Fandom

Fineasz i Ferb Wiki

Zaklinacz Jaszczurek

1150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Odcinek
Zaklinacz Jaszczurek
Ferb's inspirational speech.jpg
Sezon 2
Kod produkcji 229A
W kolejności emisji 95
Tytuł oryginalny The Lizard Whisperer
Fabuła May Chan
Jennifer Keene
Martin Olson
Scenariusz i
scenografia
Sherm Cohen
Chong Lee
Reżyseria Zac Moncrief
Informacje o premierach
Premiera w Polsce 2010-07-31 31 lipca 2010
Międzynarodowa premiera 2010-03-06 6 marca 2010
Połączone z
"Robo-rodeo"

Fineasz i Ferb znajdują w ogródku małego kameleona, z którym od razu się zaprzyjaźniają. W tym czasie Jeremiasz udziela lekcji gry na gitarze Dundersztycowi, który chce nauczyć się grać niezwykłą melodię, dzięki której będzie miał kontrolę nad kosmitami.

Fabuła Edytuj

Steve and ice cream.png

Odcinek zaczyna się od tego, że Fineasz i Ferb stworzyli maszynę do lodów w ogródku. Podczas gdy zajadają lody, zauważają oni kameleona, który najwyraźniej jest głodny. Ferb nakarmił go trochę, za co jaszczurka bardzo go polubiła. Chłopcy nazywają zwierzaka Steve, ponieważ uznają, że wygląda jak Steve.

Tymczasem Fretka rozmawia przez telefon z Jeremiaszem, który właśnie szykuje się do zajęć z nauki gry na gitarze. Dowiadujemy się, że na ten dzień ma tylko dwie wizyty (pierwszą u Dundersztyca, zaś drugą u Majora Monograma). Fretka żegna się z Jeremiaszem i zauważa co zbudowali chłopcy, więc od razu pędzi do mamy, by naskarżyć na nich. Tymczasem Fineasz, Ferb i Izabela wyruszają do domu po więcej jedzenia dla Steve'a, a kameleon zostaje w ogródku.

1000px-Doof'n'Jeremy.jpg
Dundersztyc stara się wcielić w życie swój kolejny złowieszczy plan. Pragnie on odtworzyć utwór muzyczny na gitarze, który przywoła na Ziemię armadę kosmitów. Mają mu one pomóc podbić Okręg Trzech Stanów. Jednakże najpierw musi się on nauczyć grać, a jego nauczycielem ma być Jeremiasz. Doktor prosi go, aby włączył światło, ale chłopak nie wiedząc, jak wygląda włącznik światła w domu Dundersztyca, włącza przez omyłkę giganator, którego promień trafia w Steve'a. Jaszczurka spłoszona zaistniałą sytuacją, rozdeptuje maszynę do lodów i ucieka z ogródka.

Fretka przyprowadza mamę do ogródka, ale tam nie ma już maszyny. Matka Fretki proponuje jej, by odpuściła tego dnia chłopcom i pojechała z nią do miasta.

Gdy Fineasz orientuje się, że zwierzak zniknął, a Izabela zauważa ślad wielkiej stopy, wysnuwa on tezę, że Steve został porwany przez wielkiego kameleona i należy go odnaleźć. Razem z resztą ekipy odnajduje on go (już jako wielką jaszczurkę) w mieście, ale krzyk Fretki płoszy go i chłopcy oraz Izabela muszą ponownie rozpocząć poszukiwania.

Ferb does not want to give up.jpg
Tymczasem Dundersztyc przesuwa na taras wzmacniaczator (wyglądający trochę jak kapelusz grzyba), który pomoże mu wezwać kosmiczną armadę.

Izabela pod wpływem bezowocnych poszukiwań proponuje poddanie się. W tym momencie Ferb wygłasza najdłuższą w historii serialu, zagrzewającą przemowę. Po chwili grupa przyjaciół wyrusza na dalsze poszukiwania.

Tymczasem Dundersztycowi udaje się przyzwać armadę kosmitów. Do akcji wkracza Pepe chcący pokrzyżować plany złego geniusza, ale wpada w pułapkę.

