FANDOM

Ikona odcinek
Witaj w naszym nadrożnym barze. To jak namiastka domu w trakcie podróży.

Fineasz Flynn

Flynn-Fletcherowie wracają z rodzinnej wycieczki. Fretka postanawia zrobić sobie kilka godzin relaksu i zapomnieć o przyłapywaniu braci, którzy postanawiają zbudować restaurację na szczycie rodzinnego tira. Tymczasem doktor Dundersztyc także udaje się na wycieczkę, ale w celu przywiezienia do Okręgu Trzech Stanów wybuchowego soku.

Fabuła Edytuj

Road Trip - Screenshot 3
Rodzina Flynn-Fletcherów jest w drodze do domu. Fretka skarży się, że musi wytrzymać cały tydzień bez kontaktu z znajomymi z powodu braku zasięgu, przy okazji wyraża też swoje zadowolenie z tego powodu, że Fineasz i Ferb nie zbudowali nic przez 6 dni. Dziewczyna zdecyduję zdrzemnąć się na kanapie. Fineasz oznajmia Ferbowi, że wie już co będą dziś robić i zauważa dmuchanego Pepe, którego mylnie uważa za prawdziwego.
Road Trip - Screenshot 5
Tymczasem prawdziwy Pepe przechodzi przez ukryte wejście i odbiera odprawę od Majora Monograma, który wspomina, że Dundersztyc jest gdzieś w pobliżu w swojej ciężarówce i każe dziobakowi zbadać co knuje. Pepe
Road Trip - Screenshot 9
wchodzi pod samochód, a następnie włamuje się do systemu GPS i nakierowuje cel w pobliże Dundersztyca. W samochodzie Lawrence zdecyduje się użyć radia CB, by skontaktować się z innymi kierowcami. Używa slangu zawodowych kierowców, gdy w końcu trafia na rozmówcę. Ten przedstawia się jako panikarz. Po jakimś czasie okazuje się,że jest to Dundersztyc. Gdy Heinz zajęty jest rozmową do ciężarówki wskakuje Pepe, jednak zostaje od razu złapany w pułapkę. Heinz wyjaśnia Pepe, że wszystkie jego inatory wybuchały z powodu autodestrukcji, gdyż zawierały w sobie "Boom-sok". Wyjaśnia też, że znalazł tanio całą cysternę tego soku, jednak teraz musi go odwieźć do domu.
Road Trip - Screenshot 21
Fineasz i Ferb zapinają pasy i wraz z krzesłami trafiają na dach samochodu, gdzie planują zbudować bar. Fretka, do tej pory spokojnie śpiąca na kanapie
Road Trip - Screenshot 27
nagle wstaje i idzie w kierunku rodziców. Dowiadujemy się, że dziewczyna lunatykuje i próbuje przyłapać braci nawet przez sen. Fineasz tymczasem odbiera zamówienie na dachu samochodu.

Dundersztyc w swoim samochodzie opowiada Pepe różne ciekawostki samochodowe, tymczasem Dziobak przy pomocy bocznego lusterka spala pas,którym był więziony i wydostaje się z pułapki. Natychmiast atakuje Dundersztyca i przejmuje kontrolę nad pojazdem.

Tymczasem Fretka budzi się ze snu i zauważa brak chłopców. Ponad to po chwili słyszy muzykę z dachu pojazdu. Wychodzi na dach i zauważa bar. Po wejściu do baru i zrobieniu awantury braciom nieświadomie spełniając zachcianki klientów kwitnie w roli kelnerki.
Road Trip - Screenshot 45

Akcja walki między Dundersztycem, a Pepe przeniosła się na dach pojazdu. Heinz rzuca w dziobaka pokrywą jednak ta odbija się od znaku, trafia w rzucającego i spada pod koła pojazdu Lawrence'a. Powoduje to zmianę w systemie GPS, przez którą system każe skręcić Lawrencowi na pole kukurydzy. Mężczyzna skręca myśląc, że to skrót. Pepe widząc, że zmierzają w kierunku przepaści zeskakuje na łącznik, który łączy oba pojazdy i przedziela go mini piłą-mechaniczną z swojego kapelusza. Dundersztyc także widząc urwisko zeskakuje z swojego pojazdu. Pepe tymczasem szybko zmienia ustawienia GPS i w ostatniej chwili samochód unika upadku do dziury. Auto Dundersztyca nie miało tyle szczęścia i wpada do urwiska. Heinz biegnie do urwiska, by rozpaczać nad jego "Boom-sokiem", jednak ten wybucha powodując wielką eksplozję.

Road Trip - Screenshot 55
Uderzenie powoduje, że Fretka spada z schodów w barze i trafia do środka samochodu. Korzystając z podnoszącego się siedzenia unosi się po chłopców i ściąga ich na dół. Linda wychodzi z kabiny kierowcy i widzi Fretkę obejmującą Fineasza i Ferba. Dziewczyna mówi jej o barze i każe jej iść na dach samochodu.

W tym samym czasie widzimy rolnika i jego żonę na wiadukcie. Żona narzeka mężowi, że spada wszystko z nieba a ona chciała zawsze prowadzić bar. Auto Flynn-Fletcherów przejeżdża akurat przez wiadukt i pozostawia bar tuż przed parą.

Fretka wraz z mamą wychodzą na dach, jednak nic tam nie ma.
Road Trip - Screenshot 60

Dundersztyc, który przy wybuchu był w strasznie bliskiej odległości jest cały z sadzy, a ponadto spaliło mu się ubranie. Na koniec spada na niego góra palących się kaktusów, a sam poszkodowany podsumowuje to słowami "Dlaczego zawsze ja?"

Zakończenie Edytuj

Końcówka piosenki Zastąpimy ci dom.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

325px-Road trip opener

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

Kierowca ciężarówki: Mam dostawę! Ej, nie jesteście trochę za młodzi na pogranie grilla, 140 kg kawy, 50 kg boczku, 4 ton płatków pszennych, ryżu i pumpernika?
Fineasz: Pomyśl chwilę, wiek tu raczej nie ma znaczenia, prawda?

Kierowca ciężarówki: A faktycznie, masz rację.

Kwestia Ferba Edytuj

brak

Co robicie? Edytuj

brak

Fretka: Leży na kanapie i ziewa. Szkoda, że go nie zbudujecie. Hihihi... Zasypia.
Fineasz: Ferb, wiem co będziemy dzisiaj robić!

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Pepe wyruszając na misję nadmuchuje balon w jego kształcie, żeby nikt się nie spostrzegł, że go nie ma

Fineasz: Ej, jest Pepe?!
Dundersztyc: Nie, nie, nie pani, tylko Panikarz. To jedno, jedno słowo, ten kto panikuje, jedno słowo. No to-o gdzie jesteś?

Pepe dostaje się do komunikatora, który znajduje się w podwoziu.

Dżingiel zła Edytuj

brak

Pamiętne cytaty Edytuj

Inne informacje Edytuj

  • Dowiadujemy się, że Fretka nawet podczas lunatykowania chce przyłapać swoich braci.
  • Fretka wspomina, iż podróż trwała 7 dni, lecz w odcinku pokazany jest tylko jej ostatni dzień.
  • Dowiadujemy się, że za autodestrukcję w wynalazkach Dundersztyca odpowiedzialny jest "Boom-sok".
  • Czwarta ściana burzona jest aż 5 razy.

Aluzje Edytuj

  • Indiana Jones - scena, w której Pepe wyrzuca Dundersztyca na maskę samochodu jest nawiązaniem do sceny z filmu "Indiana Jones i poszukiwacze zaginionej Arki".

Błędy Edytuj

  • Gdy Fineasz i Ferb odbierają dostawę jedzenie, ciężarówka Dundersztyca znika, jednak w kolejnym ujęciu już ją widzimy.
  • Kiedy Fretka zabiera chłopców z baru w tle nie ma drabiny. Jednak po chwili, gdy nastolatka idzie z Lindą na dach, drabina pojawia się.
  • Kiedy Dundersztyc krzyczy, nie ma kolców, jednak w następnym ujęciu już je ma.

Poprzedni:
"Czy mnie słyszysz, mamo?"

Odcinki

Następny:
"Łapu Capki"