FANDOM

Ikona odcinek

Buduję imperium zła, moją własną fortecę do złotwórstwa.

Heinz Dundersztyc

W pralni przypadkowo zamieniają ze sobą ubrania Fretki i Vanessy. Dundersztyc buduje własny kraj-wyspę: Doofanię, Vanessa zaś próbuje za wszelką cenę pokazać to mamie. W wyniku nieporozumienia Fineasz myśli, że Izabela nie widziała nigdy tęczy - postanawia zatem, że zbudują maszynę do jej stworzenia. Pepe przez kołnierz od weterynarza nie może wejść do kryjówki, a co za tym idzie - dotrzeć do Dundersztyca i powstrzymać go od niecnych planów.

Fabuła Edytuj

W Spółce ZłoDundersztyc czyta gazetę o tym, że jego brat Roger został wybrany na burmistrza. Heinz stwierdza, że nie ma miejsca dla nich obydwu w Okręgu Trzech Stanów.

Fineasz i Ferb jedzą śniadanie. Odwiedza ich Izabela, która na zapytanie Fineasza o śniadanie odpowiada, że jadła wcześniej. Dodaje, że nigdy nie widziała tęczy i myśli, że to złośliwość losu. Do kuchni wchodzi Linda, która trzyma na rękach Pepe w kołnierzu ochronnym. Kobieta mówi, że weterynarz nakazał Pepe nosić ten kołnierz do końca dnia. Mama zastanawia się, jak Pepe mógł się podrapać. Dziobak wspomina swoją ostatnią walkę z Dundersztycem, kiedy to spadł z dachu i wylądował w fabryce papieru ściennego. Fineasz sądzi, że Pepe wygląda super, a Linda stwierdza, że w modzie nazywa się to śmiały trend. Fineasz pyta Lindę, czy widziała Fretkę, kiedy dziewczyna wbiega do pokoju z krzykiem. Na pytanie Lindy, co się stało, Fretka odpowiada, że w pralni zamieniono ubrania. Fineasza zaciekawiło, kto dostał ubranie Fretki.

Vanessa Girly
Tymczasem Vanessa w ubraniach Fretki rozmawia przez telefon i wygląda jak batonik. Nagle dziewczyna kończy rozmowę przez hałas dający się słyszeć w całym budynku. Norm wita Dundersztyca i pyta, co robi. Heinz informuje go, że buduje imperium zła, czyli własną fortecę do złotwórstwa. Norm pyta, czy nie jest za stary na modelarstwo, jednak Dundersztyc odpowiada, że nie. Doktor przedstawia robotowi własne państwo miasto nazwane "Doofania". Stwierdza, że brat nie będzie go więcej oczerniał, dzięki czemu stanie się władcą własnego imperium zła. Vanessa z niedowierzaniem pyta, czy on buduje imperium zła i czy zrobił nadmuchany model. Po uzyskaniu twierdzacej odpowiedzi, dziewczyna odchodzi, dzwoniąc tym razem do jej matki. Charlene jest jednak na masażu i radzi córce, żeby dała spokój ojcu i była wyrozumiałą córką.

W domu Fineasz pyta "Gdzie jest Pepe", a Pepe chce wchodzić do bazy, ale kołnierz ochronny nie pozwala go wpuścić, a Major Monogram woła Pepe i pyta Carla, czy Pepe wie o dzisiejszej porannej odprawie, a Carl odpowiada,że mu przypominał, a Major Monogram dalej go pyta, czy wysłali mu maila, a Carl na to, że tak i Major Monogram śpiewa "Do, re, mi, fa, so, la...".

Iza w wiwat doofania
Izabela pyta Fineasza, co robi, a Fineasz pamięta jej, czy nie widziała tęczy, a Izabela pamięta. Fineasz przedstawił Tęczo-Wystrzeliwator.

A w samochodzie Linda pyta, czy Fretka ma przytrztmać drzwi,bo ma oddać kosiarkę,którą kupił ojciec.Fretka mówi,że nikt nie może jej zobaczyć,a Linda myśli,że wygląda śmiesznie i Fretka ma czekać w samochodzie,ale dziewczyna wita Fretkę i pyta,od kiedy lubi gotyk.Fretka wstydzi się odpowiedzi i dziewczyna robi zdjęcie.Do Fretki dzwoni Stefa i pyta,czy przeszła gotyk i czemu nic nie mówiła.