Fineasz, Ferb i Izabela znajdują Steve'a, ale ten rusza w kierunku wzmacniaczatora, który przypomina grzyb (kameleon chce go zjeść). Agent P uwalnia się i rozpoczyna grać ten sam utwór co doktor, ale od tyłu. Kosmici odlatują, a Steve zjada wzmacniaczator.

1000px-So this is your pet dinosaur..jpg
Cała grupa przyjaciół wraca z jaszczurką do domu, a Fretka próbuje naskarżyć na chłopców. Kiedy Fineasz, Ferb i Izabela szukają czegoś w domu do jedzenia dla kameleona, jaszczurkę trafia promień zmniejszający i wraca ona do początkowego stanu.

Zakończenie Edytuj

brak

Scenariusz Edytuj

Piosenki Edytuj

brak

Galeria Edytuj

229A-tytułowy.jpg

Stałe elementy Edytuj

Za młody na... Edytuj

brak

Kwestia Ferba Edytuj

Izabela: Jego nie da się dogonić, jest za szybki. Chyba trzeba się poddać...
Ferb: Poddać? Poddać?! Poddamy się, gdy nasze bezowocne poszukiwania potrwają dłużej niż 11 minut, lecz ten dzień jeszcze nie nadszedł. Poddamy się, gdy zapomnimy o naszym ulubionym gadzie i jego nieopisanej, bezkresnej miłości do grzybów. Lecz ten dzień jeszcze nie nadszedł! Bowiem dziś szukamy. Będziemy szukać go na ulicach, będziemy szukać go na chodnikach. Będziemy szukać go w zaułkach, ścieżkach i bezdrożach tej zacnej ziemi. Będziemy go szukać na wielopoziomowych parkingach i ośrodkach rodzinnej rozrywki. Nasza garstka. Szczęśliwa garstka. Dwóch oddanych braci i sąsiadka z naprzeciwka. Nie spoczniemy, póki go nie znajdziemy!

Co robicie? Edytuj

Izabela: Cześć wam! Co dziś robicie?
Fineasz: Super potrafi znikać. Znaleźliśmy jaszczurkę.

brak

Gdzie jest Pepe? Edytuj

Izabela: Pepe na pewno polubi Steva. Ej, gdzie jest Pepe?

brak

Dżingiel zła Edytuj

Pamiętne cytaty Edytuj

Izabela: Cześć wam! Co dziś robicie?

Inne informacje Edytuj

  • W tym odcinku pojawia się najdłuższa kwestia Ferba.
  • Jeremiasz spotyka po raz pierwszy Vanessę, Dundersztyca oraz Monograma.
  • Dowiadujemy się, że Carl jest wielkim fanem dinozaurów.
  • Gitara Monograma to w rzeczywistości Red Gibson Explorer.
  • Vanessa widocznie była zainteresowana Jeremiaszem, lecz gdy dowiedziała się, że nie słucha on "ciężkiej muzy" - odpuściła sobie.

  • Jeremiasz wspomina, że dziobaki z reguły nie robią za dużo. Wcześniej było to wspominane m.in. w odcinku "Kolejka" i wielu innych.
  • Solo jest dość podobne do muzyki, która leciała w tle podczas sceny pościgu braci za mumią ("Nasza własna mumia").
  • Po raz drugi Ferb posiada rozszerzoną linię dialogową ("Rozpacz parkuje").
  • Ponownie Vanessa pojawia się tylko w jednej scenie, jako postać drugoplanowa.
  • Jest to czwarty odcinek, w którym nie pojawia się piosenka.

Aluzje Edytuj

Błędy Edytuj

  • Linda powinna zauważyć cień Steve'a.
  • Kameleony nie żyją normalnie w Ameryce.
  • Dźwięk nie może podróżować w kosmosie, ponieważ nie ma tam powietrza, dlatego kosmici nie powinni usłyszeć solo gitarowego.
  • Dundersztyc w odcinku "Miłośnicy sztuki" potrafił grać na gitarze, jednak teraz okazało się, że musi brać lekcje, ponieważ nie posiada tej umiejętności.

Poprzedni:
"Przyłapiaczki"

Odcinki

Następny:
"Robo-rodeo"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki