Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Wystarczy jeden porządny strach

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Wystarczy jeden porządny strach
Phineas and Isabella in the haunted house.jpg
Fineasz i Izabela w domu strachu
Sezon 1
Kod produkcji 109
W kolejności emisji 34
Tytuł oryginalny One Good Scare Ought to Do It!
Fabuła Bobby Gaylor
Martin Olson
Scenografia Jon Barry
Chris Headrick
Reżyseria Dan Povenmire
Zac Moncrief
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2009-02-25 25 lutego 2009
Międzynarodowa premiera 2008-10-03 3 października 2008
Chronologia
Poprzedni "Rycerski turniej"
Następny "Skok w kosmos"

Fineaszu, jeśli tu powstanie jakiś dom strachu, to tylko po moim trupie!

Fretka Flynn

Fineasz i Ferb budują ogromny dom strachu aby wyleczyć Izabelę z czkawki. Fretka wybiera się do Jeremiasza myśląc, że spędzi z nim miłe popołudnie. Niestety zazdrosna siostra Jeremiasza uniemożliwia jej to. Tymczasem Dundersztyc chce zniszczyć kryjówkę swojego mentora za pomocą Wyparoznikatora.

Fabuła Edytuj

Czkawka.jpg
Fretka mówi do banana udając, że to telefon przez który rozmawia z Jeremiaszem. Po czym Linda wchodzi do pokoju, żeby powiedzieć jej, iż wychodzi i spytać czy będzie rozmawiała z tym bananem cały dzień.

Na podwórku Fineasz i Ferb bawią się używając "drzewa z kapelą mariachi", podczas gdy Izabela przychodzi próbując wypowiedzieć swoją kwestię, która zostaje przerwana przez jej okropną czkawkę. Fineasz mówi jej, że taka czkawka to straszna sprawa i oznajmia, iż najlepszym sposobem na czkawkę jest strach, następnie pyta się jej czego boi się najbardziej, na co ona odpowiada, że kiedyś na jarmarku nabawiła się strachu w nawiedzonym domu. Wtedy Fineasz postanawia go zbudować.

W tym czasie, Pepe wchodzi do swojej kryjówki i zostaje poinformowany przez Majora Monograma o tym, iż Dundersztyc zaginął. Major podaje dwie opcje: pierwsza mówi, że za sprawą elfów Dundersztyc przeniknął do krainy kukurydzianych ludzi, a druga że siedzi na wyspie z wygrawerowaną wielką litera D. którą satelity wykryły w miejscu jego zniknięcia. Potem mówi Pepe by zapomniał o pierwszej opcji i zajął się tym. Następnie Pepe wsiada do swojego pojazdu i zaczyna grać wydłużona wersja jego piosenki.

Fretka wchodzi na podwórko, gdy Fineasz i Ferb tworzą plany. Nazywa ich świrami i mówi, że wszystko powie mamie, po czym idzie do domu, by zadzwonić do mamy lecz przez przypadek dzwoni do Jeramiasza. Potem udaje zakłócenia zgniatając papier, cicho krzyczy i się rozłącza.

Crate trap perry2.jpg
Pepe dociera do kryjówki Dundersztyca, gdzie zostaje uwięziony. Dundersztyc zaczyna mówić, że wie o tym co Pepe dotąd zrobił i wyjaśnia, iż kryjówka należy do jego mentora Profesora Destruction (dla przyjaciół Kevin), który poprosił go o zniszczenie jego bazy za pomocą Wyparoznikacza.

