary, zbieramy znów kapelę"). Zawsze się z nim wita, gdy tylko go widzi. Vanessa jako jedna z niewielu osób wie, że ten dziobak jest tajnym agentem.

Monty Monogram Edytuj

329a - Coffee Date..jpg
Monty wydaje się lubić Vanessę. Na końcu odcinka "Młody Monogram" spojrzał na nią, kiedy myślała o tym, aby znaleźć sobie wreszcie dobrego faceta. W odcinku "Kawka z wrogiem" spotkali się przypadkowo w barze i postanowili wypić razem kawę. Podczas tego spotkania doszło pomiędzy nimi do kłótni, której tematem byli ich ojcowie. Na koniec spotkania stwierdzili, że nie powinni się spotykać, po czym jednak Vanessa wręcza Monty'emu swój numer telefonu.

Stefa Hirano Edytuj

S04E19 Vanessa i Stefa w przebraniach.png
W odcinku "Drusselstein" Stefa pomagała Vanessie utrzymać w sekrecie związek z Monty'm przed Majorem Monogramem.

Rodrigo Edytuj

Vanessa&Rodrigo.jpg
Rodrigo od pierwszego spotkania z Vanessą uznał ją za wyjątkową osobę. Vanessa także na początku uśmiecha się do chłopaka, lecz poznając jego niecny plan zmienia co do niego zdanie i zaprzecza słowom Rodrigo "Myślałem, że coś nas łączy", mając dość złych chłopców ("Młody Monogram").

Galeria Edytuj

1000px-329a - Vanessa.jpg

Inne informacje Edytuj

Wystąpienia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki