FANDOM

Ikona odcinek
Dlaczego twoja babcia kłóci się z moją babcią?

Jeremiasz Johnson

Fineasz i Ferb budują tor do jazdy na wrotkach, aby ich babcia, Betty Jo, mogła zmierzyć się we wrotkarskich derbach z Hildegardą, babcią Jeremiasza. Tymczasem Dundersztyc buduje Chlebopożerator, aby przemienić w bochenek chleba pomnik brodatego prezydenta.

Fabuła

CTW-X1
Rodzice wyjechali na wykład ojca Ferba dotyczący zabytkowych naparstków. Fretka tymczasem uczy się jeździć na wrotkach w parku razem ze Stefą. Fineasz, Ferb i dziadkowie też się tam wybierają, by "zawstydzić siostrę". Okazuje się, że chłopcy są świetnymi wrotkarzami, tak samo jak babcia Betty Jo Flynn. Podczas jazdy babcia Fineasza spotyka swoją dawną rywalkę z wrotkowych derbów - Hildegardę. Oskarża ją o oszustwo podczas finałowego meczu między Kulomiotami a Błyskawicami, który odbył się w 1957 roku. Okazuje się, że to babcia Jeremiasza. Wszyscy
CTW-X2
zgadzają się na wyścig rewanżowy, w którym bierze udział Fretka, chociaż ledwo umie jeździć. Stało się to za sprawą Zuzi, która chce zniechęcić Jeremiasza do Fretki, i podstępem zmusza Fretkę do udziału w zawodach zamiast Fineasza. Bracia budują tor do jazdy na wrotkach. Fretka martwi się, że Jeremiasz przestanie ją lubić, jeśli jego babcia przegra, jednak nie chce też, by jej babcia przegrała. Zuzia podmienia jej wrotki.
Good catch, Jeremy
Rozpoczyna się wyścig. Komentują go Fineasz i dziadek Clyde. Po pewnym czasie Betty Jo postanawia zrobić wyrzut najsłabszego zawodnika - Fretki. To samo robi drużyna przeciwna z Jeremiaszem. Zuzia wciska przycisk i odpala mini-rakiety umieszczone we wrotkach Fretki, która zaczyna jechać w przeciwnym kierunku, ale po chwili wraca na tor. Po kolejnym odpaleniu rakiet Fretka zawraca razem z Jeremiaszem. Po drodze zgarniają też Zuzię i Ferba. Babcie przeskakują grupkę. Babcia Jeremiasza wskakuje na plecy babci Flynn. Wyścig kończy się remisem.
CTW-X3

Tymczasem Dundersztyca bardzo boli głowa, tworzy on jednak Chlebopożerator, aby przemienić w bochenek chleba pomnik prezydenta Brodosława Brodnickiego. Przypominał on mu o tym, że sam Heinz nie może mieć zarostu, mimo usilnych prób. Promień zostaje wystrzelony, ale odbija się od lustra niesionego przez dwóch robotników i oczywiście trafia w tor, który zmienia się w chleb. Zanim Fretka zdążyła donieść mamie, chleb zjadły głodne ptaki będące częścią planu Dundersztyca.

Zakończenie

brak

Scenariusz

Piosenki

Galeria

118A-tytułowy

Stałe elementy

Za młody na...

brak

Kwestia Ferba

Jeremiasz łapie Fretkę.

Ferb: Dobry chwyt, Jeremiaszu.

Fretka: I to jak.

Co robicie?

brak

Wiem co dziś będziemy robić!

brak

Gdzie jest Pepe?

brak

Wejście do kryjówki Pepe

Pepe wskakuje do paczki. Bierze ją listonosz. Paczka jedzie samochodem, leci samolotem, wraca samolotem i ostatecznie ląduje w bazie.

Dżingiel zła

brak

Pamiętne cytaty

Dundersztyc: Ach! Muszę sobie kupić cichszą pułapkę.

Fineasz: Nazywam się Fineasz Flynn i będę go dla państwa komentować, razem z naszym wielobarwnym ekspertem dziadkiem Clydem!
Clyde: Zieleń! Czerń! Żółć!
Fineasz: Wspaniały kolor, dziadku!

Clyde: Też tak uważam.

Po skończeniu piosenki
Fineasz: To tyle. Dziadku?

Clyde: Zieleń, fiolet, zgniłe bordo!

Inne informacje

  • Przyjaciele Fineasza i Ferba nie pojawiają się w tym odcinku, jednak Zuzia tak.
  • Po raz pierwszy w serialu nikt nie powiedział kwestii "Gdzie jest Pepe?" w czasie trwania danego odcinka.

Powiązanie z serią

Aluzje

  • Angielski tytuł tego odcinka - "Crack that Whip" jest aluzją do piosneki Whip It, zespołu Devo.

Błędy

Nawigacja