Tymczasem Fretka uspokaja się i ponownie dzwoni do domu Johnsonów. Słuchawkę odbiera Zuzia twierdząc, że dziewczyna dzwoni do Jeremiasza i gniotąc papier. Zanim Zuzia zdąża się rozłączyć Fretka przyznaje, że zadzwoniła by porozmawiać z Jeremiaszem, który zaprosił ją do siebie. Potem zakrywa dłonią słuchawkę i krzyczy. Fineasz słyszy krzyk i mówi do Ferba, żeby lepiej zaoszczędził go do nawiedzonego domu. Następnie Fineasz zwołuje wszystkich swoich przyjaciół i informuje ich o czkawce Izabeli i o tym jak działa nawiedzony dom. Mówi im także żeby znaleźli coś czego boją się najbardziej.

Gdy Fretka jedzie do Jeremiasza zaczyna się piosenka "To Fretka". Kiedy zbliża się do drzwi Zuzia nasyła na nią
Candace enjoying the bouquet.png
swojego pudla, by ja pogryzł a potem uruchamia zraszacze pryskając nimi prosto w Fretkę, co sprawia że dziewczyna upada prosto na błoto. Wówczas Zuzia kontrolując zdalnie sterowaną małą ciężarówkę strzela błotem w Fretkę, wtedy gdy Jeremiasz się nagle pojawia. Fretka próbuje wyjaśnić Jeremiaszowi, że Zuzia jest zła, ale on jej nie wierzy, więc ona ucieka lecz Jeremiasz nie ma pojęcia dlaczego to zrobiła.

Dundersztyc jest gotowy do wystartowania, ale nie może znaleźć swojego klucza do ucieczkowego samolotu. Pepe zauważa, że klucz jest blisko niego ukrywa go pod własną stopą. Potem gra na zwłokę zmuszając Dundersztyca by robił wszystko czego sobie zażyczy by odzyskać klucz.

Izabela wchodzi na podwórko i dostrzega nawiedzony dom. Fineasz pojawia się za jej plecami w kostiumie potwora, by ją wystraszyć lecz to nie podziałało. Zaczyna się piosenka "Ja wielki strach zafunduję ci dziś", gdzie Fineasz oprowadza Izabele przez dom, przez całą drogę trzymając jej rękę i śpiewając. po drodze spotykają dwie bardzo nie-strasznie rzeczy: Buforda przebranego za Zuzię Johnson oraz Baljeeta jako zawaloną poprawkę z matmy

W tym czasie Dundersztyc, proponuje Pepe by oddał mu klucz w zamian za uwolnienie z pułapki. Potem wsiada do samolotu śledzonego przez Pepe. Dundersztyc sprawdza czy zabrał wszystkie potrzebne rzeczy, wówczas zauważa, Pepe, Wyparoznikacz i kije do golfa, zastanawia się po co mu kije do golfa i zaczyna walczyć z Pepe.

Floating baby head.jpg
Czkawka Izabeli ciągle nie przechodzi, więc Fineasz postanawia użyć błyskawic by zwiększyć straszność domu. Przez ten czas, Fretka wraca i zauważa nawiedzony dom, ale gdy ona wchodzi do środka zostaje w nim zamknięta i łatwo przestraszona przez wszystko co zobaczy. kiedy dociera do Fineasza postanawia ich przyłapać i zjeżdża windą. Linda przyjeżdża zaraz po tym jak Fretka wychodzi z nawiedzonego domu. Ale podczas walki Pepe przypadkowo unosi nawiedzony dom. Wszyscy się ewakuują, lecz Fineasz utknął w domu, gdy ten zaczął odlatywać. Chłopak zaczyna spadać, ale zostaje uratowany przez trampolinę zrobiona z szarf Ogników. Potem Fineasz odbija się i ląduje w ramionach Izabeli, a Izabela przyznaje że jej czkawka przeszła ponieważ dziewczynka obawiała się o Fineasza. Pepe ucieka, lecz Dundersztyc rzuca w niego Wyparoznikaczem, który ląduje na nawiedzonym domu, sprawiając że ten znika.

How did Django get there-.jpg
Jak zwykle Lindzie nie udaje się zobaczyć domu. Izabela mówi Fretce o swojej czkawce, dzięki czemu Fretka postanawia udawać czkawkę by przykuć uwagę Jeremiasza. Kiedy Fretka przechodzi obok Zuzi posyła jej wredne syczenie. Zuzia pyta się Buforda (który ciągle jest ubrany jak Zuzia) co takiego zrobiła. Buford zaczyna się jąkać i szybko ucieka, zostawiając zmieszaną Zuzię. Fineasz i Ferb leżą pod drzewem i zastanawiają się co było najstraszniejsze, na co Ferb odpowiada że gigantyczna główka niemowlaka. Na koniec oboje zastanawiają się skąd się ona wzięła.

Zakończenie Edytuj

Fragment piosenki Ja wielki strach zafunduję ci dziś.

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

Galeria Edytuj

Początek-wystarczy-jegen-porządny-strach.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Koniec piosenki Ja wielki strach zafunduję ci dziś
Ferb: Muhahahaha! Powaga
Fineasz: A co było dla ciebie najstraszniejsze?

Ferb: Zdecydowanie głowa niemowlaka.

Fineasz: No. A skąd ona się wzięła?

Co robicie? Edytuj

Izabela: Cześć Fineasz co ro-czkanie.

Fineasz: Czy wszystko dobrze?

Izabela: Tak, tylko przyszłam zobaczyć co robi-czkanie-cie.
Izabela: Cześć Fineasz, co robi... Fi... Fineasz? czkanie

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

brak

Pepe się pomylił i wchodzi do śmietnika ze śmieciami po czym z niego wychodzi i wchodzi do drugiego.

Dżingiel zła Edytuj

Oto kryjówka Dundersztyca!
Kryjówka mentora Dundersztyca!

Pamiętne cytaty Edytuj

Fretka: Halo? Czy to dom państwa Johnsonów? Chciałabym rozmawiać z Jeremiaszem. Mówi Fretka Flynn, w jakiej sprawie dzwonię? Mam problem z pracą domową z matematyki. Dziękuję, poczekam. Do siebie Zaraz, zaraz szybko jakiś dowcip, jakiś dowcip..Znowu do banana Hej Jeremiasz, mówi Fretka Flynn. Co daje skrzyżowanie kosmity z jajkiem?

Linda: Kotku, mogę ci przeszkodzić?

Fretka: O, Jeremiaszu powiedziałeś do mnie kotku..
Linda: I jeszcze jedno córciu..

Fretka: Tak mamo ?

Linda: Chyba nie będziesz rozmawiała z tym bananem całe popołudnie ?
Fineasz: Panie i dziobaki! Oto największy imprezowy hicior tego sezonu! Drzewo z kapelą mariachi!
Izabela: Cześć Fineasz, co dziś ro-czkanie

Fineasz: Czy wszystko dobrze?

Inne informacje Edytuj

Aluzje Edytuj

  • Puszka Pandory - ostatnia istota podczas przejażdżki kolejką górską, bardzo przypomina cudzoziemca z tego filmu.
  • The Ring - Dziewczyny, które gonią Fineasza i Izabelę w nawiedzonym domu są podobne do dziewczynki z tego filmu.
  • Halloween - Kiedy Fineasz pyta grupę, czego się najbardziej boją, muzyka w tle przypomina główną muzkę z filmu Halloween.
  • Scooby Doo - Kiedy Fretka otwiera drzwi w korytarzu jest to podobny moment w pościgu.

Błędy Edytuj

  • Gdy Fineasz wypada z nawiedzonego domu, szarfa Izabeli pojawia się, później na jedną scenę znika, a później znów się pojawia.
  • Kiedy Dundersztyc mówi Pepe, że zrobi wszystko, wtedy pułapka na ogon ma taki sam kolor jak futro dziobaka.

NawigacjaEdytuj

Odcinki halloweenowe

Następny:
"Potwór Fineasza i Ferbensteina"

Więcej w Fandom

Losowa wiki