W porcie Dundersztyc i Norm wykonali kawał dobrej roboty, a Dundersztycowi czegoś brakuje, czyli Pepe Pana Dziobaka.

Pepe ciągle walczy o wejście do kryjówki przez kołnierz ochronny.

Dundersztyc pyta, dlaczego Pepe jeszcze nie ma i miał nadzieję, że spotykało go nieszczęście.

Vanessa dzwoni do jej matki twierdząc, że jest w porcie i radzi jej, żeby przyjechała jak najszybciej. Vanessa kończy rozmowę i zauważyła nadmuchany model przez Dundersztyca.

Fretka twierdzi, że nie może wysiadać z samochodu, jeżeli ktoś zobaczy jej ubranie gotyckie. Fretka musi szybko znaleźć sposób, żeby jej matka nie dostała mandatu i wkłada do parkomatu monetę. Jeremiasz zdziwił się na widok Fretki z gotyckim ubraniem i Fretka myśli, że nie nosi takich rzeczy i gotyckie ubranie nie jest przywiązany dla Fretki i ubiera się inaczej, ale to była pomyłka z jej ulubionym ubraniem. Fretka pyta Jeremiasza, czy podoba się gotyckie ubranie.

W porcie Dundersztyc radzi Normowi utworzyć hymn, czyli piosenkę Wiwat Doofania!. Vanessa słyszy dźwięk klaksonu i pyta jej matkę, czemu tak długo i matka Vanessy odpowiedziała, że musiała się spotykać w Prawdowcowym Porcie Awaryjnym. Vanessa mówi jej matce, że Dundersztyc z Normem zbudowali pływające miasto.

Fineasz mówi Izabeli,że to jej pierwsza tęcza w życiu,ale Izabela powtarza,ale Fineasz jej przerywa i później musi jej podziękować i myśli,że Pepe nie mógł zobaczyć,no i Pepe dalej walczy o wejście do kryjówki przez kołnierz ochronny.Ferb włącza zasilanie i Izabela wsypa płatki do Tęczo-Wystrzeliwatora,tęcza wędruje do wody spotykając rybaków i rybaczy zauważyli tęczę i jeden z rybaków chwyta wędkę i hak trafia na materac nadmuchanego modelu Dundersztyca i powietrze poleciało i miasto "Doofania" zatonął razem z Dundersztycem i Normem,a Vanessa z jej matką dotarła do portu,ale miasto "Doofania" zniknęło,a matka Vanessy patrzy na nadmuchany model i pyta Dundersztyca,czy on sam zrobił,Dundersztyc odpowiedział,że miał dobrą dętkę i żona pyta Dundersztyca,czy pamięta,że zamontował system nakrywania talerzy,a Dundersztyc twierdzi,że zapomniał i ciągle mu przypomniano. Matka radzi Vanessy,żeby wychodzić z portu,bo Vanessa długo przebywała na słońcu.

Pepe musi silnie wejść do kryjówki,ale kołnierz ochronny nie pozwala i trafia na Tęczo-Wystrzeliwator włączając autodestrukcję i Tęczo-Wystrzeliwator zniknął.

W bazie Major Monogram dalej śpiewa "Miau,Miau".

Fretka w ubraniu Vanessy
Fineasz pyta Izabelę,czy myślała o pierwszej tęczy,a Izabela myśli,że to była ładna,ale to nie była pierwsza tęcza. Fineasz twierdzi Izabeli,że mówiła o tym,że nie nigdy wcześniej nie widziała tęczy,ale Izabeli chodziło o tym,że nie widziała jednorożca.Fineasz zapomniał o Pepe,który już nie musi nosić kołnierza ochronnego i musi się nacieszyć wolnością.

W porcie Dundersztyc bawi się w chowanego,ale coś mu się nie zgadza,bo Norm nie chowa się i musi robić jeszcze raz,nagle zjawił się Pepe Pan Dziobak.

W pralni Linda płaci za czyste ubranie Fretki,a obok są Fretka i Vanessa, które zauważyły pomyłkę ubrań.

Zakończenie Edytuj

Dundersztyc śpiewa drugą wersję piosenki Wiwat Doofania!.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

126B-tytułowy

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

Norm: Nie jesteś za stary na modelarstwo?

Kwestia Ferba Edytuj

Tęczowystrzeliwator eksploduje.
Ferb: I dlatego jestem przeciwny umieszczaniu tak dużego przycisku autodestrukcji.

Co robicie? Edytuj

Izabela: Cześć, Fineasz. Jecie śniadanie?

Fineasz: Płatki tęczowocowe. Chcesz?

Izabela: Nie, dziękuję. Już jadłam śniadanie.
Izabela: Cześć, Fineasz. Co dziś robisz?

Fineasz: Pamiętasz, jak rano mówiłaś, że nigdy nie widziałaś tęczy?
Izabela: Tak. Chociaż właściwie...

Fineasz: Patrz na to! To Tęczowystrzeliwator!
Norm: Cześć, co robisz?
Heinz Dundersztyc: A nie widać, co robię?

Dundersztyc: W tym mieście nie ma miejsca dla nas dwóch! Norm, już wiem co będziemy dzisiaj robić!
Izabela trzyma paczkę płatków śniadaniowych.

Izabela: Szkoda, że nigdy nie widziałam tego cudu natury.
Fineasz: Nie widziałaś?
Izabela: Nie. Złośliwość losu.

Fineasz: Ferb! Już wiem co będziemy dzisiaj robić!

Fineasz: I co myślisz o pierwszej tęczy w życiu?
Izabela: Bardzo ładna, ale to nie była moja pierwsza tęcza.
Fineasz: Mówiłaś, że nigdy wcześniej jej nie widziałaś.
Izabela: Nie, nie. Nigdy nie widziałam jednorożca.

Fineasz: To zmienia postać rzeczy! Ej, Ferb! Wiem co będziemy jutro robić!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Fineasz rozmawia z Ferbem.

Fineasz: Czy wszystko przygotowane?
Ferb potwierdza kciukiem.

Fineasz: Świetnie! Teraz... Ej, gdzie jest Pepe?

Pepe próbuje dostać się do kryjówki wejściem z tyłu domu, jednak kołnierz od weterynarza uniemożliwia mu to.

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Dundersztyc: I gdzie on może być?
Norm: Jestem tutaj!
Norm: Kto chciałby pobawić się klockami?

Dundersztyc: Nie mam ochoty cię oglądać, więc wolałbym w chowanego.

Norm: Auć.
Dundersztyc: O, Vanessa! Wyglądasz bardzo... Z resztą, nieważne. Tam, dokąd jedziemy, będziesz mogła się codziennie przebierać za klowna.
Dundersztyc: Przenosimy się do dryfującego państwa-miasta, państwa stworzonego przez najwspanialszy umysł naszych czasów, mnie! Pomagał mi Norm.
Norm: Wiercę dziurę!
Vanessa: Budujesz sobie imperium zła?

Dundersztyc: Owszem, będzie bardzo złe.
Vanessa: I zrobiłeś jego dmuchany model?

Dundersztyc: Zgadza się. Bo widzisz, ja... miałem jedną dobrą... dętkę.
Dundersztyc: Mam wrażenie, że czegoś brakuje... Już wiem, Pepe pana Dziobaka! [...] Czemu go nie ma? Mam nadzieję, że spotkało go jakieś nieszczęście.
Norm: Czy mam kogoś przytulić?
Dundersztyc: Oczywiście, że nie, ty zardzewiały deklu, rusz tą dźwignią!

Inne informacje Edytuj

  • Jest to pierwszy odcinek, w którym Dundersztyc tworzy swoje miasto.
  • W tym odcinku Fretka jest ciągle z mamą.
  • Kwestia "Co dziś robisz?" pojawia się kilkukrotnie.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym Fretka nie widzi wynalazku braci.
  • W tym odcinku zaczyna się kadencja Rogera.
  • Vanessa po raz drugi ma zamiar przyłapać swojego ojca ("Lody z migdałkami").
  • Fineasz i Ferb po raz pierwszy budują -inator.

Aluzje Edytuj

Błędy Edytuj

  • Gdy Charlene rozmawiała przez telefon z Vanessą miała ogórki na okularach, a nie na oczach.
  • Gdy Pepe uderzył przycisk autodestrukcji jego kapelusz zniknął.

NawigacjaEdytuj